Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pěší pohyb ve struktuře města
Dokoupilová Pazderková, Kateřina ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Sklenář, Vavřín (oponent) ; Ing.arch.Jaroslav Tušer,CSc. (oponent) ; Koutný, Jan (vedoucí práce)
Město bylo od pradávna místem, kde se lidé společně setkávali, žili a tvořili, a proto by měla v dnešní anonymní době role jednotlivců – obyvatel města růst. Úloha chodce jako jedince umožňujícího přímý kontakt tváří v tvář, jedince komunikujícího s okolím se stává nezbytnou součástí „živého“ města. Proto, aby město bylo funkční, je potřeba koncentrovat lidi a události, teprve potom se město stává městem lidí, městem místa, městem momentu. Definice městské udržitelnosti a životaschopnosti by měla být poměřována schopností města poskytnout kvalitní životní podmínky svým obyvatelům. Zahrnuje je to především vysokou kvalitu přírodního i umělého prostředí, dobré životní a pracovní podmínky, právo lidí na bydlení, práci, sociální služby a infrastrukturu. Dále by mělo chránit kulturní identitu města a poskytnout možnost participace při rozhodování ve městě. Dopravní provoz ovlivňuje ve velké míře narůstající Urban Sprawl, vytváří velké přepravní vzdálenosti a zvětšuje potřebu dopravy, především osobními automobily. Je zapotřebí vytvořit efektivní plánování s politikou inovativních dopravních systémů, které budou schopny redukovat potřebu dopravy. Můžeme konstatovat, že pěší doprava pro udržitelnost města má přínos v omezení suburbanizace, ve zmenšení podílu motorové dopravy a ve snížení rizika prostorové segregace. Je potřeba vytvořit města, kde se lidé pohybují a potkávají se, kde se mísí nejrůznější funkce a formy tak, aby nedocházelo k náhlým opouštění center a vzniku monofunkčních zón. Je důležité počítat s principem, že ulice jsou společenským prostorem. Prostorem nejen dopravním, ale především prostorem společenským. Navrhovat tedy kvalitní síť propojených, funkčních a bezpečných pěších tras mezi obytnými budovami a místními cíli tak, aby budovy umožňovaly výhled do ulice, což zvyšuje nejen bezpečnost, ale především propojuje dění těchto dvou světů. Vytvořit živé, pulsující město, kde pěší pohyb je tím spojujícím prvkem mezi stále se rozvíjejícím městem a zachováním života v něm, je obrovská výzva pro nás všechny.
Food security and land redistribution in Zimbabwe
Kuzamba, Tendai Tecla
Práce se snaží zhodnotit dopady na potravinovou bezpečnost v Zimbabwe s ohledem na dopady pozemkové reformy. Zimbabwe je ekonomika založená na zemědělství a s převažujícími světovými trendy v oblasti zajišťování potravin spolu s periodickými suchy a dopady klimatických změn zaznamenala pokles ekonomiky. Na základě těchto příčin nejistoty v potravinách se snažíme posoudit míru nejistoty potravin v Zimbabwe se zaměřením na cíle 1 a 2 v oblasti udržitelného rozvoje zaměřené na čtyři pilíře bezpečnosti potravin (dosažitelnost, dostupnost, využití a stabilita a kvalita) prostřednictvím zkoumání trendů v zemědělství před a po pozemkové reformě. Výsledky ukazují, že s vhodnými politikami, které podporují drobné držitele zemědělských podniků, aby produkovali a předávali dovednosti, může dojít k pozitivní změně v ekonomice a krizi potravinového zabezpečení v Zimbabwe. Práca zdůrazňuje také významnou úlohu vlády při zlepšování politik, které se zabývají odvětvím zemědělství.
Resolution-based methods for linear temporal reasoning
Suda, Martin ; Barták, Roman (vedoucí práce) ; Hoffmann, Jörg (oponent) ; Biere, Armin (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat potenciál metod založených na rezoluci pro uvažování s lineárním časem. To na abstraktní rovině znamená navrhnout nové algoritmy pro automatické uvažovaní o vlastnostech systémů, které se vyvíjí v čase. Konkrétně v této práci ukážeme, 1) jak adaptovat superpoziční metodu pro dokazování vět ve výrokové lineární temporální logice (LTL), 2) jak využít příbuznost mezi superpozicí a kalkulem CDCL z moderních SAT-solverů pro navržení nového LTL dokazovače, 3) jak tento specializovat pro problém dosažitelnosti a objevit tak blízkou souvislost s algoritmem Property Directed Reachability (PDR), v nedávné době vyvinutém pro model checking hardwarových obvodů, 4) jak dále vylepšit PDR novou technikou pro urychlení fáze propagace klauzulí, 5) jak PDR adaptovat pro problém automatického plánování tím, že se SAT-solver v algoritmu nahradí procedurou specifickou pro plánovací vstupy. Navržené myšlenky byly implementovány a práce obsahuje výsledky experimentů, které na reprezentativních množinách benchmarků prokazují jejich praktický potenciál. Náš systém LS4 se ukázal býti jedním z nejsilnějších veřejně dostupných LTL dokazovačů. Zmíněné vylepšení algoritmu PDR podstatně zvyšuje výkon naší implementace při verifikaci hardware v multi-property módu. Dá se předpokládat, že ostatní implementace...
Pěší pohyb ve struktuře města
Dokoupilová Pazderková, Kateřina ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Sklenář, Vavřín (oponent) ; Ing.arch.Jaroslav Tušer,CSc. (oponent) ; Koutný, Jan (vedoucí práce)
Město bylo od pradávna místem, kde se lidé společně setkávali, žili a tvořili, a proto by měla v dnešní anonymní době role jednotlivců – obyvatel města růst. Úloha chodce jako jedince umožňujícího přímý kontakt tváří v tvář, jedince komunikujícího s okolím se stává nezbytnou součástí „živého“ města. Proto, aby město bylo funkční, je potřeba koncentrovat lidi a události, teprve potom se město stává městem lidí, městem místa, městem momentu. Definice městské udržitelnosti a životaschopnosti by měla být poměřována schopností města poskytnout kvalitní životní podmínky svým obyvatelům. Zahrnuje je to především vysokou kvalitu přírodního i umělého prostředí, dobré životní a pracovní podmínky, právo lidí na bydlení, práci, sociální služby a infrastrukturu. Dále by mělo chránit kulturní identitu města a poskytnout možnost participace při rozhodování ve městě. Dopravní provoz ovlivňuje ve velké míře narůstající Urban Sprawl, vytváří velké přepravní vzdálenosti a zvětšuje potřebu dopravy, především osobními automobily. Je zapotřebí vytvořit efektivní plánování s politikou inovativních dopravních systémů, které budou schopny redukovat potřebu dopravy. Můžeme konstatovat, že pěší doprava pro udržitelnost města má přínos v omezení suburbanizace, ve zmenšení podílu motorové dopravy a ve snížení rizika prostorové segregace. Je potřeba vytvořit města, kde se lidé pohybují a potkávají se, kde se mísí nejrůznější funkce a formy tak, aby nedocházelo k náhlým opouštění center a vzniku monofunkčních zón. Je důležité počítat s principem, že ulice jsou společenským prostorem. Prostorem nejen dopravním, ale především prostorem společenským. Navrhovat tedy kvalitní síť propojených, funkčních a bezpečných pěších tras mezi obytnými budovami a místními cíli tak, aby budovy umožňovaly výhled do ulice, což zvyšuje nejen bezpečnost, ale především propojuje dění těchto dvou světů. Vytvořit živé, pulsující město, kde pěší pohyb je tím spojujícím prvkem mezi stále se rozvíjejícím městem a zachováním života v něm, je obrovská výzva pro nás všechny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.