Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv času dojezdu zdravotnické záchranné služby na přežití srdeční zástavy v terénu z kardiálních příčin
Chaloupková, Petra ; Knor, Jiří (vedoucí práce) ; Brizgalová, Nikola (oponent)
Diplomová práce se zabývala vlivem času dojezdu zdravotnické záchranné složky na přežití srdeční zástavy z kardiálních příčin. Ve výzkumné části práce se pracovalo s daty Zdravotnické záchranné služby z Pardubického kraje za rok 2022. V práci byla použita popisná statistika, Chí kvadrát test nezávislosti a Fisherův exaktní test s testováním hypotéz na hladině významnosti 0,05, tedy 5 %. Z celkového počtu 323 případů, u kterých proběhla náhlá zástava oběhu z kardiální příčiny, byla vyselektována data od 163 jedinců. Zkoumala se doba dojezdu ZZS na místo události v souvislosti s dosažením ROSC nebo exitus letalis. Nejčastějším dojezdovým časem ZZS k OHCA bylo v Pardubickém kraji 6-10 minut. Zároveň se jedná i o dojezdový časový úsek, ve kterém nejvíce pacientů (44,93 %) dosáhlo ROSC. Z tohoto údaje tudíž vyplývá, že čas dojezdu ZZS k OHCA má vliv na přežití. V práci se sledoval i faktor laické KPR před příjezdem ZZS, který by mohl mít vliv na přežití u OHCA případů. Za sledované období byla poskytnuta laická KPR u 67,48 % a z nich pouze 27,27 % pacientů dosáhlo ROSC. To poukazuje na to, že na výsledek KPR nemá vliv laická KPR. V neposlední řadě se zkoumalo poskytnutí laické KPR v souvislosti s dobou dojezdu ZZS a ROSC. Z práce vyplývá, že ani v jedné dojezdové kategorii neměla laická KPR vliv na ROSC...
Jednotky požární ochrany předurčené na dopravní nehody a pokrytí území územního odboru Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje Český Krumlov
KOMŽÁK, Tomáš
V bakalářské práci se věnuji jednotkám požární ochrany, které jsou předurčené na dopravní nehody a jejich pokrytí na území územního odboru Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje Český Krumlov. Zaměření práce spočívá v plošném pokrytí jednotkami požární ochrany předurčených na dopravní nehody, jejich vybavení a dojezdový čas. V teoretické části jsem uvedl rozdělení jednotek požární ochrany na území České republiky, kdy jsou popsány druhy a kategorie jednotek. Rozdělení jednotek je důležité z hlediska plošného pokrytí. Toto téma je v práci také popsáno a jsou uvedeny parametry, které plošné pokrytí určují. Jelikož je práce zaměřena na jednotky požární ochrany předurčené na dopravní nehody, následující kapitoly této práce jsou orientovány na předurčenost jednotek požární ochrany při silničních dopravních nehodách. Pojednává se zde o typu předurčenosti společně s označením. Nelze opomenout rozdělení typu komunikací v České republice. V neposlední řadě jsou zde uvedeny normy znalostí, ve kterých se má člen, příslušník nebo zaměstnanec jednotky požární ochrany orientovat a aplikovat je v případě mimořádné události. Poslední kapitola teoretické části se věnuje popisu rozdělení jednotek požární ochrany v Horním Rakousku a plošné pokrytí na jejich území. Druhy jednotek požární ochrany jsou podobné jako v České republice. Rozdíl nastává u plošného pokrytí, kdy území je rozděleno do tříd, které následně určují vybavení a počet členů jednotky. Vyhodnocení je zvoleno formou dotazníkového šetření u předurčených jednotek požární ochrany na dopravní nehody z okresu Český Krumlov a zkoumáním dostupných předpisů k dosažení cíle této práce. Odpovědi dotazovaných jsou zaznamenány do grafů, které poukazují na osobní pohled problematiky předurčenosti jednotek požární ochrany.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.