Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dramatické umění a problematika loutkového divadla
REMIŠ, David
Tato bakalářská práce je věnovaná, především prozkoumání povahy a hranic loutkového divadla. Představují se zde základní shody a diference mezi loutkovým divadlem a činohrou. Teoretickou oporou práce jsou texty Otakara Zicha, Petra Bogatyreva a Jiřího Veltruského, které jsou věnovány problematice loutkového divadla.
Kýč a divadlo
Haplová, Barbora ; KAPLICKÝ, Martin (vedoucí práce) ; ETLÍK, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl pokusit se identifikovat kýč v divadelní inscenaci na základě principů, kterými se obecně kýč od umění odlišuje, a ukázat, jakými prostředky je možné kýč v divadelní inscenaci tematizovat. V teoretické části práce čerpá především z knihy Umění a kýč Tomáše Kulky a z textů Jana Mukařovského, Umberta Eca, Milana Kundery, Ludwiga Giesze, Matei Calinescu, Václava Černého atd. Teoretický základ by měl být využit k analýze Buchet a bohyní režiséra Jana Friče a Dvaceti tisíci stránek režisérky Zuzany Burianové, v obojím případě absolventských inscenací posluchačů Katedry činoherního divadla DAMU uváděných v divadle DISK. Hlavní přínos práce spočívá ve snaze soustředit pozornost na projevy a reflexi kýče v tvorbě nejmladších divadelních osobností a konfrontovat obecně estetickou teorii s reálnými divadelními inscenacemi. Základními zdroji informací pro analýzu jmenovaných inscenací byla jednotlivá představení a jejich videozáznamy, dále původní český text hry Buchty a bohyně Petra Kolečka a inscenační verze textu hry Dvacet tisíc stránek Lukase Bärfusse v českém překladu Magdaleny Štulcové s úpravami Heleny Kebrtové a Zuzany Burianové.
Principy a postupy v současných interaktivních inscenacích tzv. imerzivního divadla
Brychta, Lukáš ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; ADÁMEK, Jiří (oponent)
Cílem práce je představit principy a postupy uplatňované v tzv. imerzivním divadle. V první části práce představuji samotný pojem, diskusi kolem něj vedenou i vlastní názor na jeho užívání. Dále nastiňuji svůj teoretický výzkum této formy a dokládám ho na příkladech zahraničních produkcí. V druhé části se zabívám vlastní tvůrčí prací v tomto žánru, především inscenací Letec - l'Aviateur. Nejdříve se věnuji dramaturgicko-režijní reflexi, přibližuji proces vzniku díla a jeho zkoušení. Zvláštní prostor věnuji specifikům herecké práce. Následně se věnuji dramaturgii prostoru a zvláštním nárokům při tvorbě scénografie.
Teorie v Bergsonově eseji Smích a její aplikovatelnost na absurdní drama
Joslová, Tereza ; VINAŘ, Josef (vedoucí práce) ; ETLÍK, Jaroslav (oponent)
Tato práce se zabývá Bergsonovou esejí Smích a její možnou aplikací na absurdní drama. Autorka staví svůj výklad na kontrastu klasicistního typu komedie s moderním divadelním žánrem. Zkoumáním této látky dospěje i k základnímu rozdílu mezi tragédií, komedií a absurdním dramatem.
Konstitutivní momenty larpů (Live action role-playing games) na základě divadelní teorie a teorie hry
Brychta, Lukáš ; ETLÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
Práce se pokouší pojmenovat konstitutivní momenty larpů (live action role-playing games) převážně na základě divadelní teorie a teorie hry. První kapitola se zabývá larpem jako takovým, nastiňuje jeho historické kořeny a uvádí několik příkladů. Druhá kapitola nastiňuje některé problémy obecné estetiky, které pak dále v textu pomohou chápat určité teoretické koncepty. Třetí kapitola pojednává o teorii hry, pokouší se nastínit její specifika a hledá paralelu mezi ní a larpem. Poslední kapitola nastoluje optiku teorie divadelní, dotýká se jak divadla v užším slova smyslu jako uměleckého média, tak i některých otázek obecněji pojímané performativity a nakonec hledá shodné prvky divadla a larpu. Závěr plynoucí ze zjištěných faktů shrnuje konstitutivní momenty larpů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.