Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Woyzeck
Galluzzo, Elisa ; KOUBSKÁ, Vlasta (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce v oboru scénografie rozebírá hru Vojcek, která byla napsána v roce 1836 německým autorem Georgem Büchnerem. Mým záměrem bylo prozkoumat, jak může být v naší dnešní společnosti interpretován poutavý příběh dramatického díla napsaného v 19. století, umístěného do vojenského prostředí. Cílem mého výzkumu bylo vypracování scénografie převedené do prostředí továrny a navržení ideálního scénáře pro vývoj dramatických situací ve hře Vojcek. Moje scénografická koncepce by byla využita v prostředí Nadace Prada v Miláně, což je bývalá továrna italské lihovarnické společnosti, která byla nyní přeměněna v jedno z hlavních uměleckých center města. Diplomovou práci začínám výzkumem historického pozadí hry prostřednictvím krátké biografie autora. V této části se snažím vysvětlit, jak Büchnera ovlivnila sociální situace a rodinné vztahy. Popisuji vliv několika skutečných událostí, které ho inspirovaly k napsání jeho největší práce. Dále analyzuji dramaturgické struktury textu, hlavní témata a situace ve hře a zabývám se hlavními postavami. Zdůrazňuji ta témata hry, která vnímám ve 21. století jako extrémně soudobá. Souběžně analyzuji, jak se postavy chovají v různých dramatických situacích a snažím se odhalit jejich skutečné pocity odlišné od toho, jak se projevují navenek. Kromě toho popisuji několik nejvýraznějších reinterpretací hry, které podporovaly má studia a výzkumy. Zde se soustřeďuji hlavně na režijní a dramaturgické aspekty každé inscenace, které obohatily mou vizi hry a pomohly mi rozvinout mé finální zpracování. Poslední část mé práce je o mé vlastní reinterpretaci inscenace Vojcka. Vysvětluji, jaké jsou aspekty a témata hry, která považuji za úzce propojené s naší společností. Píši o mém tvůrčím procesu a o tom, jak přesně můj výzkum vedl k závěrečnému návrhu srovnání mezi vojenským systémem před dvěma stoletími a dnešním továrním systémem. Poté zkoumám několik uměleckých děl, které inspirovaly mou osobní reinterpretaci především v režijním a dramaturgickém hledisku. Píši o tom, jak mě prvky z těchto uměleckých děl inspirovaly konkrétně pro realizaci mé závěrečné práce. Nakonec podrobně vysvětluji režijní a dramaturgické postupy, které jsem uplatnila v obrazovém scénáři, který je konečným výsledkem mého osobního výzkumu.
Odcházení
Yilmaz, Tiber ; DUŠEK, Jan (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
Moje diplomová práce je založena na reflexi českého absurdního divadla a mé osobní turecké interpretaci scénografie tohoto žánru. Ve své práci se konkrétně zabývám hrou Václava Havla Odcházení a vysvětluji a blíže zkoumám vybrané prvky absurdního dramatu, které inspirovaly Havla a tuto hru zejména, a které také určovaly směr mého myšlení. Mým cílem je najít inspiraci a procesy, které ovlivnily má studia na DAMU a kulminují v mé diplomové práci. Hlavním záměrem je porozumět dramaturgické kompozici vizuálních prvků, které musí být prezentovány na scéně prostřednictvím navrhované scénografie a kostýmů.
Komplexní scénografický projekt opery: Leoš Janáček ŠÁRKA
Maleninská, Barbora ; DAVID, Milan (vedoucí práce) ; ZÁBRODSKÁ, Dana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá operou Leoše Janáčka "Šárka". Mapuje její dosavadní zpracování i kulturně-historické pozadí námětu, snaží se identifikovat možné důvody relativně nízkého povědomí o tomto díle. Těžištěm práce je vlastní komplexní scénografické řešení opery mající za cíl vhodným způsobem zdůraznit specifické rysy Janáčkovy interpretace tématu.
Komplexní scénografický projekt opery: Leoš Janáček Z MRTVÉHO DOMU
Straková, Anežka ; DAVID, Milan (vedoucí práce) ; DUŠEK, Jan (oponent)
Jako svou bakalářskou práci zpracovávám poslední operu českého skladatele Leoše Janáčka Z mrtvého domu. Po dobu jednoho semestru jsem pod vedením pana Mgr. Milana Davida a MgA. Kateřiny Štefkové dílo analyzovala a zkoumala různé možnosti a principy, které bych při případné realizaci použila. Cílem mé práce bylo vymyslet kompletní scénografické řešení této opery. Prezentuji zde své návrhy a celkový postup, jimž jsem během práce prošla. Níže podrobněji rozeberu body, jež jsem sepsala v osnově. Ráda bych Vám svou prací přiblížila jak samotnou operu, tak především svou interpretaci tohoto díla. Nejprve se budu zabývat osobností Leoše Janáčka, krátce představím jeho život, dílo, ale především jeho vztah k ruské kultuře. Dále se budu věnovat spisovateli M. F. Dostojevskému, jehož Zápisky z mrtvého domu se staly předlohou k libretu Z mrtvého domu. Rovněž se budu zaobírat tématem opery, její strukturou a předložím vybrané realizace mapující práci s libretem napříč stoletím. Nakonec představím svou vlastní koncepci Janáčkovy opery. Popíšu postup práce a své scénické i kostýmní řešení.
Friedrich Schiller: "Marie Stuartovna" - komplexní kostýmní řešení
Fehérová, Barbara ; ZÁBRODSKÁ, Dana (vedoucí práce) ; ŠTEFKOVÁ, Kateřina (oponent)
Tématem magisterské práce je divadelní hra Marie Stuartovna napsaná F. Schillerem. Teoretická část studie je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitola stručně popisuje ţivot autora a jeho dosavadní dílo. V druhé části je provedena stručná analýza díla „Marie Stuartovna“. Třetí kapitola popisuje tři současné inscenace, které se zabývají tvorbou historických kostýmu dramatických her odehrávajících se v renesanční době. Čtvrtá kapitola se zabývá oděvem v době renesance v Evropě. Praktická část popisuje vlastní koncept a zpracování kostýmu pro hru Marie Stuartovna. Je proveden rozbor jednotlivých dramatických postav a situací, popsán proces tvorby a zdůvodnění jednotlivých výtvarných rozhodnutí. Na závěr jsou přiloţeny obrázky kreseb výsledných kostýmních návrhů.
Friedrich Schiller: "Don Carlos" - komplexní kostýmní řešení
Stieglerová, Martina ; ŠTEFKOVÁ, Kateřina (vedoucí práce) ; ZÁBRODSKÁ, Dana (oponent)
Magisterská práce se zabývá divadelní hrou Don Carlos od Friedricha Schillera. Snaží se zachytit všechny inspirační zdroje, které předcházeli formování výsledné koncepce. Jedná se nejenom o historické zdroje, nabízející i jiný pohled na postavy a události, ale také o další prameny, které postupně vedli k pochopení celkové atmosféry. Součástí práce jsou i rozbory inscenací, které nabízejí odlišné pohledy na dané téma. Druhou půlku práce se věnuji výhradně vlastní koncepci a to i inspiracím k jednotlivým postavám. Je zde obsažen i rozbor klíčových momentů vybraných situací a pro charaktery podstatné údaje obsažené v pěti dějstvích. Závěrečná část se věnuje analýze všech postav a představení konkrétního řešení jejich kostýmu. V obrazové příloze jsou tato řešení vyobrazena formou návrhů.
The Land of Many Names by Josef Čapek
Porta Sarries, Enric ; DUŠEK, Jan (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
This thesis contains my artistic process and visual interpretation of the dramatic text The Land of Many Names by Josef Čapek”. It includes an artistic and historical approach of the author and the theater world in the beginning of XXth century and especially in the first Republic of Czechoslovakia; a declaration of my artistic principles, references and an analysis through this filter of the play and characters
Giuseppe Verdi: "Don Carlos" - komplexní scénografický projekt opery
Heřmánková, Lucie ; DAVID, Milan (vedoucí práce) ; TEMPÍR, Nikola (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je najít komplexní scénografické řešení opery Don Carlos italského hudebního skladatele Giuseppe Verdiho. Kromě vlastního výtvarného řešení se také zabývám teoretickými kapitolami z autorova života, okolnostmi vzniku díla, srovnáním několika inscenací Dona Carlose s odlišným scénografickým názorem i vývojem kostýmních návrhů výtvarníka Josefa Jelínka, který navrhl kostýmy k šesti různým inscenacím Dona Carlose. Při tvorbě výtvarného návrhu mi vyplynula celá řada otázek a námětů k zamyšlení. Studiem předešlých inscenací, libreta a hudební složky se tématem mé koncepce stal pojem svobody. Tento pojem se nestává jediným určujícím faktorem pro výtvarnou složku, ale je potřeba ho definovat, a proto je součástí mé práce i krátká úvaha na téma svoboda. Ve své práci se snažím najít ty výtvarné prostředky, které by ji nejvíce vystihovaly a zároveň byly adekvátní vůči opeře, hudebně-dramatickému žánru, kde hudba může být i důležitější složkou než je libreto.
Alban Berg: "Vojcek" - komplexní scénografický projekt
Ermakova, Olga ; ZÁBRODSKÁ, Dana (vedoucí práce) ; DAVID, Milan (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je zpracování komplexního scénografického projektu k opeře Vojcek. V první části je obsažen životopis dramatika Georga Büchnera, autora hry a skladatele Albana Berga, autora hudby. Následuje popis děje Vojcka a analýza alternativních zpracování Vojcka. V závěru práce představuji koncept k teoretické části mého bakalářského projektu. Součástí konceptu jsou obrázky mé scény a kostýmů. V přílohách jsou obsaženy i fotky kostýmů v reálném prostředí.
Max Frisch: "Andorra" - komplexní scénografické řešení
Trpković, Andrijana ; DUŠEK, Jan (vedoucí práce) ; TEMPÍR, Nikola (oponent)
Frischovo dílo a obzvláště Andorra se zabývá vyrovnáním se s minulostí a postojem, jakým k minulosti a činům v ní vykonaným zaujmeme. Zda jsme schopni sebereflexe, nastavení zrcadla nejen všeobecně - jako národ, ale i v soukromých životech. Další rovinou hry je nepřizpůsobivost a jinakost hlavní postavy - Andriho. Frisch zde píše o Andoře, ale zajisté má na mysli své rodné Švýcarsko, stejně jako já vnímám určitou podobnost ve ,,velikosti" země, ve které žiji. Tato práce by měla být zamyšlením nad stavem společnosti a jejím směřováním, stejně jako nad směřováním divadla (dnešní herec a divák, jejich vzájemný vztah, předstírání vs. autenticita) a nad stavem kultury všeobecně u nás a také v německy mluvících zemích. Klíčová

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.