Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti pregraduální přípravy učitelů 1. stupně ZŠ v oblasti zvládání kázeňských problémů žáků
ŠŤÁVOVÁ, Natálie
Diplomová práce se zabývá vysokoškolskou přípravou studentů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ v oblasti zvládání kázeňských problémů žáků. Jejím cílem je analyzovat současný stav výuky v této oblasti, zjistit pohled studentů na jejich přípravu a prostřednictvím návrhů řešení dané problematiky stanovit možnosti, jak aktuální situaci v rámci výuky zlepšit a pregraduální přípravu budoucích učitelů zefektivnit. Tato práce je součástí projektu GAJU 154/2016/S "Připravenost studentů a čerstvých absolventů PF JU na řešení výchovných problémů žáků".
Způsoby řešení kázeňských problémů začínajícím učitelem na 1. stupni ZŠ
MELKOVÁ, Blanka
Cílem diplomové práce je představit, jakým způsobem začínající učitelé vnímají a řeší disciplinární problémy. Práce je rozdělena na dvě části. První část se zabývá teoretickými poznatky, které zahrnují charakteristiku dítěte na prvním stupni ZŠ, osobnost začínajícího učitele a učitele obecně, kázeň, nekázeň, výchovné problémy a teoretický návrh pro řešení výchovných problémů. Druhá část se opírá o výsledky smíšeného výzkumného šetření, které probíhalo prostřednictvím kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Kvantitativní výzkum se snaží zjistit, o jaké kázeňské problémy se přesně jedná, kam se učitelé s problémy obracejí, kdo nebo co jim nejvíce pomáhá, o jaké typy dětí s kázeňskými problémy jde a jakým způsobem učitelé řeší kázeňské problémy. Kvalitativní výzkum blíže pojednává o konkrétních problémech a subjektivním přístupu k jejich řešení. Diplomová práce vychází z institucionálního projektu GAJU (GAJU 154/2016/S) "Připravenost studentů a čerstvých absolventů PF JU na řešení výchovných problémů žáků."
Volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ jako prevence kázeňských problémů ve škole
POŠUSTOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá volnočasovými aktivitami žáků 1. stupně ZŠ a to především jejich vlivem na kázeň ve škole. Cílem práce je zachycení zkušeností učitelů prvního stupně ZŠ s projevy nekázně žáků, zmapování způsobů trávení volného času žáků a posouzení, zda volnočasové aktivity mají možnost výrazně ovlivnit chování žáků ve škole. Teoretická část práce vymezuje na základě odborné literatury pojmy kázeň a volný čas. Nastiňuje funkce kázně, smysl jejích norem, příčiny nekázně a její projevy. Naznačuje také způsoby, kterými lze kázeňským problémům předcházet. Dále charakterizuje výchovu mimo vyučování a volnočasová zařízení. V praktické části jsou pomocí dotazníkové metody a řízeného rozhovoru shromážděny a analyzovány poznatky o kázeňských přestupcích žáků 1. stupně ZŠ a využívání jejich volného času. Tyto poznatky jsou posuzovány jak z hlediska výpovědí žáků, tak i z pohledu učitelů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.