|
Možnosti zvětšení zdvihového objemu čtyřválcového motoru Zetor
Zloch, Jan ; Franz, Rudolf (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zpracováním počátečního návrhu konceptu motoru Zetor UŘ III se zvětšeným zdvihovým objemem a posléze provedením kontroly únosnosti hlavních a ojničních ložisek klikového hřídele pro tento koncept. K řešení konstrukční části práce je využito CAD software Creo 2, v němž jsou konstrukční změny na motoru zpracovány. Výpočetní část využívá multibody model klikového ústrojí se zahrnutým pružným MKP modelem klikového hřídele pro řešení dynamiky mechanismu a provedení analýzy kluzných ložisek pomocí simulací hydrodynamických výpočetních modelů v prostředí FEV Virtual Engine. Prezentované výsledky dokladují realizovatelnost návrhu a zároveň slouží jako podklady pro další nezbytné inženýrské kroky před samotnou realizací konceptu.
|
| |
|
Pístní kroužky soudobých vznětových motorů
Homola, Petr ; Knotek, Jiří (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na pístní krouţky soudobých vznětových motorů a je rozdělena do několika kapitol. První kapitola řeší funkce pístních krouţků a poţadavky na ně kladené, v další kapitole nalezneme rozdělení dle typu krouţku a konstrukčního řešení. předposlední kapitola rozebírá materiály nejčastěji pouţívané při výrobě pístních krouţků a v poslední kapitole nalezneme nejčastěji pouţívané povrchové úpravy.
|
| |
|
Měření emisí pevných částic u vznětových motorů rozdílných emisních kategorií EURO
KAHUDA, Jan
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou znečišťování životního prostředí produkcí prachových částic spalovacími motory automobilů a měřením koncentrace prachových částic emitovaných ve výfukových plynech u vznětových motorů rozdílných emisních kategorií EURO. Prachové částice značně znečišťují životní prostředí a ohrožují lidské zdraví i životy dalších živočichů a rostlin. Cílem práce bylo zjistit rozdílnost produkce prachových částic ve výfukových plynech vznětových motorů osobních automobilů splňujících rozdílné emisní normy EURO. Měření bylo realizováno za pomoci experimentálního přípravku vlastní výroby - měřicí stanice. Měření koncentrací prachových částic probíhalo na čtyřech osobních automobilech se vznětovými motory plnícími emisní normy EURO 1, EURO 3, EURO 5 a EURO 6 a to při volnoběžném chodu motorů. K měření byl použit přístroj DUST TRAK 8530 od firmy TSI Incorporated.
|
|
Možnosti zvětšení zdvihového objemu čtyřválcového motoru Zetor
Zloch, Jan ; Franz, Rudolf (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zpracováním počátečního návrhu konceptu motoru Zetor UŘ III se zvětšeným zdvihovým objemem a posléze provedením kontroly únosnosti hlavních a ojničních ložisek klikového hřídele pro tento koncept. K řešení konstrukční části práce je využito CAD software Creo 2, v němž jsou konstrukční změny na motoru zpracovány. Výpočetní část využívá multibody model klikového ústrojí se zahrnutým pružným MKP modelem klikového hřídele pro řešení dynamiky mechanismu a provedení analýzy kluzných ložisek pomocí simulací hydrodynamických výpočetních modelů v prostředí FEV Virtual Engine. Prezentované výsledky dokladují realizovatelnost návrhu a zároveň slouží jako podklady pro další nezbytné inženýrské kroky před samotnou realizací konceptu.
|
|
Pístní kroužky soudobých vznětových motorů
Homola, Petr ; Knotek, Jiří (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na pístní krouţky soudobých vznětových motorů a je rozdělena do několika kapitol. První kapitola řeší funkce pístních krouţků a poţadavky na ně kladené, v další kapitole nalezneme rozdělení dle typu krouţku a konstrukčního řešení. předposlední kapitola rozebírá materiály nejčastěji pouţívané při výrobě pístních krouţků a v poslední kapitole nalezneme nejčastěji pouţívané povrchové úpravy.
|