Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí66 - 75  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Latentní znalosti z přírodopisu u žáků končících základní vzdělání
BARTOŇOVÁ, Žaneta
Diplomová práce se zabývá testováním znalostí přírodopisu u žáků 9. ročníků základní škol a kvarty nižších gymnázií prostřednictvím didaktického testu, který byl vytvořen studentkami (Kokošínská, Slavíčková) Masarykovy univerzity v Brně roku 2009. Výstupní znalosti přírodopisu byly testovány u 302 žáků (z toho 156 chlapců a 146 dívek) v Jihočeském kraji (České Budějovice, Tábor, Soběslav). Srovnávání znalostí přírodopisu bylo prováděno u absolventů základních škol a absolventů nižšího cyklu gymnázia. Respondenti z gymnázií vykazovali lepší znalosti z přírodopisu než žáci 9. ročníků základních škol. Nejvyšší znalosti žáci dosahují v oblasti biologie člověka, nejnižší v oblasti neživá příroda.Výsledky práce byly porovnávány s výsledky průzkumu na základních školách a nižších gymnázií v Brně (2009) a Středočeském kraji (2009, 2011). Výsledky byly ve všech testovaných regionech srovnatelné a statisticky průkazný rozdíl nebyl prokázán.
Využití počítače při přípravě, tvorbě a vyhodnocení testů a dotazníků
SCHÖN, Ladislav
Diplomová práce se zabývá využitím počítače při přípravě, tvorbě a vyhodnocení testů a dotazníků. Seznamuje s různými způsoby využití výpočetní techniky při vyplňování testových nebo dotazníkových formulářů a jejich vyhodnocení. Celá problematika je posuzována s ohledem na aplikaci ve školství. Výstupem je srovnání jednotlivých metod.
Latentní znalosti z obecné biologie u studentů středních škol
ŠILHAVECKÁ, Lucie
Cílem této práce bylo ověření a porovnání znalostí z učiva obecné biologie u studentů víceletých a čtyřletých gymnázií. Součástí práce bylo sestavení a ověření didaktického testu zjišťujícího znalosti z obecné biologie, jeho zadání ve vybraných školách a zhodnocení výsledků. Test byl zadán studentům kvinty a oktávy (osmileté gymnázium) a studentům prvních a čtvrtých ročníků (čtyřleté gymnázium). Testem mělo být zjištěno, co si studenti pamatují ihned po probrání učiva obecné biologie (studenti kvinty a prvních ročníků) a co si uchovají v paměti po určité době od probrání a procvičení učiva (studenti oktávy a čtvrtých ročníků). Posouzení výsledků jednotlivých ročníků bylo podrobně vyhodnoceno a pro přehlednost zpracováno do tabulek.
K vývoji latentních znalostí biologie živočichů:srovnávací studie
ŠAFÁŘOVÁ, Lenka
Tato diplomová práce zjišťuje úroveň latentních teoretických a praktických znalostí ze zoologie u různých věkových skupin žáků základních škol a gymnázií a studentů učitelství na pedagogické fakultě. Šetření bylo prováděno testem doplněným promítanou sérií fotografií a obrázků živočichů, který byl předložen celkem 844 respondentům. Bylo zjištěno, že studenti jednotlivých ročníků základních škol a gymnázií a studenti učitelství si uchovávají jen mírně nadprůměrné latentní teoretické a praktické znalosti základního učiva zoologie. Studenti končícího 5. ročníku učitelství přírodopisu a pěstitelství pro 2. stupeň základní školy a 5. ročníku učitelství biologie pro střední školy prokázali menší než 85 % úspěšnost v teoretické i praktické části testu. Bylo zjištěno, že časový odstup od výuky zoologie má odlišný vliv na úroveň latentních znalostí respondentů z různých stupňů a typů škol. Výsledky šetření z let 2006 - 2008 jsou analyzovány, hodnoceny a srovnávány s výsledky obdobných výzkumů staršího data.
Znalosti přírodnin u žáků 1. stupně ZŠ ve vztahu k obsahu vybraných učebnic
NOVÁKOVÁ, Soňa
Diplomová práce zkoumá znalosti přírodnin u žáků 1. stupně ZŠ. Znalosti žáků byly ověřovány pomocí didaktického testu. Součástí práce je analýza učebnic nakladatelství Scientia se zaměřením na množství a spektrum organismů. Tato diplomová práce byla řešena v rámci projektu GA JU č. 065/2010/S.
Chovatelství na základní škole
PŘIBYLOVÁ, Petra
Tato diplomová práce se zabývá chovatelstvím na základní škole. V rámcovém vzdělávacím programu je toto učivo zahrnuto do vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Žáci se seznamují s chovem zvířat v domácnosti a s podmínkami a hygienou chovu. Tato práce zjišťuje rozsah vědomostí, které žáci mají z této oblasti a jaký vztah mají obecně ke zvířatům. Na základě aplikace didaktických testů a dotazníků, které vyplnili žáci osmých tříd třech základních škol, byl proveden výzkum. Výsledky jsou shrnuty v této diplomové práci.
Znalosti přírodnin u žáků 1. stupně ZŠ.
BUDKOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce zjišťuje znalosti přírodnin u žáků 1. stupně ZŠ. Znalosti přírodnin jsou zjišťovány formou didaktického testu, který je dobře využitelný ve školní praxi. Zmiňuje se také o přírodovědných učebnicích a pracovních sešitech, které jsou pro žáky jedním ze zdrojů k získání znalostí přírodnin. Analýzou učebnic je zde ukázáno množství přírodnin, které by se měl naučit žák v průběhu školní docházky na 1. stupni základní školy. Závěry výzkumu slouží k vytvoření představy o tom, jak žáci znají živé přírodniny, které jsou součástí jejich každodenního života. "Diplomová práce byla řešena v rámci projektu GA JU č. 065/2010/S."
Znalosti přírodnin u žáků 1. stupně ZŠ
KOVÁŘÍKOVÁ, Marie
Diplomová práce zjišťuje prostřednictvím didaktického testu znalost vybraných přírodnin u žáků 5. ročníku 1. stupně ZŠ. Zmiňuje se o způsobu výuky prvouky a přírodovědy učitelů 1. stupně ZŠ. Zaměřuje se také na analýzu učebnic nakladatelství PRODOS. Diplomová práce byla řešena v rámci projektu GA JU č. 065/2010/S.
Výzkum přírodovědných znalostí u žáků 9. tříd ZŠ a kvarty osmiletých gymnázií
KAFKOVÁ, Lucie
ANOTACE Doubravová L.: Výzkum přírodovědných znalostí u žáků 9. tříd základních škol a kvarty osmiletých gymnázií Diplomová práce, 2011 Diplomová práce prezentuje úroveň latentních znalostí učiva přírodopisu u žáků, kteří splnili povinnou školní docházku. Součástí práce bylo vytvoření didaktického testu a jeho zadání žákům, kteří končí devátou třídu základní školy a kvartu osmiletého gymnázia. V rámci výzkumu bylo provedeno srovnání mezi těmito skupinami respondentů. Vyhodnocení zjištěných výsledků bylo provedeno slovní a pro přehlednost také grafickou formou (tabulky, grafy). Vedoucí diplomové práce: PaedDr. Radka Závodská, Ph.D. Katedra biologie PF JU, České Budějovice
Výzkum vybraných přírodovědných znalostí u žáků 1. stupně.
POLÁKOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce formou didaktického testu zjišťuje znalosti žáků v oblasti přírodovědné části prvouky a přírodovědy v průřezu kurikula všech pěti let 1. stupně ZŠ. Zmiňuje se také o žácích se specifickými poruchami učení a jinými vývojovými poruchami. Závěry výzkumu by dalším učitelům a jiným zájemcům o tento obor mohly posloužit jako orientační bod na mapě dětských vědomostí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí66 - 75  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.