Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompenzace specifické poruchy učení - dyslexie u žáků a její projevy v Odborné praxi na střední škole
Gregrová, Lucie
Bakalářská práce pojednává o žácích, kteří trpí dyslexií a studují Veterinární prevenci na Vyšší odborné škole ekonomické a zdravotnické a střední škole v Boskovicích. Práce zjišťovala, jak žáci s poruchou, ale i bez poruchy chápou dyslexii jako handicap při studiu předmětu Odborná praxe a jaké mají informace o problematice specifických poruch učení. V teoretické části bakalářské práce jsme se seznámili s odbornými prameny, které se zabývají problematikou nejen dyslexie, ale i dalších specifických poruch učení, diagnostikou specifických poruch učení, reedukací a kompenzací dyslexie, institucemi pomoci pro jedince trpící specifickými poruchami učení od předních a uznávaných odborníků na tuto problematiku. Metody teoretické části byly analýza, syntéza a komparace názorů a zjištění, těchto odborníků. V praktické části, bylo řešeno, kolik žáků studujících obor Veterinární prevence trpí, anebo netrpí poruchou. Cílem bylo zjistit, jak zmíněné poruchy ovlivňují odbornou praxi. Pro praktickou část byl zvolen kvantitativní výzkum a metodou praktické části bylo dotazování pomocí techniky dotazníků, které byly rozdány ve všech třídách oboru Veterinární prevence. Zjištěná data jsou k dispozici pro danou školu a jsou vyhodnocena deskriptivní statistikou. Cílem teoretické části práce bylo prostudovat a seznámit se s nejnovějšími poznatky v odborných publikacích, zabývající se již zmíněnou problematikou, vymezit a definovat specifické poruchy učení. Cílem praktické části práce bylo sestavení a vyhodnocení dotazníkového šetření, které proběhlo u žáků Veterinární prevence. Výsledky měly zodpovědět, jak zmíněné poruchy ovlivňují Odbornou praxi.
Život s dyslexií.
MAREŠOVÁ, Jana
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou života s dyslexií, resp. jak ovlivní specifické poruchy učení život jedince. Hlavním cílem mé diplomové práce je zkoumat, jak ovlivní specifická porucha učení osobnostní a vzdělávací rozvoj jedince. Mezi dílčí cíle mé práce patří: zjistit přístup rodičů k dítěti se specifickou poruchou učení, zjistit přístup učitelů na základní škole, střední škole případně vysoké škole, zaznamenat pocity jedince od základní školy po současnost, zkoumat možnosti uplatnění, porovnat přístupy učitelů a životní cestu s jedinci, kteří poruchou netrpí, zjistit informovanost jedince o své poruše, zjistit do jaké míry specifická porucha učení jedince ovlivnila. Teoretická část diplomové práce se zabývá charakteristikou specifických poruch učení a jejich příčinou, klasifikací projevů jednotlivých specifických poruch učení, diagnostikou dyslexie, pedagogickou diagnostikou specifických poruch učení, dyslexií a její projevy v dospělosti a v neposlední řadě také reedukací dyslexie. V praktické části budu zkoumat, zda a jak ovlivnila porucha učení život konkrétních jedinců od počátku vzdělávání do dospělosti. Výzkumný vzorek budou tvořit dospělí jedinci se specifickými poruchami učení v anamnéze i bez anamnézy. Základní metody šetření budou dotazování a rozhovor. Praktická část mé práce bude vycházet z části teoretické.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.