Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 112 záznamů.  začátekpředchozí103 - 112  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Školní zralost
BENEŠOVÁ, Marcela
V mé bakalářské práci, v teoretické části jsem se zabývala problematikou školní zralosti a celkovým vývojem předškolního dítěte potřebným pro vstup do základní školy. Specificky jsem se Zabývala vymezením pojmů školní zralost, předškolní věk a příčiny školní nezralosti. V praktické části jsem pomocí diagnostických testů, pozorování, rozhovorů a projektivní metody vypracovala kasuistiku u vybraných předškoláků. Cílem mé praktické práce je posoudit některé aspekty školní zralosti.
Zjišťování kvality klimatu v zařízení neformálního a zájmového vzdělávání
ŽŮRKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá problematiku zajišťování zdravého klimatu v zájmovém a neformálním vzdělávání, analýzou nástroje, který měří a zjišťuje sociální klima ve školním prostředí. Dále modifikací tohoto nástroje pro potřeby zájmového a neformálního vzdělávání. První část bakalářské práce je zaměřena na termíny volný čas, zájmová činnost, motivace, sociální klima. Je zde věnován prostor zájmovým organizacím, kterých se měření klimatu dotýká. V další části práce je pozornost zaměřena na problematiku pedagogicko-psychologické diagnostiky a na její možné využití v praxi. Praktická část obsahuje modifikaci dotazníku CES a jeho aplikaci do prostředí zájmového a neformálního vzdělávání za pomoci výstupů odborné veřejnosti.
Využití diagnostických metod při posuzování školní zralosti
STAŇKOVÁ, Tereza
Tématem této bakalářské práce je využívání diagnostických metod při posuzování školní zralosti. V teoretické části jsem vymezila pojem školní zralost, školní připravenost a znaky školní zralosti. Dále tato práce obsahuje určení pojmu odklad školní docházky. Porovnala jsem psychologické posuzování v pedagogicko-psychologické poradně a mateřských škol. Nabídla jsem přehled užívaných diagnostických metod a jednotlivě metody charakterizovala. V závěru jsme zhodnotila využívání nejčastějších jednotlivých diagnostických metod. V praktické části bylo mým úkolem zjistit používání jednotlivých diagnostických metod při posuzování školní zralosti. Výzkum probíhal formou dotazníku v regionu Jižních Čech. Dotazníkové šeření bylo v případě potřeby doplněno rozhovorem.
Diagnostika a servis strojů se zaměřením na stroje zemědělské
SVOBODA, Bohuslav
V úvodu práce jsou uvedeny základní diagnostické metody a postupy při měření diagnostických ukazatelů. Dále jsou popsány techniky užívané při technické diagnostice a zásady pro bezchybné měření provedené v rámci oprav jednotlivých soustav vozidla. Práce se zabývá i způsoby renovace poškozených součástí. V závěru práce jsou uvedeny i nové technologie pohonu vozidel jako jsou například hybridní pohony.
Školní zralost a diagnostika
VILDOVÁ, Lenka
Práce pojednává o problematice školní zralosti a jejích znacích. V teoretické části je zpracována otázka vhodnosti odkladu školní docházky a příprava dítěte na školní docházku. Prostor je věnován rovněž vývojovému období předškolních dětí a v neposlední řadě jsou zde zmíněny diagnostické metody posuzování školní zralosti, různé v praxi používané testy a jejich hodnocení. V praktické části je proveden výzkum na základě pozorování a zpracování vlastního screeningu a výsledného zhodnocení.
Výskyt kryptosporidií u dětí
MACHOVCOVÁ, Petra
Cílem této práce bylo zjištění výskytu jednobuněčných parazitů z rodu Cryptosporidium, kteří jsou původci kryptosporidiózy, u dětí. Ve studii bylo analyzováno 67 vzorků stolice od dětí ve věku 1-15 let. Z toho 4 děti byly hospitalizovány na infekčním oddělení Nemocnice v Českých Budějovicích, a.s. Ostatním byly vzorky odebrány kvůli podezření na přítomnost patogenu, který způsobuje jejich potíže, povětšinou bolesti břicha, průjmy a horečku. Vzorky byly analyzovány mikroskopicky sedimentační metodou M.I.F.C., sloužící k diagnostice parazitů ve stolici a barvící metodou podle Miláčka-Vítovce, která se používá k průkazu oocyst kryptosporidií ve stolici. Byly také vyšetřeny molekulárně pomocí PCR. Přítomnost oocyst rodu Cryptosporidium nebyla prokázána ani v jednom ze vzorků.
Výskyt mikrosporidií u různých skupin pacientů (u dětí)
SMETANOVÁ, Renáta
Cílem této práce bylo zjistit výskyt mikrosporidií u dětí. Děti mohou být ohroženy mikrosporidiemi z důvodů nedostatečně vyvinutého imunitního systému. Vzorky stolice byly získány od dětí hospitalizovaných s různou diagnózou v nemocnici České Budějovice. Tyto vzorky byly odebrány od dětí obou pohlaví ve věku od 0- 15let. Jako diagnostické metody byly použity fluorescenční a světelná mikroskopie a molekulární technika (PCR). Koncentračně sedimentační metoda byla použita k diagnostice vajíček, larev či oocyst parazitů ve stolici. Calcofluor, speciální fluorescenční barvení sloužilo k diagnostice mikrosporidiových spor. Molekulární technika (PCR) byla použita k diagnostice jednotlivých druhů mikrosporidií, vyskytujících se ve vzorcích stolice. Žádný ze zkoumaných vzorků stolic dětí nebyl pozitivní.
Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku
BAĎUROVÁ, Lucie
V bakalářské práci zkoumám rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku. V teoretické části jsem charakterizovala vývojové období předškolních dětí. Největší část v teoretické části jsem věnovala rozebíráním termínu grafomotorika a pojmům tomu blízkých. Charakterizovala jsem možné diagnostické metody zjišťující úroveň grafomotoriky a nastínila jsem možné poruchy ve vývoji dítěte, které mají obtíže s grafomotorikou. V praktické části jsem si vyzkoušela diagnostické metody pro zkoumání úrovně grafomotoriky, které jsem následně vyhodnotila. Pomocí strukturovaného rozhovoru jsem zpracovala kazuistiky jednotlivých dětí.
Diagnostika zájmů v období pubescence
VAŇÁSKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá diagnostikou zájmů u pubescentů a jejím využitím ve výchovně vzdělávacím procesu. Práce je rozdělena do tří hlavních částí, které pojednávají o zájmech obecně, o zájmech v období pubescence a o možnostech diagnostiky zájmů. První část pojednává o zájmech jako takových, zabývá se zájmovými činnostmi a zařízeními, která je nabízí. Část druhá charakterizuje období pubescence a zájmy v tomto období. Pozornost je věnována činitelům, podílejícím se na utváření a formování zájmů, úskalím, které toto náročné období doprovází a zájmovým činnostem jako způsobu prevence před sociálně patologickými jevy pubescentů. Třetí část obsahuje pedagogicko-psychologickou diagnostiku, která se zabývá diagnostikou zájmů a diagnostikou motivační oblasti osobnosti. V závěru kapitoly jsou představeny dotazníkové metody, jejichž prostřednictvím jsou zájmy zjišťovány.
Sociální klima ve školní družině a jeho diagnostika
NESHYBOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce bylo vyzkoušet si pedagogicko-psychologickou diagnostiku {--} dotazník, aplikovat ho ve školní družině a vyhodnotit. V první části bakalářské práce jsem se teoreticky zabývala termíny, které se dotýkaly praktické části, mezi tyto termíny patří sociální klima, sociální vztahy, sociální komunikace a socializace. Součástí této části je seznámení se školní družinou, jejími cíly, posláním a funkcí. V další části se věnuji problematice pedagogicko-psychologické diagnostiky, co to je a jak ji můžeme využít. Dále popisuji strategii a postupy diagnostiky, samotné metody i jejich využití. Praktická část se věnuje pedagogicko-psychologické metodě formou dotazníku, který má za cíl zjištění vztahu dětí ve školní družině a jejich spokojenost se zařízením. Za pomoci vyplněných dotazníků dětmi a jejich vyhodnocením jsem dospěla k závěru, že dětí mají mezi sebou dobré vztahy i s prostředím jsou téměř spokojeny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 112 záznamů.   začátekpředchozí103 - 112  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.