Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Detekce typu a bodového ohodnocení kartiček ve hře Hobiti
Hlinský, Martin ; Kohút, Jan (oponent) ; Vaško, Marek (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit detektor karet, který s využitím umělé generace datové sady dokáže natrénovat model, jenž umožňuje zjistit bodové ohodnocení karty a její typ. K samotnému trénování je využit model YOLOv8. Prvním krokem je nafocení karet, které se následně zpracovávají tak, aby neobsahovaly pozadí a byly zarovnány. Tyto předzpracované fotky karet se v kombinaci s obrázky z jiných datových sad spojí v generátoru, který karty náhodně rozmisťuje, otáčí a simuluje fotky reálných případů. Výstupem tohoto generátoru je v případě hry Hobiti ideálně zhruba 50 000 obrázků, avšak v rámci experimentů jsou porovnávány různé velikosti datasetu a předtrénovaných váh. Poslední generace natrénovaných detektorů byla validována na reálné datové sadě za účelem nezaujatého testování a nejpřesnější model trénovaný na čistě syntetických datasetech dosáhl přesnosti až 81,5 % podle metriky 50. Na finálním detektoru je pak možné implementovat například počítadlo bodů, jehož prototyp je v této práci rovněž popsán.
Augmented Reality for Desk Board Game
Richter, Jiří ; Sochor, Jakub (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
The aim of this work is to create a system, which will enhance the experience from playing the board and especially the card games, by projecting a relevant multimedia information in a game area. At first, the benefits of card and board games are described. Next, the principles of Augmented reality and their usability during design of such system are presented. The designed system is divided into three modules. First of them is module, which analyze the state of game in the real-world --- provide the information about player activity and the types of game objects which are presented in a game area. Second of them is module, which control whole system, provide user interface for its calibration and implements game state space, for which the system is intended. Third module provides output of the system --- it creates a~multimedia content, which is projected in a game area, and it is relevant to current game state. Finally, the designed system is implemented for card game Bang. Its ability to read the real-world game state is measured and user experience is tested.
Augmented Reality for Desk Board Game
Richter, Jiří ; Sochor, Jakub (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
The aim of this work is to create a system, which will enhance the experience from playing the board and especially the card games, by projecting a relevant multimedia information in a game area. At first, the benefits of card and board games are described. Next, the principles of Augmented reality and their usability during design of such system are presented. The designed system is divided into three modules. First of them is module, which analyze the state of game in the real-world --- provide the information about player activity and the types of game objects which are presented in a game area. Second of them is module, which control whole system, provide user interface for its calibration and implements game state space, for which the system is intended. Third module provides output of the system --- it creates a~multimedia content, which is projected in a game area, and it is relevant to current game state. Finally, the designed system is implemented for card game Bang. Its ability to read the real-world game state is measured and user experience is tested.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.