Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Koncepční řízení institucí cestovního ruchu na území měst
VOLFOVÁ, Hana
Hlavní cíl této disertační práce byl vymezen jako tvorba a prezentace rozhodovacího modelu, určeného pro transparentnost efektů cestovního ruchu v městských destinacích a jeho aplikace v praxi organizací destinačního managementu. Na základě provedeného výzkumu ve vybrané destinaci, a jeho statistického vyhodnocení byl sestaven rezidentský submodel, jenž přehledně demonstruje vztahy, které působí na cestovní ruch. Tento rozhodovací model byl zaměřen na efekty socio-ekonomického ovlivnění cestovního ruchu ze strany rezidentů v městských destinacích, a s tím spojeným zprostředkovaným ovlivněním návštěvníků a cestovního ruchu obecně. Tento rezidentský submodel následně rozšířil vyšší celek, tedy model trvale udržitelné destinace, aby bylo zjevné, jakým způsobem může rezident působit na objektivní ekonomické veličiny, jež generuje cestovní ruch ve městech. Tyto dva modely přehledně ilustrují, jak složitým systémem je chování rezidentů v městských destinacích. a jaké významné negativní / pozitivní efekty na cestovní ruch může generovat. Pro vývoj tohoto řešení bylo užito systémového myšlení, jako hlavní metody vědecké práce. Jedná se o přístup aktuálně nepříliš využívaný, ovšem velmi efektivní, neboť dokáže odkrýt složitost různorodých vztahů, a nalézt tak možnosti ovlivnění a řízení, v tomto případě ze strany organizací destinačního managementu. Pro ty je toto řešení primárně určeno. Metoda byla účelově zjednodušena, aby byla aplikovatelná i v podmínkách lokálních institucí cestovního ruchu, zachovává si ovšem stále vysokou míru efektivity, jež dokáže přinést do vztahů mezi rezidenty a návštěvníky v městských destinacích, objektivitu, požadovanou obecným ekonomickým hodnocením situace v cestovním ruchu.
Analýza podmínek rozvoje filmového turismu v ČR
Rymešová, Hana ; Dianová, Markéta (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá filmovým turismem, jakožto celosvětově rostoucím fenoménem v oblasti cestovního ruchu. Prostor je věnován deskripci vývoje a forem tohoto fenoménu, přičemž důraz je kladen na konkrétní příklady dopadu filmů a televizního vysílání na cestování. Stěžejní část práce je zaměřena na marketingové nástroje filmových kanceláří (především Czech Film Commission) a organizací destinačního managementu (především CzechTourism) při spolupráci s filmovým průmyslem. Na jedné straně je ukázáno, jakými prostředky nejčastěji filmové kanceláře lákají filmové produkce na svá území, a na straně druhé jsou představeny způsoby práce destinačních společností v otázce location placement. Obecné principy jsou prolnuty s praktikami rodícími se v České republice. Primárním cílem práce je dokázat, že film jako marketingový nástroj hraje důležitou roli v propagaci destinace, a že má Česká republika velký potenciál se stát vyhledávanou filmovou lokalitou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.