Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úloha sestry ve stomatologické ambulanci během implantologie
HYŤHOVÁ, Anežka
Cílem bakalářské práce je zmapovat práci sester ve stomatologické ambulanci během implantologie a zjistit, jak probíhá edukace pacienta, který podstoupil dentální implantaci. Teoretická část této práce nás seznamuje úzce s anatomií dutiny ústní pro lepší představu o implantaci. Nadále se v této části píše o historii, jak ve světě, tak i v České republice. Je zde vysvětleno, co je implantát a jak se zavádí. Empirická část práce byla zpracována pomocí kvalitativního výzkumu. Ke sběru dat byla použita technika polostrukturovaného rozhovoru. Podkladem pro rozhovor bylo dvacet čtyři otázek, které byly předem připraveny. První tři otázky se týkaly identifikačních údajů informantek, následující otázky se zaobíraly tématem práce. V případě potřeby byly rozhovory obohaceny doplňujícími otázkami. Otázky byly koncipovány tak, aby co nejlépe odhalily skutečnosti ohledně práce sester během implantologie a edukace pacienta. Zaměřeny byly na předoperační, intraoperační a pooperační péči. Výzkumný soubor tvořilo pět sester z různých ordinací. Rozhovor byl následně analyzován metodou otevřeného kódování, technikou barvení textu. Výsledky výzkumu byly následně rozděleny na kategorie a podkategorie. Tyto kategorie popisují jednotlivé části práce sester během výkonu od začátku do konce. Z výsledků vyplývá, že sestry pracují totožnými postupy při implantaci dentálního implantátu.
Ošetřovatelská péče o pacienta ve stomatochirurgii při zavádění zubních implantátů
SAZMOVÁ, Šárka
Tato práce se zabývá zmapováním ošetřovatelské péče ve všech fázích procesu zavádění zubních implantů a způsoby získávání znalostí sester v tomto oboru. Zpracování výzkumné části práce probíhalo formou kvalitativního výzkumu. Jako nejvhodnější metoda byl vybrán hloubkový rozhovor polostrukturovaného typu. Technikou ,,vyložení karet" byla data rozčleněna do čtyř kategorií. V uvedených kategoriích vzniklo deset podkategorií. Zjištěné skutečnosti byly v každé kategorii zpracovány do schémat. V časovém úseku od října 2012 do března 2013 bylo osloveno deset sester, z nichž bylo pět ochotných se výzkumu zúčastnit. Záměrně byly vybrány ordinace s různým zázemím a vybavením. Podmínkou byla práce v implantologii. Z výpovědí oslovených respondentek bylo zjištěno, že v každé podkategorii je několik skupin sester, které se od sebe liší způsobem výkonu dané činnosti. Ukázalo se, že na větších pracovištích mají lepší přístup k rozsáhlejšímu technickému zázemí a možnosti implantovat v ordinacích lépe připravených k invazivním chirurgickým výkonům. Tato skutečnost snižuje rizika vzniku komplikací v pooperačním období i případného odhojení implantovaných materiálů. Výhodou menších pracovišť je bezesporu více osobní přístup k pacientovi. V oblasti vzdělávání sester všechny oslovené sestry uvedly, že vystudovaly střední zdravotnickou školu. Jak výzkum ukázal, na těchto školách se stomatologii jako samostatnému oboru příliš času nevěnuje a v případě dentální implantologie je vzdělávání ještě skoupější. Většina respondentek se oboru učila během své praxe a teoretické vzdělávání, jak se ukázalo, jim téměř zcela chybí. V souvislosti se stále častějším zaváděním tohoto typu ošetření do běžných stomatologických praxí je do budoucnosti potřeba této problematice věnovat více úsilí a sestrám nabídnout možnosti dalšího vzdělávání zaměřeného na úlohu sestry ve stomatologii a stomatochirurgii. Zásadním, avšak nikoliv posledním nedostatkem je i fatální absence odborné literatury a učebnic zaměřujících se právě na nezastupitelnou úlohu sestry v tomto oboru. Po zjištění těchto nedostatků byla, jako výstup z této bakalářské práce vytvořena brožura pro začínající sestry.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.