Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historický vývoj základní školy speciální "Klíček" v Táboře - Záluží
Šimáková, Olga ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vznikem prvních speciálně pedagogických zařízení u nás, školní legislativou v minulosti a v současnosti a historickým vývojem zařízení pro osoby s mentálním a kombinovaným postižením. Práce je rozdělena do čtyř částí. První kapitola je věnována etapám přístupu k lidem s postižením. Druhá část popisuje historii vzniku speciálních škol v Čechách a na Moravě. Třetí část je rozdělena na dvě kapitoly. První z nich se zabývá školskými zákony od roku 1774 do roku 1989. Druhá část popisuje současné zákony a vyhlášky. Poslední část je věnována historii a současnosti základní školy speciální " Klíček" v Táboře - Záluží. Klíčová slova: ústav sociální péče pomocná škola základní škola speciální denní a týdenní stacionář
Historický vývoj základní školy speciální "Klíček" v Táboře - Záluží
Šimáková, Olga ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vznikem prvních speciálně pedagogických zařízení u nás, školní legislativou v minulosti a v současnosti a historickým vývojem zařízení pro osoby s mentálním a kombinovaným postižením. Práce je rozdělena do čtyř částí. První kapitola je věnována etapám přístupu k lidem s postižením. Druhá část popisuje historii vzniku speciálních škol v Čechách a na Moravě. Třetí část je rozdělena na dvě kapitoly. První z nich se zabývá školskými zákony od roku 1774 do roku 1989. Druhá část popisuje současné zákony a vyhlášky. Poslední část je věnována historii a současnosti základní školy speciální " Klíček" v Táboře - Záluží. Klíčová slova: ústav sociální péče pomocná škola základní škola speciální denní a týdenní stacionář
Sociální služby pro osoby s poruchami autistického spektra a jejich rodiny
SVOBODOVÁ, Eva
Autismus představuje závažnou vývojovou poruchu, pro niž je charakteristická narušená komunikace a schopnost vytvářet vztahy s lidmi, nutkavá touha po neměnnosti a další příznaky vážně postihující život jedince i jeho okolí. Situace lidí s autismem se každým rokem v České republice zlepšuje. Ačkoli zlepšující se trend v péči a službách o lidi s autismem je neoddiskutovatelný, stále nelze považovat stávající situaci za uspokojující. Ukazuje se, že autismus je mnohem častější, než se předpokládalo. Cílem diplomové práce bylo zjistit rozsah a kvalitu uceleného přístupu k dětem s poruchami autistického spektra a zmapovat péči o tyto děti a jejich rodiny. Výzkumný soubor tvoří čtyři děti s diagnózou autismus v součinnosti s jejich rodinami. Výzkum probíhal v Denním a týdenním stacionáři Jihlava, přičemž všichni respondenti využívají rezidenční službu týdenní stacionář. Metodika diplomové práce vychází z principů kvalitativního výzkumu. K dosažení cíle práce byly použity následující metody a techniky sběru dat: metoda zúčastněného pozorování, obsahová analýza dokumentů, technika polořízeného rozhovoru, které byly v průběhu výzkumu dotvářeny. Pro základní koncepci uceleného přístupu k dětem s autismem a k jejich rodinám je charakteristické účelné interdisciplinární propojení péče v oblasti sociální, zdravotní a výchovně vzdělávací. Je logické, že tak pervazivní postižení jako je autismus vyžaduje spolupráci mnoha odborníků pomáhajících profesí, a tudíž pomáhání spojuje nejrůznější obory služeb lidem. Zařízení služeb sociální péče, vzdělávací a poradenské péče mají své nezastupitelné postavení v zajišťování fungujícího systému, který zaručuje kvalitu sociálních služeb, poradenské péče a pomoci dětem s autismem a jejich rodinám. Přirozenou potřebou lidí je věci si vysvětlovat a jakmile pro ně vytvoříme smysluplné vysvětlení, začínáme jim rozumět. Jediným možným přístupem je lepší porozumění světu občanů s autismem, který se tolik liší od našich představ a zvyklostí. Přínos diplomové práce shledávám v možnosti využití výsledků v oblasti zajišťování kvalitní efektivní systematické péče o děti s autismem a jejich rodiny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.