|
Decoy pricing
Evgenyeva, Ekaterina
Evgenyeva, E. Decoy pricing. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Tato diplomová práce se věnuje kognitivní předpojatosti Decoy pri-cing, která je v poslední době předmětem zájmu společností působících v retailu. V literární rešerši jsou podrobně rozebrány principy působení decoy efektu na spotřebitelské chování, zohledněny poznatky z výzkumů a experimentů. Analytic-ká část práce je zaměřená na zkoumání souvislosti volby respondentů s příslušností ke generaci, pohlaví, skupině produktu a dalším faktorům. Po sta-novení všeobecných závěru vyplývajících z dotazníkového šetření a sestavených Logit modelů je věnována pozornost generaci Z. Eye-trackingový experiment roz-šiřuje hranice a možnosti výzkumu, ukazuje hodnoty, které za normálních okol-ností není možné sehnat. Jsou sestaveny teplotní mapy, analyzovaná oblast zájmu a stimuly. Výsledky experimentu jsou doplněny hloubkovými rozhovory s respondenty, které jsou plné neočekávaných zjištění a poznatků. V závěrečné části dochází k porovnání výsledků s informacemi a experimenty popsanými v literárním přehledu této diplomové práce. Na základě výsledků experimentů a zjištěných poznatku je vytvořeno doporučení pro společnosti, které se rozhodnou použít cenovou strategii Decoy pricing na českém trhu.
|