Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podnikatelský záměr - Help one, s. r. o.
Oberreiterová, Dana ; Hlaváč, Jakub (oponent) ; Koleňák, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je podnikatelský plán pro vznikající firmu HELP ONE, s. r. o. která se bude zabývat poskytováním kompletních služeb poškozeným z dopravních nehod. Cílem této práce je také objasnit všechna možná úskalí plynoucí z realizace myšlenky, jakou je činnost prostředníka mezi pojišťovnou a poškozenými osobami při dopravní nehodě a případně také nalézt vhodného investora.
Trestněprávní aspekty postavení pacienta jako poškozeného při poskytování zdravotní péče
Bouchal, Josef ; Sovová, Olga (vedoucí práce) ; Císařová, Dagmar (oponent)
Shrnutí Diplomová práce se zabývá problematikou trestněprávních aspektů postavení pacienta jako poškozeného při poskytování zdravotní péče. Autor zejména charakterizuje trestněprávní vztahy mezi pacienty a zdravotnickými zařízeními, jejich obsah a východiska. V první části diplomové práce autor uvádí právní rámec zdravotnického práva, a to zejména v oblastní národního a mezinárodního práva. Zabývá se jak stěžejními zákony, které přímo upravující zdravotnické právo, tak zákony, které se zdravotnickým právem souvisí a značně ho ovlivňují. V oblasti mezinárodního práva se autor především zabývá Evropskou úmluvou o ochraně lidských práv a Úmluvou o biomedicíně. V rovině národního práva se autor dotýká oblasti ústavního pořádku, zejména Listiny základních práv a svobod a též oblasti zákonné, kde popisuje především úpravu zdravotnického práva, trestního práva a práva občanského. V druhé části diplomové práce autor nejprve vymezuje základní pojmy a stěžejní instituty vyskytující se v oblasti poskytování zdravotní péče. Posléze se autor v druhé části zaměřuje na samotný vztah pacienta a zdravotnického zařízení, kdy se nejprve pro pochopení dané pro problematiky zabývá historickým vývojem takového vztahu a posléze přechází k charakteristice a vymezení moderního vztahu pacienta a zdravotnického zařízení. Třetí část...
Podnikatelský záměr - Help one, s. r. o.
Oberreiterová, Dana ; Hlaváč, Jakub (oponent) ; Koleňák, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je podnikatelský plán pro vznikající firmu HELP ONE, s. r. o. která se bude zabývat poskytováním kompletních služeb poškozeným z dopravních nehod. Cílem této práce je také objasnit všechna možná úskalí plynoucí z realizace myšlenky, jakou je činnost prostředníka mezi pojišťovnou a poškozenými osobami při dopravní nehodě a případně také nalézt vhodného investora.
Postavení oběti v českém právním řádu
Káplová, Eva ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Polanka, Zděněk (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám postavením oběti v systému právního řádu České republiky z hlediska zákonů, na které se oběť může obrátit v případě potřeby pomoci. Popisuji a rozlišuji pochopení základních pojmů; pro mou práci jsou důležité pojmy poškozený a oběť. Charakterizuji právo na náhradu škody. Posuzuji aktuální platné právo, zda dostatečně chrání zájmy oběti a porovnávám ho s úpravou, která vstoupí v účinnost v roce 2013. Upozorňuji na problémy týkající se primární a sekundární viktimizace. Dále problematiku oběti porovnávám z mezinárodního hlediska, v rámci některých států Evropské unie. Součástí práce jsou návrhy ke zvýšení a zlepšení ochrany oběti v právním řádu České republiky.
Rámec možné pomoci obětem trestných činů
DUŠÁKOVÁ, Lucie
Obětem trestných činů se v České republice věnují nejen orgány činné v trestním řízení, jako policie, státní zastupitelství a soudy, ale také neziskové organizace a poradny. Ty pomáhají poškozeným nejen psychicky se vyrovnat s prožitým traumatem, ale i s uplatněním jejich práv (např. právo na odškodnění). Diplomová práce se věnuje přístupu k obětem a možnostem pomoci. Ač je u nás v současné době mnoho organizací, které nabízejí psychologické nebo právní poradenství, oběti i potenciální oběti z řad veřejnosti ne vždy o těchto formách pomoci vědí. Lidé z bezprostředního okolí poškozených rovněž často tápou, jak se k nim správně zachovat, jak s nimi komunikovat nebo jak jim pomoci. Povědomí lidí o pomáhajících organizacích, názory a zkušenosti, jsou zaznamenány v kvantitativním výzkumu provedeném na potencionálních obětech, kterými je každý z nás. Kvalitativní část se pak zaměřuje na názory lidí na pomáhající organizace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.