Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  začátekpředchozí106 - 115  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rodina, dítě a jeho dětství
ROBOVÁ, Olga
Diplomová práce se zabývá současnou podobou rodiny, jejími hodnotami, výchovnými přístupy, formami vzájemné komunikace, rodinného uspořádání a jejím vlivem na život a chování dítěte. Teoretická část vychází z odborné literatury věnující se oblastem rodinného života, dítěti a výchově. Postupně jsou v ní zpracována jednotlivá témata, která s rodinou a výchovou souvisejí (typy rodiny, funkce rodiny, výchovné styly atd.) Výzkumná část byla založena na kvalitativním přístupu, v jehož rámci byla provedena případová studie tří rodin s dětmi. Každá ze studií je podrobně rozpracována a odhaluje zákonitosti života a výchovných přístupů v současné rodině. Z výsledků této studie vyplývá, že současní rodiče dávají přednost demokratickému až liberálnímu stylu výchovy, který je mnohem náročnější, než po staletí užívaný autoritativní přístup. A že větší výchovný úspěch přijde pravděpodobně tam, kde je v rodině emocionálně pozitivní prostředí, rodiče jsou starostliví a stanovují jasná pravidla. Klíčová slova: rodina, rodiče, výchovné přístupy rodičů, rodinné prostředí, dítě, dětství, přístup k dítěti, výchova
Prevalence obezity a nadváhy u žáků II. stupně na Trutnovsku.
TURKOVÁ, Kateřina
Prevalence obezity a nadváhy u žáků II. stupně na Trutnovsku.
Volný čas dětí
JELEČKOVÁ, Monika
V teoretické části své bakalářské práce jsem vymezila pojmy týkající se volného času a zařízení, která se volnočasovými aktivitami zabývají. V praktické části jsem díky dotazníkům porovnala Moravské a České Budějovice, z hlediska nabídek kroužků pro volný čas. Cílem bylo posoudit, jestli je nabídka lepší v maloměstě nebo ve velkoměstě.
Kouzelný svět. Prostor, čas a postavy příběhu dětství v rodině prince Johanna Schönburg-Hartensteina
POLÁČEK, Vít
Italský šlechtic a spisovatel Giuseppe di Lampedusa příznačně ve svých pamětech napsal, že se pokusí psát o prostředí svého dětství a osobách, které je obklopovaly. Jak by vypadal prostor, čas a postavy v příbězích dětství osmi dětí posledního velvyslance Rakousko-Uherska u Svatého stolce, prince Johanna Schönburg-Hartensteina? Jaká místa formovala jejich pohled na svět? Jak plynul jejich čas? Jaké osoby je ovlivňovaly a jaké byly výchovné mechanismy ve šlechtické rodině na přelomu 19. století a v první polovině 20. století? Tato diplomová práce se pokouší pohlédnout na dějiny dětství šlechty netradičně optikou dětí samotných za použití především jejich pamětí, korespondence, ale i za použití dětských kreseb a vzpomínek nejmladší dcery Johanna Schönburg-Hartensteina Sophie Carillo. Pro výchovu šlechtických dětí byl typický život v příběhu, péče vychovatelů a guvernantek, výchova k povinnosti, ctění tradic i časté cestování. Zároveň ale diplomová práce využívá poznatků psychologie a snaží se rekonstruovat nejen jednotlivé motivace, vztahy mezi sourozenci, ale i přímo jednotlivé členy rodiny, jejich snové světy a hry? ?
Obraz dětství a mládí sv. Václava a sv. Vojtěcha v českých legendách
ZÁVODSKÁ, Dana
Bakalářská práce pojednává o obrazu dětství a mládí svatého Václava a svatého Vojtěcha v českých legendách. O tom, jak jsou vnímány v staroslověnské a latinské hagiografii. Práce si všímá kontinuity, ale také odlišností motivů v jednotlivých dílech. Součástí práce je seznámení se s historickou dobou, ve které oba světci žili, s jejich činy a osudy. Důraz je kladen na přelomová období během jejich dospívání a s ním spojenou datací. V průběhu celé práce jsou legendy konfrontovány s poznatky literárních historiků a antropologů, které se snaží potvrdit či vyvrátit pravdivost václavské a vojtěšské hagiografie.
Pohled na různé podoby současného dětství
PROCHÁZKOVÁ, Petra
Práce se zabývá současnými podobami dětství a tím, co je nejvíce ovlivňuje pozitivním i negativním směrem. Práce se zejména věnuje činitelům, kteří se nejvíce podílí na konečné podobě dětství. Patří k nim dítě samotné, jeho vývoj, rodina, do které patří, konkrétní rodinné prostředí, výchova. Podstatnou roli také hraje socializace dítěte neboli jeho začlenění do společnosti. Mezi faktory, které působí negativně, řadíme rozvod rodičů, násilí v rodině, syndrom CAN, alkohol a drogy.
Dětské vikariátní poutě v českobudějovické diecézi z pohledu katechetiky a náboženské pedagogiky
PECHEROVÁ, Jana
Práce se zabývá dětskými vikariátními poutěmi v českobudějovické diecézi. Cílem práce je vytvořit teoretickou část a definovat základní pojmy, co je to dětství, diecéze, vikariát, farnost, pouť, katechetika, náboženská pedagogika, projektová výuka. Dále vytvořit praktickou část, jejíž součástí je projekt dětské vikariátní poutě, a příklad, jak by měla dětská vikariátní pouť po stránce didaktické vypadat.
Příčiny vyjímání dětí z rodinného prostředí do dětského domova v Žíchovci v roce 2007.
VOJTOVÁ, Lenka
Bakalářská práce Příčiny vyjímání dětí z rodinného prostředí do dětského domova v Žíchovci v roce 2007 je zaměřena na zmapování okolností umístění dětí do dětského domova v Žíchovci za rok 2007, identifikování a popsání faktorů, které se pravděpodobně nejčastěji v tomto roce podílely na umístění dětí v zařízení. K dosažení cílů bylo použito kvalitativní metody a to především sběru dat, které byly získávány z osobních dokumentací dětí přijatých v roce 2007, v celkovém počtu 26 dětí, ve věkovém rozmezí od 5 do 17 let. Druhou metodou bylo několik případových studií ilustrujících různorodost příčin umístění dětí v dětském domově. Teoretická část: náhradní výchovná péče, ústavní výchova a její fungování v různých zařízeních jako jsou diagnostický ústav, dětský domov, dětský domov se školou, výchovný ústav, rodina a její úloha, význam sociálně právní ochrany dětí. Představení dětského domova v Žíchovci (historie, poslání, organizace, personální činnost, klientela). Praktická část: Zjištění příčin umístění dětí v dětském domově v Žíchovci v roce 2007 za pomoci využití kvalitativní metody sběru dat, získávaných z osobních dokumentací dětí, které byly přijaty v roce 2007 do dětského domova v celkovém počtu 26 dětí, ve věkovém rozmezí od 5 do 17 let a s pomocí několika případových studií, ilustrujících různorodost příčin umístění dětí v dětském domově. Nejčastějším příčinou vyjímání dětí z rodinného prostředí do dětského domova v Žíchovci v roce 2007 byly především výchovné problémy dětí a to především z neúplných či doplněných rodin, sociálně spíše slabších. Tato bakalářská práce by měla podat ucelenější informaci o příčinách vyjímání dětí z rodinného prostředí pro účely dětského domova a také všem, kteří v těchto typech zařízení pracují a lidem, kteří se o tuto problematiku zajímají.
Kvalita života u "street children" v Zambii
DAŇHELKOVÁ, Pavlína
Tématem mé bakalářské práce je Kvalita života u "street children" v Zambii. Pojmem "street children" jsou označovány děti, které vyrůstají na ulici. "Street children" jsou většinou sirotci po rodičích, kteří jim zemřeli na HIV/AIDS nebo jsou oběťmi chudoby. "Street children" představují vysoce rizikovou skupinu dětí. Dlouhodobě žijí na ulici, přespávají v opuštěných domech, živí se žebráním, krádežemi, pouličními službami a prodejem nejrůznějšího zboží. Nevzdělávají se, mají zdravotní problémy, častá je i závislost na drogách a prostituce. Odhaduje se, že dnes žije v celé Zambii okolo 1,5 milionů dětí na ulici. V hlavním městě Lusace jich žije nejvíce (okolo 75 000). V bakalářské práci jsem použila kvantitativní i kvalitativní výzkum, metodu dotazování a nestandardizovaných rozhovorů. Základním souborem pro výzkum byly {\clq}qstreet children`` v Lusace. Výběrový soubor tvořilo 55 respondentů ze skupiny {\clq}qstreet children``, kterou jsem porovnávala s výzkumem PhDr. Jolany Ročňové se stejně početnou skupinou dětí žijících v rodinách. Kvalitativní výzkum probíhal formu nestandardizovaných rozhovorů a pomocí sekundární analýzy dat získaných z načerpaných praktických zkušeností. Cílem bakalářské práce bylo zhodnocení kvality života u "street children" v Zambii, zmonitorování výskytu nejčastějších společensky nežádoucích jevů, zjištění škály problémů (tělesné činnosti, citových projevů, sociálních aktivit a školní činnosti) u "street children" v Zambii {--} Lusace a porovnat je se srovnávací skupinou dětí žijících v rodině. V práci byly stanoveny následující hypotézy. Hypotéza číslo 1: Kvalita života "street children" je negativně ovlivňována specifickými problémy (zdravotní, sociální, citové projevy, školní činnost) dětí ulice. Hypotéza číslo 2: "Street children", v porovnání s dětmi vyrůstajícími v rodině, vykazují nižší kvalitu života. Podle výsledků šetření se hypotézy potvrdily a domnívám se, že cíl práce byl splněn.
Reflexe dětství v obrazech 19. století
MIČKOVÁ, Sabina
Diplomová práce s názvem {\clqq}Reflexe dětství v obrazech 19. století`` se věnuje problematice dětství a dítěte v historickém kontextu v oblasti dětského portrétu. Jedná se o materiálovou studii, která se snaží osvětlit význam ikonografických pramenů pro zkoumání daného tématu. Základní pramenný korpus tvoří dosud nepublikované dětské portréty 19. století z jihočeských hradů a zámků, jež jsou zprostředkované v podobě katalogu. Tento korpus je doplněn o některá díla významných portrétistů té doby, ta jsou reprodukovaná v obrazové příloze. Cílem práce je pokus o interpretaci předložených obrazů a objasnění změn v přístupu vnímání dětství 19. století, odrážející se v portrétním umění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   začátekpředchozí106 - 115  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.