Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,310 záznamů.  začátekpředchozí1185 - 1194dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rodina a výchova
STOSZKOVÁ, Denisa
Tato práce se zabývá vlivem rodiny a mateřské školy na výchovu a vývoj dítěte a je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitola Dítě je zaměřena na přirozené lidské potřeby, na etapy dětství, respektive na etapu předškolního věku. V kapitole Rodina je tento pojem vysvětlen několika autory. Další kapitola se zabývá výchovou a výchovnými styly, vlivem výchovy na chování dítěte. V poslední kapitole je dokázána nezbytnost docházky do mateřské školy, její pozitivní či negativní vliv na dítě, úskalí při vstupu dítěte do školky. Praktická část obsahuje výzkum, který využívá metod dotazníkového šetření a rozhovoru. Cílem výzkumu bylo zjistit obecné i konkrétní informace o rodině, zda se rodiče dostatečně věnují svým dětem, jak tráví společný volný čas, jaké využívají metody, zda jsou děti i rodiče spokojeni s mateřskou školou. Výzkum je obohacen o srovnání odpovědí rodičů a odpovědí dětí.
Aplikace ošetřovatelského modelu Kathryn Barnardové u dítěte s tělesným handicapem
STRNADOVÁ, Eva
Tělesný handicap je postižení, které se projevuje buďto dočasnými anebo trvalými problémy v motorických dispozicích dítěte. Tělesně postižené děti mohou takto být postiženy od narození nebo mohou tělesné postižení získat v průběhu svého života. Tyto problémy mohou negativně působit na vnímání a prožívání dítěte a jeho blízkých. Problémy vznikají i ve vzájemném vztahu rodič- tělesně handicapované dítě. Ošetřovatelský model K. Barnardové se zaměřuje na vzájemnou interakci mezi rodiči a jejich dětmi. Ve svém modelu K. Barnardová poukazuje na důležitost tohoto vzájemného vztahu. Na základě hodnocení interakcí rodič-dítě, které je založené na třech hlavních činitelích: dítě, matka, prostředí, zjišťuje celkový vývoj dítěte. Vzájemná interakce rodič-dítě působí na vývoj dítěte, jeho zdraví, růst a rozvoj. Cílem ošetřovatelské péče je pomoci nalézt správnou cestu ve vzájemné interakci rodič-handicapované dítě, aby působila pozitivně na celkový vývoj dítěte. V diplomové práci jsme si stanovili cíle hledat nejdůležitější problémy při vzájemné interakci rodič-handicapované dítě. Zhodnotit možnosti ošetřovatelské péče při řešení problémů ve vzájemné interakci rodič-handicapované dítě. Pro splnění těchto cílů jsme si položili výzkumné otázky: Jaké jsou nejdůležitější problémy ve vzájemné interakci rodič- handicapované dítě? Jak může ošetřovatelská péče pomoci ve vzájemné interakci rodič- handicapované dítě? Jak správně postupovat při ošetřovatelské péči o handicapované dítě a jeho blízké? Po provedení výzkumného šetření si na dané otázky dokážeme odpovědět. 1. Nejdůležitější problémy ve vzájemné interakci rodič-handicapované dítě jsou: smiřování se rodiče se stanovenou diagnózou u dítěte, častější výskyt stresových situací, nadměrná citová vazba handicapovaného dítěte na jeho pečovatele. 2. Sestra může pomocí ošetřovatelského procesu aktivně pomáhat řešit výše stanovené problémy ve vztahu rodič a tělesně handicapované dítě. Na základě nastudovaných informací z odborné literatury a z odpovědí získaných od rodičů tělesně handicapovaných dětí byla vypracována ošetřovatelská dokumentace podle interakčního modelu Kathryn Barnardové a standard ošetřovatelské péče u tělesně handicapovaných dětí. Tím jsme splnili i třetí a čtvrtý cíl. S vytvořenou ošetřovatelskou dokumentací pracovaly sestry, které poskytují péči tělesně handicapovaným dětem a byly s ní spokojeny. Ošetřovatelská dokumentace a standard mají pomoci sestrám při poskytování kvalitní ošetřovatelské péče tělesně handicapovaným dětem.
Regionální rozdíly v trestné činnosti dětí a mladistvých (srovnání okresů Teplice a České Budějovice)
ROŠLAPILOVÁ, Jana
Regionální rozdíly v trestné činnosti dětí a mládeže (srovnání okresů České Budějovice a Teplice) Abstrakt V dnešní době je kriminalita dětí a mládeže velmi aktuální, dočítáme se o ní také z odborné literatury nebo časopisů. Důležité je také snižování věku prvního užití alkoholu nebo drog. Ve své práci jsem nejdříve shrnula nejdůležitější témata, která jsou s tímto problémem spojena, jako jsou základní termíny, příčiny kriminality a její struktura a typické projevy trestné činnosti dětí a mladistvých apod. Na základě rozboru odborné literatury byly navrženy dvě hypotézy: H1) Trestná činnost páchaná dětmi a mladistvými je v okresu Teplic častější než v okresu Českých Budějovic. H2) Chlapci páchají trestnou činnost častěji než dívky. Struktura a vývoj trestné činnosti dětí a mladistvých byla analyzována na základě policejních statistik a self-report průzkumu. Závěry jsou stanoveny na konci této práce. K uspořádání výzkumné a teoretické části této bakalářské práce byly použity aktuální internetové zdroje a dostupná literatura. Tato práce by mohla přispět jako náhled na všeobecný problém delikvence dětí a mladistvých a také by mohla poskytnout základní informace o kriminalitě dětí a mladistvých v těchto dvou českých regionech {--} v Teplicích a Českých Budějovicích.
Preventivně výchovné programy pro děti a mládež s negativními jevy chování
VEISOVÁ, Miroslava
Jak naznačují statistiky roste počet dětí s poruchami chování. Jestliže před deseti lety s těmito problémy navštěvovalo specifická zařízení každé desáté dítě, dnes je to téměř každé čtvrté. Nárůst agresivity je typický pro celou naší společnost, nejinak je tomu u dětí. Z toho důvodu jsem výzkum zaměřila nejen na zjištění zkušenosti dětské populace s negativními jevy chování, ale i na postoj rodiny k této problematice.V neposlední řadě jsem posuzovala míru využití preventivních programů poskytovaných střediskem výchovné péče.
Pohled společnosti na děti z kojeneckých ústavů a dětských domovů
ŠEVČÍKOVÁ, Zuzana
Má diplomová práce na téma {\clqq}Pohled společnosti na děti z kojeneckých ústavů a dětských domovů`` má charakter výzkumný. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se v první kapitole zabývá kojeneckými ústavy. V druhé kapitole se zabývá dětskými domovy {--} dělením dětských domovů, jejich nevýhodami. Následující kapitola je věnována organizacím pomáhajícím dětem z dětských domovů. Dále je zmiňován metodický pokyn Ministerstva zdravotnictví pro činnost kojeneckých ústavů a dětských domovů pro děti do 3 let věku. Dále je věnována pozornost skupinám umísťovaných dětí, jejich typickým znakům a důvodům umísťování dětí do ústavní péče. Je zde zmiňována i role zastupitelů dětí, informace o deprivačním syndromu, cílech a funkcích ústavní péče, ústavních podmínkách a dobrovolnictví. V dalších kapitolách jsou prezentovány současné formy péče o opuštěné děti, problémy systému náhradní rodinné péče. Dále je porovnávána ústavní péče v ČR s ústavní péčí ve Velké Británii. Konec teoretické části se zabývá možnostmi následného bydlení a integrací jedinců. Cílem této práce bylo zjistit pohled společnosti na děti z kojeneckých ústavů a dětských domovů. V hypotézách jsem předpokládala, že společnost nemá dostatek informací ohledně dětí pocházejících z kojeneckých ústavů a dětských domovů, že názory mužů a žen na tyto děti jsou odlišné. V dalších hypotézách jsem předpokládala, že společnost považuje děti pocházející z těchto zařízení za budoucí delikventy a že názory společnosti nižší věkové kategorie jsou jiné než názory společnosti vyšší věkové kategorie. Pro potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz byla použita metoda dotazníku. Dotazník je složen z 19 otázek . Celkem bylo rozdáno 120 dotazníků a návratnost byla 100%. V závěru práce jsou shrnuty poznatky z teoretické i praktické části.
Školní sestra její zařazení do zdravotnického systému ČR
KUDLÁČOVÁ, Simona
Nový trend v poskytování zdravotnické péče se přesouvá z nemocničních zařízení do přirozeného prostředí pacienta. Stále více si uvědomujeme nákladnost, někdy i neúčinnost pozdní nemocniční léčby, a proto sílí snaha o včasnou diagnostiku, prevenci a výchovu ke zdraví od útlého věku. Je nutné, abychom budoucí generaci vedli k zájmu o své zdraví a zdraví svých nejbližších žijících ve společné komunitě. Podnět musí vycházet nejen z rodiny, ale i ze školního prostředí, ve kterém se děti téměř denně pohybují. Školní sestra je odborník v oblasti komunitní péče pracující v prostředí školy. Cílem práce školní sestry je udržení a zlepšení fyzického a duševního zdraví. Školní sestra podporuje žáky v odpovědnosti za své zdraví a vytváří systém formalizovaných školních aktivit, připravuje a realizuje edukační program školy se zaměřením na prevenci. Data ve výzkumné části diplomové práce byla získána kvantitativním a kvalitativním výzkumným šetřením. Kvantitativní výzkumné šetření bylo provedeno technikou anonymního dotazníku. Dotazník byl určený praktickým lékařům pro děti a dorost a sestrám pracujícím u praktických lékařů pro děti a dorost. Data kvalitativního výzkumného šetření byla sbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s řediteli základních a středních škol, na jejichž základě byly vytvořeny kasuistiky, ze kterých vycházejí kategorizované tabulky. Cílem této diplomové práce bylo zjistit postoj praktických lékařů pro děti a dorost a dětských sester pracujících u praktických lékařů pro děti a dorost k zavedení funkce školní sestry do systému zdravotnictví ČR. Zjistit názor ředitelů škol na využití pozice školní sestry na jejich školách. Navrhnout zařazení školní sestry do systému zdravotnictví ČR. Výzkum v této diplomové práci ukázal malou míru informovanosti o pozici školní sestry. Jako hlavní sporné body zavedení školní sestry lze označit: způsob financování, otázku kompetencí této sestry a způsob přípravy na toto povolání. Hlavní pozitivum školní sestry respondenti vidí v ucelené péči o žáky, v prevenci a lepší osvětě. Ředitelé škol, lékaři a sestry se domnívají, že školní sestra by měla být ve škole umístěna dle počtu žáků školy a ředitelé škol předpokládají vyšší uplatnění školní sestry na základních než na středních školách. Způsob financování školní sestry by měl být dle respondentů z více zdrojů. Tato práce může být použita jako podklad pro další výzkumné šetření zaměřené na pozici školní sestry, dále jako návrh pro vytvoření pozice školní sestry v systému zdravotnictví v České republice, anebo jako informační materiál pro odbornou i laickou veřejnost.
Rozchod rodičů a jeho dopad na děti v adolescentním věku
VÁVROVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zaměřuje na rozchod, rozvod rodičů a jeho dopad na děti v adolescentním věku. V teoretické části jsou za využití odborné literatury vymezeny základní pojmy vztahující se k problematice současné rodiny, párového soužití. Dále se zaměřuje na možnost výchovy (výhradní péče, střídavá péče, společná péče). Praktická část se věnuje zjištění, jak děti prožívají rozchod rodičů, zda a jak rodiče o této situaci s dětmi hovoří, jak probíhá rozhodování o možném svěření do péče otce či matky, jaké dopady pro ně měl rozchod, rozvod rodičů.
Fungující rodina jako nejúčinnější prevence kriminality dětí a mládeže;
DVOŘÁKOVÁ, Markéta
ABSTRACT Diplomová práce s tématem {\clqq}Fungující rodina jako nejúčinnější prevence kriminality dětí a mládeže``, se jak z názvu vyplývá, zabývá rodinou jako nejúčinnějším činitelem v rámci prevence kriminality dětí a mladistvých. Autorka v teoretické části práce popisuje rodinu jako ucelený systém, který má několik funkcí. Zabývá se zde také poruchou těchto funkcí s ohledem na kriminalitu dětí a mládeže, z nichž nejvíce vyzdvihuje funkci emocionální a socializační. Popisuje zde samotný jev kriminality, ale také sociálně patologické jevy, které mohou s kriminalitou souviset. Významná část práce je pak věnována prevenci kriminality, a to jak obecné, tak zejména prevenci v rámci rodiny. V závěru teoretické části práce je přehled statistik kriminality, kterou autorka rozdělila podle krajů a okresů. Detailněji pak byl popsán kraj Karlovarský, na který autorka zaměřila i svou praktickou část práce. V praktické části jsou zpracovány případové studie deseti mladistvých z Karlovarského kraje, jež se dopustili nějaké trestné činnosti. Pro přehlednost jsou studie doplněny grafy, které zvýrazňují jevy, nejvíce ovlivňující kriminalitu. V této části se dále autorka zabývá také diskusí teoretické části, včetně porovnávání statistik kriminality. Bylo zjištěno, že mladiství převážně pocházejí z dysfunkčních rodin. Lze tedy říci, že rodiny dysfunkční jsou velmi rizikovým faktorem, ovlivňujícím možné budoucí kriminální chování dětí, které jsou v těchto rodinách vychovávány. Cílem práce je popsat problematiku fungujících a nefunkčních (dysfunkčních) rodin s ohledem na trestnou činnost dětí a mládeže, případně stanovení hypotéz. Autorka na základě zpracované teorie a vlastního výzkumu, stanovila jakési {\clqq}desatero rodinné výchovy``, to by mohlo sloužit jako návod rodičům pro prevenci kriminality u jejich potomků.
Psychomotorický vývoj dětí trvale umístěných v jeslích
HANELOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá vlivem jeslí na psychomotorický vývoj dítěte. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsán psychomotorický vývoj dítěte do tří let, vliv rodiny a vrstevníků na socializaci dítěte. Dále jsou v této části popsány jesle a jejich vývoj v naší republice. Teoretická část končí popisem konkrétních jeslí. Praktická část se věnuje výzkumu dětí v jeslích E. Pittera v Českých Budějovicích. Sledováno je devět dětí při třech různých řízených výchovách a při volné hře. Pozorování proběhlo dvakrát. Odstup mezi prvním a druhým pozorováním je tři měsíce. Jesle znamenají posun pro dítě především ve vývoji vztahů k druhým dětem, ale rozhodující část výchovy spočívá na rodině.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,310 záznamů.   začátekpředchozí1185 - 1194dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.