|
Deformačně-napěťová analýza axiálního turbínového kola turbovrtulového motoru
Kolárik, Matej ; Ing. Petr Navrátil, Ph.D (oponent) ; Skalka, Petr (vedoucí práce)
Predkladaná diplomová práca sa zaoberá tvorbou a následnou analýzou výpočtového modelu turbínového kolesa turbovrtuľového motoru TP 100 novonavrhnutého Prvou Brněnskou Strojírnou Velká Bíteš. Úloha je riešená v konečnoprvkovom systéme ANSYS využitím cyklickej symetrie. Do úvahy sú brané predpätia získané statickými analýzami zahŕňajúce vplyv otáčok, zvýšenej prevádzkovej teploty a budenia od statorových lopatiek. Následne sú spočítané modálne analýzy využívajúce získané predpätie, a taktiež harmonické analýzy predstavujúce prevádzkový a rezonančný stav. Z výsledkov vyplýva, že vlastnosti riešenej turbíny najvac ovplyvňuje zvýšená teplota. Pri prevádzke
|
| |
|
Modální analýza turbínového kola pro letecký motor
Drahý, Jan ; Nehybka, Jindřich (oponent) ; Malenovský, Eduard (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá modální analýzou turbínového kola leteckého motoru. První část se zabývá modální analýzou výpočtového modelu turbínového kola a izolované lopatky s využitím cyklické symetrie v programovém prostředí ANSYS. Tato část práce si stanovuje za cíl určení závislosti vlastních frekvencí na provozních parametrech motoru. Druhá část práce řeší úlohy experimentálním modelováním. Výsledky získané experimentálním modelováním jsou srovnávány s výsledky výpočtového modelování. Cílem práce je vytvoření Campbellova diagramu a stanovení intervalu kritických otáček turbínového kola.
|
|
Analýza modálních vlastností lopatkové řady s lopatkami svázanými Z-vazbou
Valoušek, Tomáš ; Chromek, Lukáš (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá modální analýzou lopatkové řady parní turbíny svázané Z-vazbou. Práce byla řešena pomocí konečnoprvkového systému ANSYS. V práci je využito cyklické symetrie s cílem získat vlastní frekvence celého olopatkovaného disku. Dalším cílem práce bylo zjisti vlastní frekvence volné lopatky a porovnat je s výsledky získanými z experimentu. Pro vytvoření 3D modelu lopatky bylo použito 3D skeneru a CAD systému CATIA.
|
|
Deformačně-napěťová analýza axiálního turbínového kola turbovrtulového motoru
Kolárik, Matej ; Ing. Petr Navrátil, Ph.D (oponent) ; Skalka, Petr (vedoucí práce)
Predkladaná diplomová práca sa zaoberá tvorbou a následnou analýzou výpočtového modelu turbínového kolesa turbovrtuľového motoru TP 100 novonavrhnutého Prvou Brněnskou Strojírnou Velká Bíteš. Úloha je riešená v konečnoprvkovom systéme ANSYS využitím cyklickej symetrie. Do úvahy sú brané predpätia získané statickými analýzami zahŕňajúce vplyv otáčok, zvýšenej prevádzkovej teploty a budenia od statorových lopatiek. Následne sú spočítané modálne analýzy využívajúce získané predpätie, a taktiež harmonické analýzy predstavujúce prevádzkový a rezonančný stav. Z výsledkov vyplýva, že vlastnosti riešenej turbíny najvac ovplyvňuje zvýšená teplota. Pri prevádzke
|
|
Analýza modálních vlastností lopatkové řady s lopatkami svázanými Z-vazbou
Valoušek, Tomáš ; Chromek, Lukáš (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá modální analýzou lopatkové řady parní turbíny svázané Z-vazbou. Práce byla řešena pomocí konečnoprvkového systému ANSYS. V práci je využito cyklické symetrie s cílem získat vlastní frekvence celého olopatkovaného disku. Dalším cílem práce bylo zjisti vlastní frekvence volné lopatky a porovnat je s výsledky získanými z experimentu. Pro vytvoření 3D modelu lopatky bylo použito 3D skeneru a CAD systému CATIA.
|
|
Modální analýza turbínového kola pro letecký motor
Drahý, Jan ; Nehybka, Jindřich (oponent) ; Malenovský, Eduard (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá modální analýzou turbínového kola leteckého motoru. První část se zabývá modální analýzou výpočtového modelu turbínového kola a izolované lopatky s využitím cyklické symetrie v programovém prostředí ANSYS. Tato část práce si stanovuje za cíl určení závislosti vlastních frekvencí na provozních parametrech motoru. Druhá část práce řeší úlohy experimentálním modelováním. Výsledky získané experimentálním modelováním jsou srovnávány s výsledky výpočtového modelování. Cílem práce je vytvoření Campbellova diagramu a stanovení intervalu kritických otáček turbínového kola.
|
| |