Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cinema as a Tool of Nation Branding Strategy: A Case Study of Georgia
Razinkova, Ekaterina ; Brisku, Adrian (vedoucí práce) ; Asavei, Maria Alina (oponent)
Ve snaze získat konkurenční výhodu v globalizovaném světě se stále více pozornosti věnuje vytváření důvěryhodné a přitažlivé image země.V tétosouvislosti je klíčová role přisuzována nationbrandingu, který se postupně stává důležitou součástí zahraniční i domácí politiky. V praxi tento koncept kombinuje různé nástroje, z nichž jedním z nejúčinnějších je národní kinematografie. V postsovětském prostoru je uplatňování strategií nation brandingu poměrně nové, avšak z hlediska posílení reputace perspektivní. Předkládaná diplomová práce zkoumá korelaci mezi koncepty nation branding a národní kinematografie z instrumentalistické perspektivy následně aplikované na případovou studii Gruzie. Na základě teoretického a metodologického zakotvení poskytuje práce analýzu vybraných děl současné gruzínské národní kinematografie z hlediska jejich přínosu k rozvoji národního brandu země. Bylo zjištěno, že se gruzínská národní kinematografie v kontextu budování národního brandu projevila jakoilustrativnía přístupné médium, které reprezentujejakzápadně orientované,taktradiční aspekty národního brandu země. Dále byl zjištěn mírný příklon k častější reprezentaci tradičních aspektů. Aby se však gruzínská národní kinematografie stala pevnějším nástrojem v kontextu nation brandingu, vyžaduje další investice a technologický...
Veřejná diplomacie a pověst státu - případová studie Finsko
Zouharová, Anna ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Kohoutová, Jana (oponent)
Cílem této práce je analýza systému veřejné diplomacie Finska, aktérů, kteří se na veřejné diplomacii Finska podílejí a rozbor hlavních sdělení pro zahraniční veřejnost. Pro dosažení tohoto cíle je práce rozdělena na 3 části. První shrnuje teorii veřejné diplomacie věnující se základním pojmům, elementům, systému aktérů, tvorbě strategie a specifikům vyplývajících z velikosti států. Následující kapitola se již věnuje konkrétní praxi veřejné diplomacie ve Finsku, kde je typické používání pojmu country branding a image země. Kapitola se zaměřuje na aktéry a orgány vytvářející country brand Finska a strategie, které obsahují primární sdělení pro zahraniční publikum, jež má posílit pověst a image země za hranicemi. Práce je zakončena praktickou analýzou aktuálního fungování veřejné diplomacie a country brandingu ve Finsku pomocí přímé komunikace s Velvyslanectvím Finska v Praze a pomocí dotazníku, který zkoumá percepci image Finska v České republice se zaměřením na vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.