Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Díla "nizozemských" mistrů 17. století ze sbírky hraběte Humprechta Jana Černína
Ryantová, Zdislava ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Konečný, Lubomír (oponent)
První kapitola této práce je zaměřena na život hraběte Humprechta Jana Černína, předního českého barokního sběratele umění. Další kapitola popisuje vznik černínské obrazárny a sbírky za Humprechta Jana Černína, dále se zabývám popisem vývoje sbírky za Humprechtových následovníků až k jejímu zániku koncem 18. století a následným pokusem o její obnovu. Ve třetí kapitole se dostáváme k ústřednímu tématu, neboť ta pojednává o sbírce nizozemských mistrů. Shrnuji zde prameny, které se k této části sbírky dochovaly, a její vznik. Nejvíce se ale zaměřuji na umělce a náměty zastoupené ve sbírce a zkoumám, jakou roli při jejich výběru hrála osobnost Humprechta Jana Černína. Poslední kapitola je zaměřena na tři obrazy nizozemských mistrů ze sbírky Humprechta Jana Černína, které se v Čechách dochovaly. Zde uvádím literaturu, která se k těmto dílům vztahuje, jejich provenienci, a pokud je znám autor, zabývám se i autorem. Největší důraz kladu na náměty těchto děl.
Díla "nizozemských" mistrů 17. století ze sbírky hraběte Humprechta Jana Černína
Ryantová, Zdislava ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Konečný, Lubomír (oponent)
První kapitola této práce je zaměřena na život hraběte Humprechta Jana Černína, předního českého barokního sběratele umění. Další kapitola popisuje vznik černínské obrazárny a sbírky za Humprechta Jana Černína, dále se zabývám popisem vývoje sbírky za Humprechtových následovníků až k jejímu zániku koncem 18. století a následným pokusem o její obnovu. Ve třetí kapitole se dostáváme k ústřednímu tématu, neboť ta pojednává o sbírce nizozemských mistrů. Shrnuji zde prameny, které se k této části sbírky dochovaly, a její vznik. Nejvíce se ale zaměřuji na umělce a náměty zastoupené ve sbírce a zkoumám, jakou roli při jejich výběru hrála osobnost Humprechta Jana Černína. Poslední kapitola je zaměřena na tři obrazy nizozemských mistrů ze sbírky Humprechta Jana Černína, které se v Čechách dochovaly. Zde uvádím literaturu, která se k těmto dílům vztahuje, jejich provenienci, a pokud je znám autor, zabývám se i autorem. Největší důraz kladu na náměty těchto děl.
Mathey delineavit: Náhrobek hraběte Humprechta Jana Černína z Chudenic ve světle písemných pramenů (1683–1688)
Vácha, Štěpán
Náhrobek hraběte Humprechta Jana Černína v kapli sv. Zikmunda ve Svatovítské katedrále patří k neprávem opomíjeným sepulkrálním památkám 17. století v Čechách. Na základě dosud nepublikované korespondence z let 1683 až 1688 je možno nejenom zdokumentovat průběh budování tohoto monumentu, ale i určit ideového autora návrhu, kterým je významný architekt působící v Čechách v sedmdesátých až devadesátých letech 17. století Jean Baptiste Mathey. Nově jsou zde publikována zde některá dosud neznámá díla – oltářní retábly ve Staré Boleslavi a v Litvínově, také grafický portrét převorky bosých karmelitek v Praze na Malé Straně ctihodné Marie Elekty od Ježíše.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.