Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 304 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autorské právo v oblasti televizního vysílání
Rennerová, Zuzana ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Rigorózní práce pojednává o problematice autorského práva v oblasti televizního vysílání. Vzhledem k rozsahu zvoleného tématu nerozebírá veškeré otázky v celé jejich šíři do nejmenších detailů. Stejně tak nezmiňuje sociologické aspekty uvedené právní tematiky ani hlouběji nerozpracovává poznatky z oblasti mediální komunikace a televizní tvorby. Předkládaný text se pokouší v devíti kapitolách zprostředkovat průřezový vhled do autorského práva z perspektivy televizní produkce, a to k právnímu stavu ke dni 30. června 2011. Nejprve byl v předmětné oblasti proveden rozbor platného práva, a to za pomoci výkladové metody mluvnicko-jazykové, významoslovné (sémantické), systematické, teologické, logické a historické; takto získané poznatky byly následně zpracovány za použití komparativní metody. Práce však zohledňuje rovněž předchozí autorskoprávní úpravy, jakož i relevantní ustanovení mezinárodního práva autorského a práva EU. Značná pozornost byla věnována také doktrinálním výkladům, názorům odborné veřejnosti a v omezené míře i judikatuře (včetně závěrů Soudního dvora Evropské unie).
Právní ochrana designu se zaměřením na módní průmysl
Tomášková, Lucie ; Růžička, Michal (vedoucí práce) ; Pítra, Vladimír (oponent)
Tato práce se zaměřuje na vymezení všech možností právní ochrany designu v souvislosti s módním průmyslem a módním designem. Práce vymezuje pojem design, jeho základní druhy, charakteristické znaky a zvláštní vlastnosti. Z důvodu přijetí nového občanského zákoníku a širšího vymezení věci v právním smyslu na hmotnou a nehmotnou se další část práce zabývá designem jako nehmotným statkem, jako věcí v právním smyslu a jeho kategorizací. Z oblasti forem právních ochran se práce věnuje zejména ochraně prostřednictvím autorského práva, průmyslovým vzorům, ochranným známkám a nekalé soutěži. Zároveň porovnává i vztah autorskoprávní ochrany designu a ochrany prostřednictvím průmyslového vzoru a průmyslové vzory s ochrannými známkami. Prostor je věnován veřejnoprávním a soukromoprávním prostředkům ochrany, které návrhář může využít, pokud došlo k zásahu do jeho práv. Kromě vymezení forem a prostředků právní ochrany, které jsou dostupné v České republice, je cílem práce též popis možností návrháře na poli mezinárodním a unijním. Z hlediska Evropské unie práce zahrnuje zapsaný a nezapsaný průmyslový vzor, z hlediska mezinárodního zmiňuje všechny mezinárodní dohody důležité pro průmyslové vzory a autorské právo ve spojení s ochranou designu. Dále se zaměřuje i na Úřad průmyslového vlastnictví, jeho roli,...
Současný vývoj kolektivní správy práv
Pařík, Jiří ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Institut kolektivní správy práv je zejména v posledních desetiletí pod velkým tlakem a čelí výzvám, které s sebou přináší výrazný technologický pokrok, který v multimediálním informačním prostředí globalizujícího se světa přináší nové problémy a otázky, které musí kolektivní správci i evropské orgány reflektovat a nějakým způsobem na ně reagovat. Pojmy jako teritorialita, digitalizace, přeshraniční správa práv nebo veřejných licence jsou v souvislosti s kolektivní správou práv často skloňovanými pojmy. Po stručném úvodu zaměřeném na definování základních charakteristik kolektivní správy práv v České republice se zaměřím na fenomén veřejných licencí Creative commons (dále jen "CC licence"). Jejich existence a popularita je více než patrná a již v úvodu této práce si dovolím tvrdit, že jejich vliv nadále poroste, jelikož autorům poskytují jednoduchý a srozumitelný nástroj, jímž mohou poskytnout oprávnění užít své dílo veřejnosti, což v případě kolektivní správy práv prozatím konstatovat nemůžeme. Jejich vznik je pevně spjat s technologickým vývojem a zejména internet, který je již v dnešní době velice snadno dostupným médiem, jehož prostřednictvím může docházet k šíření autorských děl, poskytuje licencím CC živnou půdu pro jejich další růst. Jelikož jsou tyto licence použitelné kdekoliv na světě, dochází při...
Internetové právo
Meissnerová, Anna ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (oponent)
! 67! Internetové právo - Abstrakt diplomové práce Tato diplomová práce zkoumá a popisuje právní odvětví internetového práva a problémy spojené s uplatňováním jurisdikce na internetu. Dále se zabývá problematikou odpovědnosti při realizaci on-line vztahů a prezentuje rozdílné právní úpravy České republiky, USA a Francie v oblasti ochrany autorských práv na internetu. Práce je rozdělena do dvou tematických celků. První kapitola se věnuje teoretickým a filozofickým východiskům pro vznik fenoménu internet, zatímco druhá se zaměřuje na praktické aspekty právní regulace on-line vztahů. Pomocí rozboru nejdůležitějších rozsudků z oblasti internetového práva jsou v této zde nastíněny tendence aplikace a interpretace souvisejících právních předpisů. Metodika psaní této diplomové práce spočívala ve shromáždění potřebných dat, jejich pečlivé analýze a hledání interpretačních a aplikačních východisek relativně mladého a dynamicky se rozvíjejícího oboru internetového práva. Cílem této diplomové práce bylo zodpovězení následujících otázek: a) Je potřeba prostředí internetu právně regulovat? Pokud ano, b) jakým směrem by se měla ubírat legislativní tvorba v oboru práva autorského na internetu? V průběhu výzkumu byly konfrontovány dva protichůdné přístupy. Na jedné straně utopické představy typické pro devadesátá léta,...
Kolektivní správa v digitálním věku
Bajáková, Eva ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce je prozkoumat vliv reprodukční a záznamové techniky a globální sítě internet na institut kolektivní správy autorských práv a práv souvisejících s právem autorským jako tradiční součásti systému autorského práva. Práce nejprve zasazuje problematiku institutu kolektivní správy do příslušného právního rámce a historického kontextu. Následuje vymezení účelu kolektivní správy s důrazem na postavení kolektivního správce práv jako prostředníka mezi protichůdnými zájmy nositelů práv a zájmy uživatelů. Předstírá se, že vzhledem ke změně způsobu sdělování díla veřejnosti z "point-to- mass" na "point-to-point" má toto postavení tendenci se oslabovat. Další část práce podrobuje zkoumání faktický a právní monopol kolektivní správy a staví do kontrastu odlišné závěry akademiků vyvozené z koexistence správcovských společností na trhu ve Spojených státech. Je nastíněna problematika licenčních smluv. Práce pokračuje popisem kolize potenciální všudypřítomnosti děl zpřístupněných na internetu s principem teritoriality (lex loci protectionis) a zároveň vysvětluje právní problémy fungování systému recipročních smluv, a to zejména v oblasti práva na ochranu hospodářské soutěže. V souvislosti s rozvojem komunikačních technologií a využíváním počítačových sítí je namísto principu...
Autorské právo v televizní praxi ve světle nové civilní legislativy
Ryšávková, Veronika ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (oponent) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Rigorózní práce se zabývá autorskoprávní problematikou v praxi televizních společností s akcentem na specifickou oblast televizního zpravodajství a publicistiky. Podává základní přehled způsobů, jakými televize řeší požadavky autorského zákona na autorskoprávní ochranu děl, která mají být užita. Rozlišuje užití na smluvní bázi, především prostřednictvím typové licenční smlouvy či smlouvy o dílo, a mimosmluvní užití na základě bezúplatné zpravodajské licence a citace, jež jsou v oblasti zpravodajství a publicistiky využívány nejčastěji. Popsán je též institut kolektivní správy práv, zejména s ohledem na díla audiovizuální a jejich jednotlivé složky. V kontextu rekodifikace soukromého práva s předpokládanou účinností od 1.1.2014 sleduje tato práce též přímé i nepřímé dopady nového civilního kodexu do oblasti autorského práva. V teoretické rovině se pak zabývá některými otázkami, které je potřeba v souvislosti s touto významnou legislativní změnou řešit.
Audiovizuální produkce a autorské právo
Novák, Marek ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Shrnutí Tématem diplomové práce jsou audiovizuální produkce ve vztahu k autorskému právu a vybrané právní vztahy, které mohou vznikat při audiovizuálních produkcích. Tyto právní vztahy jsou významné především z hlediska autorského práva, avšak jsou zmíněny i jejich přesahy do příbuzných právních odvětví, též s ohledem na rekodifikaci občanského práva. První kapitola se zaměřuje na vymezení stěžejních pojmů. V prvé řadě je vymezen pojem audiovizuální produkce jako druh podnikání a podmínky jeho provozování. Dále je zasazen do kontextu autorského práva pojem audiovizuálního díla. Pojem audiovizuálního díla je definován z autorskoprávního hlediska, jsou definovány jeho konstitutivní znaky a je rozebráno specifické pojetí autorství audioviziuálního díla. Dále je věnován prostor tradičnímu třídění audiovizuálních děl a jejich pojetí v některých normách veřejného práva. S ohledem na specifika audiovizuálního díla je zmíněna též povaha děl audiovizuálně užitých. Závěrem první kapitoly je vymezen pojem výrobce, jeho postavení ve vztahu k autorovi audiovizuálního díla a specifická práva, která výrobci přiznává autorský zákon. Stěžejní je kapitola pojednávající o vybraných právních vztazích, které v oblasti audiovize vznikají. Jde především o institut smluvní licence, který je rozebrán v úvodu. Podkapitoly o smluvní...
Užití autorského práva ve filmové produkci
David, Ivan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Užití autorského práva ve filmové produkci (resumé) Tato diplomová práce v obecné rovině popisuje a analyzuje užití autorského práva v české filmové produkci. Jelikož je autorské právo regulující vztahy při výrobě a exploataci audiovizuálního díla součástí širší skupiny norem z transodvětvového oboru filmového práva, tato práce rovněž naznačuje, jaké další právní předpisy - soukromoprávního i veřejnoprávního charakteru - musejí být ve filmové produkci respektovány. První část této práce vymezuje základní pojmy a koncepty, se kterými se setkáváme ve filmovém právu, jakož i v samotné praktické filmové produkci, která je tímto právem upravena. Jsou tedy především definovány hlavní oblasti filmového práva, kterými jsou právo autorské, právo související s právem autorským, právo proti nekalé soutěži, mediální právo, reklamní právo a právo na ochranu osobnosti. Dále je vymezeno, co lze v právní teorii rozumět pod pojmy film, filmové dílo, audiovizuální dílo, kinematografické dílo a dílo audiovizuálně užité. Stručně je vysvětlen proces filmové produkce, její funkce, stádia a formy, jakož i navazující proces filmové distribuce. Konečně jsou v této části definovány a vysvětleny hlavní profese, se kterými se setkáváme v běžném filmovém štábu v celém průběhu filmové výroby, jakož i právní a praktická povaha herectví....
Softwarové pirátství
Cholasta, Roman ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Císařová, Zuzana (oponent)
Cílem této práce je seznámení čtenáře s problematikou softwarového pirátství. Pro objasnění této problematiky je však nutné vysvětlit právní instituty, které se softwarem souvisejí. Základem je vymezení, co to vůbec software je a jeho souvislost s počítačovým programem. Dále co je to počítačový program, které jeho součásti jsou chráněny a co naopak chráněno není. Pro určení, co je softwarové pirátství, se tato práce zabývá oprávněným užitím počítačového programu. Odtud je poté možné vymezit softwarové pirátství a blíže se jím zabývat. Na závěr práce jsou zmíněny některé aktuální otázky z této oblasti, které mají významný vliv na vnímání softwarového pirátství veřejností. Tato práce je rozdělena do deseti kapitol. Úvod této práce nastiňuje problematiku softwarového práva a softwarového pirátství a pokouší se naznačit původ této problematiky s ohledem na vznik nového prostoru bez hranic - internetu. Druhá kapitola se zabývá především pojmy software a počítačový program, jejich vzájemným vztahem a rozdíly a dále také dalšími pojmy, které jsou v této práci použity, včetně právních pramenů, které se počítačového programu týkají s ohledem na judikaturu Soudního dvora EU. Třetí kapitola je zaměřena na počítačový program, jakožto objekt práva. Zabývá se otázkou, které jeho části jsou chráněny a které...
Neoprávněné užití autorských práv na internetu
Havlíková, Kateřina ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Císařová, Zuzana (oponent)
Resumé Předkládaná diplomová práce se zabývá rozsáhlou problematikou neoprávněného užití autorského práva v prostředí internetu. Jejím cílem je především poukázat na rizika online prostředí a výzvy, které ve vztahu k autorskému právu představuje. Celá práce je členěna do pěti kapitol, přičemž první tři se zabývají danou problematikou v obecné rovině, zatímco čtvrtá prezentuje moderní a neustále se rozvíjející technologii cloud computing, jejíž rozmach dal za vznik zcela novým výzvám mimo jiné i autorským právům. Poslední kapitola je potom shrnutím úvah de lege ferenda v této oblasti. Cílem první kapitoly této práce je prezentovat specifičnost prostředí internetu a nebezpečí, která z pohledu ochrany autorských práv skýtá. Tato kapitola se proto zabývá také konkrétními formami užití díla, včetně analýzy nové a sjednocené právní úpravy licenční smlouvy v novém občanském zákoníku. Druhá kapitola se potom soustředí na mezinárodní ochranu autorských práv, která je vzhledem ke specifičnosti prostředí internetu jakožto prostoru neuznávající hranice klíčová. V této kapitole proto analyzuji jednak postupný rozvoj mezinárodní spolupráce, ale i přehled nejvýznamějších mezinárodních smluv v této oblasti. Tato kapitola neopomíjí ani význam regionální právní úpravy, a to na poli Evropské unie. Zde se zabývám zejména...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 304 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.