Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Verification of the Applicability of Mixed Cement Types for the Production of Concrete Pavements
Klobása, Jan ; Hela, Rudolf
Concrete is the most widely used building material today. Due to the increase in the utility value of buildings, more and more emphasis is placed on the durability of buildings, which especially applies to concrete products exposed to frost and chemical deicing agents. Cement concrete pavements have the ability to transmit the effects of traffic and withstand adverse weather conditions. Concrete pavements can withstand high traffic loads without permanent deformations and have a long service life. However, it must be said that in the case of damage to the CB pavements, repairs require longer closures due to more demanding production and laying technology. The expected lifespan of a concrete road type is at least 30 years with basic and minimal maintenance, while the life cycle of tarmac roads is much shorter. Currently, great importance is placed on reducing emissions arising from industrial production, especially cement production, where it is stated that the production of 1 ton of cement produces approximately 0.6 tons of CO2. Reducing emissions is possible thanks to secondary raw materials that are produced in large volumes in the Czech Republic, for which a suitable use is being sought.
Stavebně technologický projekt výrobní a administrativní haly ATX
Šrámek, Jiří ; Liška, Pavel (oponent) ; Nečasová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je řešení vybraných částí stavebně technologického projektu výrobní a administrativní haly ATX. Práce řeší technologické předpisy pro spodní stavbu, studii hlavních etap, návrh strojních sestav, kontrolní a zkušební plány. Dále je pro stavbu zpracován objektový časový plán včetně podrobného časového plánu pro hrubou stavbu hlavního objektu. Náklady vzniklé s projektem jsou odhadnuty v propočtu s využitím technicko-hospodářských ukazatelů, podrobnější ocenění prací je řešeno v položkovém rozpočtu. Pro stavbu je navíc zpracována zpráva zařízení staveniště doplněná o výkresovou část, řešení možných rizik při prováděných pracích a dokument pro provedení obslužné areálové komunikace. Podkladem pro tuto práci byly technické zprávy včetně poskytnuté výkresové dokumentace pro realizaci stavby.
Výzkum v oblasti konstrukčních prvků a dimenzování cementobetonových krytů
Grošek, Jiří ; Birnbaumová, Marie (oponent) ; Vébr,, Ludvík (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce je zaměřena výzkum v oblasti kluzných trnů a dimenzování cementobetonových krytů pomocí metody konečných prvků. Teoretická část popisuje historii a současný stav techniky ve světě a v České republice. Praktická část práce obsahuje popis návrhových metod pro posouzení, diagnostiku cementobetonových krytů rázovým zařízením FWD a popis laboratorních zatěžovacích zkoušek na trámcích s vloženým kluzným trnem. Výsledky měření a modelování jsou ověřeny v reálných provozních podmínkách na testovacích úsecích. Na základě výsledků disertační práce byly navrženy a po jejich následné revizi schváleny změny normy (ČSN 736123-1) týkající se polohy kluzných trnů. Dále byly vypracovány metodické pokyny pro měření polohy kluzných trnů a kotev a diagnostiku rázovým zařízením FWD. Závěr práce shrnuje a vyzdvihuje výsledky disertační práce.
Analýza časové náročnosti výstavby stavebního objektu
Šmol, Tomáš ; Bařica, Zdeněk (oponent) ; Aigel, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na posouzení časové náročnosti stavebních prací při rekonstrukci určitého úseku dálnice D1 a D2 a porovnává jednotlivé vybrané úseky s ohledem na předložené harmonogramy prací, stanovený rozsah díla, rozdílný povrch krytů vozovky a různé (nespecifikované) zhotovitele. Cílem je porovnat rychlost provádění realizace v místech betonových a asfaltových krytů, závislosti na stavu podloží, existenci přejezdů středních dělících pruhů a délky daných úseků.
Analýza časové náročnosti výstavby stavebního objektu
Šmol, Tomáš ; Bařica, Zdeněk (oponent) ; Aigel, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na posouzení časové náročnosti stavebních prací při rekonstrukci určitého úseku dálnice D1 a D2 a porovnává jednotlivé vybrané úseky s ohledem na předložené harmonogramy prací, stanovený rozsah díla, rozdílný povrch krytů vozovky a různé (nespecifikované) zhotovitele. Cílem je porovnat rychlost provádění realizace v místech betonových a asfaltových krytů, závislosti na stavu podloží, existenci přejezdů středních dělících pruhů a délky daných úseků.
Stavebně technologický projekt výrobní a administrativní haly ATX
Šrámek, Jiří ; Liška, Pavel (oponent) ; Nečasová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je řešení vybraných částí stavebně technologického projektu výrobní a administrativní haly ATX. Práce řeší technologické předpisy pro spodní stavbu, studii hlavních etap, návrh strojních sestav, kontrolní a zkušební plány. Dále je pro stavbu zpracován objektový časový plán včetně podrobného časového plánu pro hrubou stavbu hlavního objektu. Náklady vzniklé s projektem jsou odhadnuty v propočtu s využitím technicko-hospodářských ukazatelů, podrobnější ocenění prací je řešeno v položkovém rozpočtu. Pro stavbu je navíc zpracována zpráva zařízení staveniště doplněná o výkresovou část, řešení možných rizik při prováděných pracích a dokument pro provedení obslužné areálové komunikace. Podkladem pro tuto práci byly technické zprávy včetně poskytnuté výkresové dokumentace pro realizaci stavby.
Výzkum v oblasti konstrukčních prvků a dimenzování cementobetonových krytů
Grošek, Jiří ; Birnbaumová, Marie (oponent) ; Vébr,, Ludvík (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce je zaměřena výzkum v oblasti kluzných trnů a dimenzování cementobetonových krytů pomocí metody konečných prvků. Teoretická část popisuje historii a současný stav techniky ve světě a v České republice. Praktická část práce obsahuje popis návrhových metod pro posouzení, diagnostiku cementobetonových krytů rázovým zařízením FWD a popis laboratorních zatěžovacích zkoušek na trámcích s vloženým kluzným trnem. Výsledky měření a modelování jsou ověřeny v reálných provozních podmínkách na testovacích úsecích. Na základě výsledků disertační práce byly navrženy a po jejich následné revizi schváleny změny normy (ČSN 736123-1) týkající se polohy kluzných trnů. Dále byly vypracovány metodické pokyny pro měření polohy kluzných trnů a kotev a diagnostiku rázovým zařízením FWD. Závěr práce shrnuje a vyzdvihuje výsledky disertační práce.
Vztah mezi makro- a mikroskopickými projevy alkalicko-křemičité reakce v betonu
Burdová, Anna ; Přikryl, Richard (vedoucí práce) ; Martinec, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá poruchami pozorovanými na cemento-betonových krytech (CBK) vozovek na třech vybraných úsecích dálnic v České republice. Hlavním cílem bylo zjistit, zda porušení betonu vzniklo vlivem alkalicko-křemičité reakce, či jiným mechanismem. Porušení betonu bylo zkoumáno v makroskopickém i v mikroskopickém měřítku. Mezi hlavní makroskopicky pozorované poruchy patří trhliny porušující povrch i vnitřní části betonu. V mikroměřítku byly zkoumány mikrotrhliny a alkalicko-křemičité gely. Porušení CBK dálnic bylo kvantitativně stanoveno třemi hlavními parametry: měrnou délkou trhlin na povrchu CBK dálnic, měrnou délkou mikrotrhlin ve vrtných jádrech a objemem alkalicko-křemičitých gelů a mikrotrhlin ve výbrusech. Porovnáním těchto parametrů bylo možné rozlišit dva různé mechanismy porušení CBK dálnic. (1) Degradace betonu, která byla spojena zejména s alkalicko-křemičitou reakcí, se objevila na dvou vybraných úsecích dálnic (dálnice D11- Vrbová Lhota a D1) a (2) degradace betonu spojená s jinými mechanismy (cykly mrznutí a tání, mechanická degradace), které se projevily ve třetím případě (dálnice D5).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.