Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití online platforem k zadávání a hodnocení práce žáků ve výuce matematiky na střední škole
Vančura, Jiří ; Robová, Jarmila (vedoucí práce)
Název práce: Využití online platforem k zadávání a hodnocení práce žáků ve výuce matematiky na střední škole Autor: Jiří Vančura Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc., Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Přes dlouhotrvající trend zapojování technologií do výuky matematiky neexistuje mnoho empirických výzkumů, které by dlouhodobě sledovaly vliv technologií na znalosti žáků. Tři studie, kterým se práce věnuje, zkoumají možné přínosy zapojení platformy Khan Academy jako nástroje pro zadávání a hodnocení domácích úkolů z matematiky na úrovni střední školy. Studie se zabývají třemi skupinami výzkumných otázek. Jaký je postoj žáků k zapojení Khan Academy a jaký přínos v online procvičování spatřují? Dokáží žáci přenést nabyté znalosti z prostředí Khan Academy do školního kontextu? Rozvijí Khan Academy kromě procedurálních znalostí i hlubší porozumění danému učivu? Autor práce byl v době provádění studií učitelem matematiky některých ze zúčastněných žáků. Na základě výsledků těchto studií jsou v závěru práce diskutovány důsledky a doporučení pro výuku matematiky na střední škole s využitím online platforem. Klíčová slova: Khan Academy, postoje žáků, procedurální znalost, konceptuální znalost, Bloomova taxonomie
Využití online platforem k zadávání a hodnocení práce žáků ve výuce matematiky na střední škole
Vančura, Jiří ; Robová, Jarmila (vedoucí práce)
Název práce: Využití online platforem k zadávání a hodnocení práce žáků ve výuce matematiky na střední škole Autor: Jiří Vančura Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc., Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Přes dlouhotrvající trend zapojování technologií do výuky matematiky neexistuje mnoho empirických výzkumů, které by dlouhodobě sledovaly vliv technologií na znalosti žáků. Tři studie, kterým se práce věnuje, zkoumají možné přínosy zapojení platformy Khan Academy jako nástroje pro zadávání a hodnocení domácích úkolů z matematiky na úrovni střední školy. Studie se zabývají třemi skupinami výzkumných otázek. Jaký je postoj žáků k zapojení Khan Academy a jaký přínos v online procvičování spatřují? Dokáží žáci přenést nabyté znalosti z prostředí Khan Academy do školního kontextu? Rozvijí Khan Academy kromě procedurálních znalostí i hlubší porozumění danému učivu? Autor práce byl v době provádění studií učitelem matematiky některých ze zúčastněných žáků. Na základě výsledků těchto studií jsou v závěru práce diskutovány důsledky a doporučení pro výuku matematiky na střední škole s využitím online platforem. Klíčová slova: Khan Academy, postoje žáků, procedurální znalost, konceptuální znalost, Bloomova taxonomie
Využití online platforem k zadávání a hodnocení práce žáků ve výuce matematiky na střední škole
Vančura, Jiří ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Koreňová, Lilla (oponent) ; Hašek, Roman (oponent)
Název práce: Využití online platforem k zadávání a hodnocení práce žáků ve výuce matematiky na střední škole Autor: Jiří Vančura Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc., Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Přes dlouhotrvající trend zapojování technologií do výuky matematiky neexistuje mnoho empirických výzkumů, které by dlouhodobě sledovaly vliv technologií na znalosti žáků. Tři studie, kterým se práce věnuje, zkoumají možné přínosy zapojení platformy Khan Academy jako nástroje pro zadávání a hodnocení domácích úkolů z matematiky na úrovni střední školy. Studie se zabývají třemi skupinami výzkumných otázek. Jaký je postoj žáků k zapojení Khan Academy a jaký přínos v online procvičování spatřují? Dokáží žáci přenést nabyté znalosti z prostředí Khan Academy do školního kontextu? Rozvijí Khan Academy kromě procedurálních znalostí i hlubší porozumění danému učivu? Autor práce byl v době provádění studií učitelem matematiky některých ze zúčastněných žáků. Na základě výsledků těchto studií jsou v závěru práce diskutovány důsledky a doporučení pro výuku matematiky na střední škole s využitím online platforem. Klíčová slova: Khan Academy, postoje žáků, procedurální znalost, konceptuální znalost, Bloomova taxonomie
Konceptuální znalosti žáků 1. stupně ZŠ o ekosystému pole
HOŠTIČKOVÁ, Zuzana
Tato diplomová práce se zabývá konceptuálními znalostmi žáků 1. stupně ZŠ o ekosystému pole. V učebnicích, které byly podrobeny analýze, jsou ekologické vztahy zastoupeny v omezené míře. Nejsou v dostatečné míře objasněny a v hodinách prakticky procvičeny. Testové úlohy jsou zaměřené na komplexní pochopení problematiky ekosystému pole. Zkoumají míru porozumění vztahů mezi organismy navzájem, mezi organismy a prostředím a do jaké míry ovlivňuje ekosystém pole člověk. Výsledky výzkumu ukazují úroveň znalostí žáků o vzájemných souvislostech v ekosystému pole. Testové úlohy navržené autorkou zkoumají chápání vztahů mezi organismy navzájem a mezi organismy a prostředím u žáků 4. ročníku ZŠ. Z výsledků proběhlého šetření vyplývá, že žáci se lépe orientují v souvislostech organismů k prostředí, než vztahům mezi organismy navzájem a vlivu lidské činnosti na ekosystém pole. Tyto rozdíly ale nejsou výrazné. Obecně z výzkumného šetření vyplývá, že žáci 4. ročníku ZŠ zcela správně vztahům v ekosystému pole nerozumí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.