Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teorie jaderné fyziky pro radiologické asistenty
ŠIMKOVÁ, Kamila
V současné době není volně k dispozici jednoduchý edukační text na téma základů jaderné fyziky, který by byl přiměřený znalostem studentů studijního oboru radiologický asistent a dalších příbuzných oborů. Studijní materiály, které jsou v současnosti využívány, jsou needukačním přepisem vědeckých poznatků a vyžadují od přednášejícího přípravu, aby studijní látka byla studenty správně a ve stanovené vyučovací době správně pochopena. Potřeba vymezení edukační verze jaderné fyziky pro radiologické asistenty byla důvodem zpracování a předložení bakalářské práce. Odtud vyplynulo vytyčení několika cílů: - vytvořit očekávané, projektové a implementované kurikulum (vytvořit srozumitelný edukační text a ověřit jeho přiměřenost) v oblasti základů jaderné fyziky pro radiologické asistenty, - ověřit vhodnost projektového kurikula pomocí experimentální výuky a následného ověření dotazníkovým šetřením. - aplikovat metody deskriptivní statistiky a statistiky matematické. Bakalářská práce vycházela z ověřování dvou hypotéz. Hypotéza první: Aplikací teorie kurikulárního procesu a vytvořením přiměřeného edukačního textu lze zpracovat teoretické základy jaderné fyziky pro radiologické asistenty. Hypotéza druhá: Znalosti radiologických asistentů z oblasti teoretických základů jaderné fyziky získané předložením vypracovaného edukačního testu budou mít rozdělení blízké normálnímu rozdělení. Přínosem bakalářské práce je vypracovaný edukační text i test, který lze využít pro výuku teoretických základů jaderné fyziky. Po zhodnocení výsledků jednotlivých otázek lze doporučit zkvalitnění fyzikální přípravy studentů v oblastech, kde bylo dosaženo slabších znalostí.
Teorie elektromagnetického pole pro radiologické asistenty
PEŠKOVÁ, Lucie
V současné době není volně k dispozici jednoduchý edukační text na téma teorie elektromagnetického pole, který by byl přiměřený znalostem studentů studijního oboru radiologický asistent a dalších příbuzných oborů. Tato práce si tak vytyčila následující cíle: vytvořit očekávané, projektové a implementované kurikulum v oblasti teorie elektromagnetického pole pro radiologické asistenty a verifikaci přiměřenosti projektového kurikula pomocí experimentální výuky a statistické vyhodnocení výsledků verifikace dotazníkovým šetřením. Praktickým přínosem bakalářské práce je vypracovaný edukační text s PowerPointovou prezentací, které lze s výhodou využít pro výuku teorie elektromagnetického pole. Teoretickým přínosem bakalářské práce je promítnutí teorie kurikulárního procesu na oblast teoretických základů elektromagnetického pole v rámci edukace radiologických asistentů a případných dalších zájemců o radiologii.
Fyzikální základy absorpčního zákona pro radiologické asistenty
ČECH, František
V současnosti nebyl k dispozici vhodný ucelený edukační text pojednávající o fyzikálních základech absorpčního zákona, který by byl přiměřený znalostem (fyzika, matematika) a schopnostem studentů oboru Radiologický asistent a oborů příbuzných. Z tohoto důvodu byla zpracována předložená bakalářská práce. Práce si vytyčila několik dílčích cílů, které byly postupně plněny. Přehled plněných cílů: 1. Výběr teorie přenosu poznatků na úroveň uvedených studijních oborů. 2. Vytvoření edukačního textu cestou, která respektuje vybranou teorii. 3. Experimentální ověření edukačního textu z hlediska možností adresátů. 4. Aplikace vybraných statistických metod. Na základě analýzy současného stavu řešeného problému a vytyčení dílčích cílů byly formulovány následující hypotézy: 1. Edukační text pro radiologické asistenty lze vytvořit aplikací kurikulárního procesu. 2. Znalosti studentů získané prostřednictvím vypracovaného edukačního textu budou mít rozdělení blízké normálnímu rozdělení. Vhodnou teorií pro přenos poznatků z vědy do edukační sféry se ukázala být teorie kurikulárního procesu [1]. Na základě teorie kurikulárního procesu bylo nejprve nutné analyzovat současný vědecký systém kvantové nestatistické fyziky. V práci jsou zkoumány vztahy absorpčního zákona a jeho tří dílčích jevů především ve vazbě na absorpci rtg/gama záření. V oblasti konceptuálního kurikula se stala východiskem "Stará kvantová teorie" - dostatečnou fyzikální základnu pro absorpční zákon představuje pečlivá aplikace vlnově-korpuskulárního dualismu. Zmiňované fyzikální poznatky byly následně pro oblast zamýšleného a projektového kurikula přizpůsobeny úrovni znalostí a schopností studentů. Jmenované fyzikální jevy byly odvozeny od počátečních podmínek po vzorce uváděné v odborné literatuře. Upravené fyzikální poznatky byly následně sepsány do uceleného edukačního textu jako základní složky projektového kurikula (viz Příloha 1). Vytvořením edukačního textu byla potvrzena hypotéza: "Edukační text pro radiologické asistenty v oblasti fyzikálních základů absorpčního zákona lze vytvořit aplikací kurikulárního procesu." K ověření poznatků osvojených studenty byl vytvořen edukační test s 23 otázkami, vždy s jednou správnou odpovědí u každé otázky (test je uveden v Příloze 2). Kvantifikace znalostí studentů jako součást implementovaného kurikula-2 byla provedena statistickým šetřením. Vedle metod deskriptivní statistiky bylo použito také neparametrického testování hypotéz. Na základě provedeného neparametrického testování bylo zjištěno, že znalosti studentů lze vyjádřit Gaussovým rozdělením, tím byla potvrzena nejen přiměřenost vytvořeného edukačního textu, ale také druhá hypotéza práce. Přínosy předložené bakalářské práce: Teoretické přínosy práce: 1. Aplikace kurikulárního procesu na vzdělávání radiologických asistentů v oblasti fyzikálních základů absorpčního zákona. 2. Aplikace algoritmu statistiky na ověřování hypotéz práce. Praktické přínosy práce: 1. Stará kvantová teorie v podobě vlnově-korpuskulárního dualismu fotonu a elektronu je dobrým fyzikálním podkladem pro osvojení absorpčního zákona v oblasti záření rtg/gama. 2. Doporučení pro zkvalitnění fyzikální přípravy radiologických asistentů na základě analýzy jednotlivých testových otázek. 3. Edukační text i test lze použít ve výuce radiologické fyziky pro obor Radiologický asistent i obory příbuzné.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.