Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompaktní město - aneb co nového se může ještě dít v Brně mezi nádražími
Strnad, Roman ; Wahla, Ivan (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Tato práce urbanisticky zapojuje projekt železniční městské rychlodráhy do prostoru jižního centra v Brně. Rychlodráha nabízí potenciál rovnoměrnější distribuce dopravy, zejména ve vazbě na městský region, a zachování přestupního uzlu na stáv. hlavním nádraží. Eliminuje nevýhody tzv. přesunuté varianty železničního uzlu Brno. Dopravní projekt městské rychlodráhy (koncepce: ing. Josef Veselý, projekt: Metroprojekt a.s.) umisťuje nadzemní těleso rychlodráhy do stopy takzvaného bulváru, který je prvkem zakotveným v územním plánu města. Z hlediska architektury a obrazu města je umístění takového dopravního tělesa do prostoru městské třídy velmi diskutabilní a pohledově/zážitkově značně nebezpečné. Diplomní práce - studie Compact City naznačuje řešení tohoto dilematu „obalením“ železničního tělesa stavební hmotou. Je možno využít jak prostory pod dráhou, jak je tomu běžné v mnohých evropských městech (Vídeň, Londýn, Paříž), tak nad ní (Amsterdam), což je možnost, která je výzvou této studie. Řešené území jižního centra je ve studii funkčně členěno do poměrně velkých homogenních ploch. To vychází z poznání, že jednotlivé funkce mají přirozené tendence k akumulaci a segregaci, jež je pro ně výhodná. Z celoměstského hlediska je tak rozumná taková situace, kde mix funkcí není absolutní, ale zaujímá určité měřítko. Enklávy o jisté velikosti, ne velké ale ani ne malé, jsou „tmeleny“ výplní s heterogenním a sdíleným využitím. Oblast bydlení je oddělena a zároveň propojena s oblastí komerčních a shoppingových realit právě domem nad železnicí, který obsahuje provozy občanské i komerční vybavenosti, a to zejména ty druhy vybavenosti, které nejsou závislé na bezprostředním kontaktu s uličním prostorem.
Kompaktní město - aneb co nového se může ještě dít v Brně mezi nádražími
Strnad, Roman ; Wahla, Ivan (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Tato práce urbanisticky zapojuje projekt železniční městské rychlodráhy do prostoru jižního centra v Brně. Rychlodráha nabízí potenciál rovnoměrnější distribuce dopravy, zejména ve vazbě na městský region, a zachování přestupního uzlu na stáv. hlavním nádraží. Eliminuje nevýhody tzv. přesunuté varianty železničního uzlu Brno. Dopravní projekt městské rychlodráhy (koncepce: ing. Josef Veselý, projekt: Metroprojekt a.s.) umisťuje nadzemní těleso rychlodráhy do stopy takzvaného bulváru, který je prvkem zakotveným v územním plánu města. Z hlediska architektury a obrazu města je umístění takového dopravního tělesa do prostoru městské třídy velmi diskutabilní a pohledově/zážitkově značně nebezpečné. Diplomní práce - studie Compact City naznačuje řešení tohoto dilematu „obalením“ železničního tělesa stavební hmotou. Je možno využít jak prostory pod dráhou, jak je tomu běžné v mnohých evropských městech (Vídeň, Londýn, Paříž), tak nad ní (Amsterdam), což je možnost, která je výzvou této studie. Řešené území jižního centra je ve studii funkčně členěno do poměrně velkých homogenních ploch. To vychází z poznání, že jednotlivé funkce mají přirozené tendence k akumulaci a segregaci, jež je pro ně výhodná. Z celoměstského hlediska je tak rozumná taková situace, kde mix funkcí není absolutní, ale zaujímá určité měřítko. Enklávy o jisté velikosti, ne velké ale ani ne malé, jsou „tmeleny“ výplní s heterogenním a sdíleným využitím. Oblast bydlení je oddělena a zároveň propojena s oblastí komerčních a shoppingových realit právě domem nad železnicí, který obsahuje provozy občanské i komerční vybavenosti, a to zejména ty druhy vybavenosti, které nejsou závislé na bezprostředním kontaktu s uličním prostorem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.