Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody snižování nadváhy a léčba obezity - kurzy snižování nadváhy versus komerční výrobky na hubnutí
FEDROVÁ, Vendula
Tato bakalářská práce na téma metody snižování nadváhy a léčba obezity {--} kurzy snižování nadváhy versus komerční výrobky na hubnutí se zabývá problematikou nadváhy a obezity. Teoretická část je zaměřena na problematiku metod snižování nadváhy. Tato problematika se dále dělí na snižování váhy v kurzech snižování nadváhy a při užívání komerčních výrobků na hubnutí. Kurzy snižování nadváhy jsou organizovány mnoha společnostmi ve všech krajích České republiky. Odborníci vedoucí tyto kurzy je pořádají jako kolektivní či jako individuální, podle potřeb každého jednoho klienta. Obsah kurzů je vždy závislý na lektorovi, který kurz vede. Komerční výrobky na hubnutí lze rozdělit do 3 skupin. Čaje, tablety a drinky. Všechny tyto výrobky mají deklarované účinky výrobce na snížení váhy. Další část práce se zabývá obezitou jako takovou s hlavním zaměřením na její léčbu. Terapie obezity zahrnuje nízkoenergetickou dietu s omezením tuků, pohybovou aktivitu převážně aerobního charakteru, kognitivně {--} behaviorální terapii a v individuálních případech farmakoterapii nebo chirurgickou léčbu. Metodická část byla zpracována kvantitativně. Technikou sběru dat byly standardizované dotazníky pro dvě skupiny respondentek. První skupinou respondentů byly klientky kurzů snižování nadváhy. Druhou skupinou respondentů byly ženy užívající komerční výrobky na hubnutí. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat problematiku snižování nadváhy, a to v různých kurzech snižování nadváhy nebo s využitím komerčních výrobků na hubnutí. Na základě tohoto cíle byla stanovena hypotéza. Hypotéza zněla - Kurzy snižování nadváhy mají větší efekt pro snížení váhy než komerční výrobky na hubnutí. Na základě vyhodnocení dotazníků došlo k potvrzení hypotézy. Z výsledků zřetelně vyplývá fakt, že kurzy snižování nadváhy jsou v průměru 1,8 x účinnější než užívání komerčních výrobků na hubnutí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.