Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Analýza výuky dopravní výchovy v 5. ročnících na vybraných pražských základních školách
Píša, Tomáš ; Límová, Lucie (vedoucí práce) ; Mišovec, Anton (oponent)
Název: Analýza výuky dopravní výchovy v 5. ročnících na vybraných pražských základních školách Cíle:Hlavním cílem diplomové práce bylo zmapovat a porovnat znalosti dopravní výchovy u žáků 5. ročníků základní školy, kteří využívali výuku na dopravním hřišti v porovnání s žáky, kteří výuky na dopravním hřišti nevyužívali. Metody: Výzkumným souborem bylo celkem 111 žáků 5. ročníků ze čtyř pražských základních škol. Data byla získána dotazníkovou metodou, a k jejich vyhodnocení bylo použito aplikace MS Excel. Výsledky: Výsledky práce poukázaly v testování statistických hypotéz na shodnost úspěšnosti odpovědí obou testovaných souborů žáků, kteří podstoupili výuku na dopravním hřišti a žáků, kteří výukou neprošli. Z absolutních hodnot výsledků dotazníkového šetření (jejich jednotlivých části) je patrná mírně zvýšená úspěšnost žáků, využívající dopravní hřiště. Klíčová slova: Bezpečnost silničního provozu, dopravní výchova, škola, vzdělávání, děti v provozu, 5. Třída Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Průzkum stavu dopravní výchovy na prvním stupni ZŠ
MATUCHOVÁ, Eva
Záměrem této diplomové práce je popsat problém účasti dětí v dopravě, prozkoumat stav dopravní výchovy na základních školách a na vzorku dětí ukázat jejich znalosti. Úvodní část ukazuje, že statistiky nehodovosti se každoročně zlepšují, je ale stále prostor pro jejich zlepšení. Ukazuje se to také na mých průzkumech na základních školách, kdy některé školy se na prvním stupni ZŠ nevěnují dopravní výchově vůbec nebo jen velmi omezeně. V práci dále popisuji stav dopravní výchovy na 1. stupni ZŠ z pohledu RVP. Dopravní výchova v něm dnes nemá velké zastoupení a je na učitelích, jestli a jak si vyloží požadavky na jednotlivé předměty i z pohledu dopravní výchovy. Proto se některé školy dopravní výchově mohou věnovat jen okrajově. Naštěstí v budoucnu dojde ke změně v RVP a dopravní výchova zde bude mít významnější roli. Na základě současného RVP jsem navrhla několik možností, jak zapojit dopravní výchovu do stávajících předmětů. Součástí práce je také průzkum mezi studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ vybraných vysokých škol, jaký je jejich pohled na dopravní výchovu a připravenost na její výuku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.