Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Evaluace primární prevence na základních školách.
PRŮCHOVÁ, Dominika
Cílem primární prevence je odradit od rizikového chování či zahájení rizikového chování posunout do co nejpozdějšího věku. Z toho důvodu byly stanoveny mechanismy primární prevence, kde jako hlavní vykonavatel jsou pověřeny školy a školská zařízení. Hlavní činitel na utváření postojů a výchově dětí je bezesporu rodina, avšak ta velmi často selhává v preventivním dění v návaznosti na rizikové chování. Rodina má jasně nezastupitelnou roli, kterou má ve společnosti suplovat škola, prostřednictvím svých realizovaných preventivních programů. Každá základní škola je povinna vypracovat tzv. "minimální preventivní program``, podle metodického pokynu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT). Na kolik jsou preventivní opaření ze strany školního prostředí účinná, se pokusím zjistit v této práci. K výzkumu je použita metoda kvalitativního výzkumu, formou obsahové analýzy dat, získaných z minimálních preventivních programů a z dříve provedených výzkumů, zaměřených na rizikové chování. Takto získaná data byla vzájemně komparována, analyzována na základě jejich dostatečnosti a plného zastoupení vyskytujícího se rizikového chování. Data byla dále evaluována prostřednictvím polořízeného rozhovoru s krajskou koordinátorkou prevence sociálně patologických jevů. Výzkumný soubor tvoří základní školy z Českých Budějovic a z Třeboně, celkem 10. Cílem diplomové práce bylo Zmapovat oblast primárně preventivních aktivit v základních školách na základě jejich včasnosti a zastoupení prevence vybraného rizikového chování provést evaluaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.