Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití současné dětské literatury v prostředí mateřské školy
BAMBASOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce Využití současné dětské literatury v prostředí mateřské školy se věnuje tématům čtenářské pregramotnosti, současné dětské literatury a jejímu následnému využití v mateřských školách. Teoretická část obsahuje vedle problematiky čtenářské pregramotnosti také popsání současné české dětské literatury. Dále popisuje metody, jak s knihami pracovat. Mezi těmito metodami jsou pak vyzdvižené dramaticko-výchovné techniky a jejich fúze s literární výchovou v mateřské škole. Cílem praktické části je skrze dotazníkové šetření v mateřských školách zmapovat, které konkrétní knihy si pedagogové pro svou práci vybírají, jaká je motivace jejich výběru a následné využití těchto knih. Výzkumné šetření prokázalo, že dotazovaní pro svou práci opravdu využívají současné knihy, které byly vydané v posledních deseti letech. Vybírají si je především z důvodu vhodnosti námětu pro svůj vzdělávací plán, poutavému příběhu a velkoformátovým ilustracím. Jejich následná práce se pak různí podle konkrétního zaměření knihy.
Řada nešťastných příhod Lemony Snicketa a Harry Potter Joanne Rowlingové jako příklady současné angloamerické morální fantasy
FRANKOVÁ, Nikola
Práce se zabývá interpretací příběhu s názvem Řada nešťastných příhod (Series of Unfortunate Events) amerického autora Lemony Snicketa a Harryho Pottera anglické spisovatelky Joanne K. Rowlingové. Při rozboru bylo přihlédnuto k morálním a etickým aspektům jednotlivých motivů a symbolů, a k významu lidských hodnot v jednání konkrétních postav. Vlastnosti jednotlivých protagonistů byly analyzovány v souvislosti s šířením dobra a zla, a jejich vlivem na dětského čtenáře. Nejdůležitějším hlediskem bylo konání dobra podle zásad Lévinasovy etiky, přičemž za nejvyšší morální hodnotu je považováno sebeobětování hrdinů.
Obraz ducha v sérii Meg Cabotové Mediátor
ZVONÍČKOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce analyzuje vliv postavy ducha na hrdiny příběhů, zkoumá původ tohoto motivu v gotickém románu a přibližuje světové autory (např. Reeveová, Walpole, Shakespeare), kteří postavy strašidel využívají ve svých dílech. Cílem práce je zamyšlení nad psychologickou funkcí motivu ducha v sérii M. Cabotové Mediátor.
Vliv dětské literatury na rozvoj předškolního dítěte
SAMKOVÁ, Jitka
Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda předškolní děti mají svého literárního hrdinu a jakou cestou se s ním setkaly. Teoretická část práce se zabývá morálním vývojem dítěte, sociálním učením, dětskou literaturou, literárním příběhem v životě předškolního dítěte a samotnou literární postavou. V praktické části je realizován projekt, který by měl odpovědět na výzkumné otázky. Cíle je dosaženo praktickými činnostmi, rozhovory a pozorováním volné hry dětí.
Deminutiva ve španělské dětské literatuře
UNGERMANOVÁ, Tereza
Cílem této diplomové práce je detailní analýza použití deminutiv ve španělské literatuře, včetně charakteristiky jejich významu a funkce. V teoretické části jsou uvedeny základní definice tohoto morfologického jevu, jeho tvoření, funkce a interpretace v textu. Následuje definice dětské literatury a různé pohledy na ni. Také je zmíněna historie dětské literatury, její vývoj a literární projevy. Zejména pak časté lingvistické vlastnosti, které se v dětské literatuře objevují. Praktická část je založena na kvantitativní a kvalitativní analýze dětských knížek: Manolito on the Road, El príncipe que todo lo aprendió en los libros a El Conde Lucanor. Cílem diplomové práce je srovnání několika lingvistických pohledů na tento jazykový jev, stanovení případného rozdílu v četnosti užívání různých typů deminutivních sufixů, jak z pohledu diachronického, tak z pohledu rozdílnosti literárních žánrů. V neposlední řadě je významná kvalitativní analýza, při které dojde k rozboru jednotlivých kontextuálních funkcí deminutivních sufixů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.