Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální práce s klienty dětského domova
DÁVIDOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá sociální prací s klienty dětského domova. Cílem je podat ucelený přehled činností, které v dětském domově vykonává sociální pracovník. Práce obsahuje kapitoly, které se nezbytně váží k sociální práci v DD. Jedná se především o sociálního pracovníka, klienta, vykonávané činnosti a vše dokreslují zpracované kazuistiky, které propojují teoretické poznatky s praxí. V závěru práce jsou nastíněné zjištěné skutečnosti a nedostatky ve výkonu sociální práce v dětském domově.
Kvalita života u dětí v domovech pro děti ve věku od 10 do 18 let v Praze.
KLOUDOVÁ, Markéta
Předkládaná práce hodnotí kvalitu života dětí v dětských domovech ve věku 10 - 18 let. Teoretická část se zabývá definováním pojmů náhradní výchova, náhradní rodinná péče a ústavní péče. V další části práce popisuje vývojovou periodizaci člověka, cíleně se věnuje věkové kategorii pubescentů a adolescentů. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na kvalitu života a cirkadiánní rytmy. V praktické části jsou zpracovány výsledky z dotazníkového šetření, které proběhlo ve třech dětských domovech v Praze. Pro výzkumnou část byl použit standardizovaný dotazník pro děti ComQOL - česká verze. Cílem bylo zjistit kvalitu života dětí týkající se především cirkadiánních rytmů a na základě zjištěných dat vyhodnotit návyky v dodržování spánkového režimu a celkové spánkové hygieny u dotazovaných dívek a chlapců z vybraných dětských domovů. U obou věkových skupin bylo zjištěno nedodržování pravidelnosti spánkové hygieny zejména o víkendech, kdy doba spánku je odkládána do pozdějších nočních hodin.
Využití aktivit za přítomnosti psa u dětí v ústavní výchově
PAPEŽOVÁ, Zdeňka
Abstrakt Využití aktivit za přítomnosti psa u dětí v ústavní výchově Canisterapie je v současné době aktivně využívanou podpůrně rehabilitační technikou, než tomu bylo v předešlých letech. Canisterapie působí v mnoha oblastech, které se týkají dětí, dospělých s určitým typem znevýhodnění nebo také seniorů. Výzkumné práce se doposud nezabývaly působením canisterapie na velmi specifickou skupinu klientů a to dětí v ústavní výchově, konkrétně v dětských domovech. Děti umístěné v dětských domovech jsou obecně velmi rizikovou skupinou z hlediska působení společensky nežádoucích jevů a psychické deprivace. Především z důvodů těchto rizik je canisterapie zajímavou a vhodnou metodou pro zařazení do programu aktivit v dětských domovech. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena na 2 oblasti, z nichž jedna prezentuje teoretické poznatky z oblasti ústavní výchovy a dále se věnuje psychické deprivaci. Druhá část teoretické části se zabývá problematikou canisterapie, jejímu vymezení, metodami a konkrétně se zaměřuje na vývoj osobnosti dítěte a potřebu přítomnosti psa při tomto vývoji. Pozornost je věnována také konkrétním aktivitám se psy. Cílem bakalářské práce bylo vymezení aktivit se psem v oblasti zlepšení sociálních vztahů a emočních prožitků u dětí v ústavní výchově. Z důvodu specifické oblasti výzkumu autorka zvolila kvalitativní výzkum, jenž je charakterizován hloubkovým popisem zkoumané problematiky. Technikou výzkumu bylo zúčastněné pozorování přímé ve vybraném dětském domově a dále polořízené rozhovory s canisterapeutkami a vychovateli. Výsledky výzkumu prezentují aktivity, které se v rámci zlepšení sociálních vztahů a emočních prožitků dětí osvědčili. Aktivity se zaměřují především na zvýšení sebedůvěry, zodpovědnosti a navození libých pocitů. Naplnění krátkodobých a dlouhodobých cílů u jednotlivých dětí se prokázalo jen částečně z důvodu krátkého výzkumného období, některé úkoly si vyžadují delší pole působení a bude v nich pokračováno i po skončení výzkumu Tato práce by měla sloužit jako příklad dobré praxe na využívání canisterapie v dětských domovech a v dalších typech zařízení v rámci ústavní výchovy.
Test kresby stromu a Test kresby lidské postavy u dětí z dětských domovů
VĚTROVSKÁ, Václava
Bakalářská práce se zabývá deskripcí způsobu zpracování Testu kresby stromu a Testu kresby lidské postav u dětí z dětských domovů. V teoretické části je podán výklad, prostřednictvím odborné literatury, o projektivních a kresebných projektivních technikách. Dále pak o náhradní výchově v ČR a psychickém vývoji dítěte v dětském domově. Empirická část je zaměřena na rozdíl mezi zpracováním Testu stromu a Testu lidské postavy u dětí z dětských domovů oproti dětem žijícím v úplných rodinách.
Komparace volnočasových aktivit v zařízeních pro děti s nařízenou ústavní výchovou
KOŘÁNOVÁ, Jarmila
Práce se zabývá volnočasovými aktivitami dětí v zařízení pro děti s nařízenou ústavní výchovou. Teoretická část charakterizuje volný čas, funkci a poslání zájmového vzdělávání. Dále popisuje zásady a metody vhodné pro výchovu a vzdělávání ve volném čase, vysvětluje termín ústavní výchova a uvádí rozdíly ve výchovné práci mezi dětským domovem a dětským domovem se školou. Cílem je analýza nabídky zájmových činností a vyuţívání volného času dětí ve věku 11 ? 17 let v zařízení pro ústavní výchovu a následná komparace trávení volného času dětí mezi dvěmi vybranými zařízeními.
ŽIVOT MLADÝCH DOSPĚLÝCH PO ODCHODU Z DĚTSKÉHO DOMOVA
ČEGANOVÁ STEJSKALOVÁ, Radka
Bakalářská práce je věnována problematice odchodu mladých dospělých z dětského domova. Mladí lidé se po ukončení ústavní výchovy často ocitají v nelehké životní situaci, kterou nejsou mnohdy připraveni řešit. Cílem bakalářské práce je analýza života mladých lidí po odchodu z dětského domova. V této souvislosti přináší bakalářská práce pohled na danou problematiku. Mladí lidé často odcházejí z ústavní výchovy bez zajištění bydlení a zaměstnání a chtějí se co nejdříve osamostatnit. Na rozdíl od svých vrstevníků, kteří vyrůstali v rodinách, se nemají kam vrátit, pokud se jim pokus o osamostatnění nepovede. Bakalářská práce se skládá z části teoretické, která je věnována problematice socializace, jejímu vymezení, cílům, mechanismům a významu rodiny v tomto procesu. Jsou vymezena specifika socializace v dětských domovech v kontextu dítěte, které zde vyrůstá a rizik, která jsou s ústavní výchovou spojena. Dále je vymezeno období odchodu jedince z dětského domova a možnosti a perspektivy těchto mladých lidí ze strany podpory sociálního systému. Styčnou kapitolou mezi částí teoretickou a praktickou je kapitola věnovaná organizaci Rozmarýna, o.p.s., jejím cílům, východiskům a konkrétním programům. Praktická část je směrována na mladé lidi těsně před odchodem z dětského domova a na ty, kteří již domov opustili. Bakalářská práce mi umožnila získat pohled na problematiku mladých dospělých odcházejících z dětského domova a zjištění s jakými problémy se setkávají, jak je řeší a jaké jsou příčiny těchto problémů.
Příčiny vyjímání dětí z rodinného prostředí do dětského domova v Žíchovci v roce 2007.
VOJTOVÁ, Lenka
Bakalářská práce Příčiny vyjímání dětí z rodinného prostředí do dětského domova v Žíchovci v roce 2007 je zaměřena na zmapování okolností umístění dětí do dětského domova v Žíchovci za rok 2007, identifikování a popsání faktorů, které se pravděpodobně nejčastěji v tomto roce podílely na umístění dětí v zařízení. K dosažení cílů bylo použito kvalitativní metody a to především sběru dat, které byly získávány z osobních dokumentací dětí přijatých v roce 2007, v celkovém počtu 26 dětí, ve věkovém rozmezí od 5 do 17 let. Druhou metodou bylo několik případových studií ilustrujících různorodost příčin umístění dětí v dětském domově. Teoretická část: náhradní výchovná péče, ústavní výchova a její fungování v různých zařízeních jako jsou diagnostický ústav, dětský domov, dětský domov se školou, výchovný ústav, rodina a její úloha, význam sociálně právní ochrany dětí. Představení dětského domova v Žíchovci (historie, poslání, organizace, personální činnost, klientela). Praktická část: Zjištění příčin umístění dětí v dětském domově v Žíchovci v roce 2007 za pomoci využití kvalitativní metody sběru dat, získávaných z osobních dokumentací dětí, které byly přijaty v roce 2007 do dětského domova v celkovém počtu 26 dětí, ve věkovém rozmezí od 5 do 17 let a s pomocí několika případových studií, ilustrujících různorodost příčin umístění dětí v dětském domově. Nejčastějším příčinou vyjímání dětí z rodinného prostředí do dětského domova v Žíchovci v roce 2007 byly především výchovné problémy dětí a to především z neúplných či doplněných rodin, sociálně spíše slabších. Tato bakalářská práce by měla podat ucelenější informaci o příčinách vyjímání dětí z rodinného prostředí pro účely dětského domova a také všem, kteří v těchto typech zařízení pracují a lidem, kteří se o tuto problematiku zajímají.
K vybraným charakteristikám dětí z dětských domovů
POLÁČKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku dětí vyrůstajících v dětských domovech. V teoretické části se zabývá vymezením pojmů dětský domov a dětský domov se školou, důvody umístění do dětského domova, smyslem a funkcemi rodiny a dětského domova. V práci je charakterizováno rodinné prostředí, z nějž dítě přišlo do dětského domova, je zde popsán deprivační syndrom a porucha pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). Popisuje, jaké jsou romské děti vyrůstající v dětském domově a jaká je spojitost mezi dětstvím stráveným v dětském domově a trestnou činností páchanou v dospělosti. Poslední kapitola poukazuje na některé obtíže mladých lidí opouštějících zařízení ústavní výchovy. Praktická část obsahuje srovnání skladby dětí ze tří zvolených zařízení (dvou státních a jednoho nestátního): Dětský domov se školou Horní Planá, Dětský domov Aš a Soukromý dětský domov Koryto. Porovnávány jsou především v oblastech popisovaných v teoretické části. Souběžně s tím byly také od ředitele(zástupce) zařízení získány základní informace o jednotlivých dětských domovech. Dále byly sledovány názory vychovatelek/vychovatelů na ústavní výchovu a na připravenost na samostatný život po odchodu z dětského domova a jejich přístupy k výchově svěřených dětí.
Problematika dětských domovů očima médií
KREJSA, Zdeněk
Práce se zabývá problematikou dětských domovů, zejména nejčastějšími problémy, se kterými se potýkají mladí lidé, kteří dětské domovy opouštějí tak, jak je vidí tito mladí lidé a jak jsou popisovány v běžně dostupných médiích. Teoretická část charakterizuje mladé lidi opouštějící dětské domovy a jejich nejčastější problémy. Dále popisuje zmíněné výchozí zařízení, tedy dětské domovy. Zabývá se psychickou deprivací a hospitalizmem. Zabývá se také vztahem sociální práce a médií, a to ve tří rovinách. Praktická část zahrnuje charakteristiku zkoumaného vzorku (lidé z dětských domovů x mladí lidé z běžné populace). Analýzou a interpretací jednotlivých odpovědí respondentů je utvořen pohled mladých lidí na problematiku dětských domovů a jejich nepřipravenosti na samostatný život. Tyto výsledky jsou dále porovnány s výsledky obsahových analýz jednotlivých novinových článků, videodokumentů a elektronických materiálů, volně dostupných v našich podmínkách.
Subdeprivace a její následky pro školní vývoj dítěte
BENEŠOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce se zabývá otázkou, zda se postupem času změnilo prostředí dětských domovů a tím i dětská psychika díky pobytu v těchto zařízeních. Diplomová práce je zaměřena na děti z dětských domovů a děti z rodiny a testy s nimi dělané. Diplomová práce je rozdělena na dvě části-teoretickou a praktickou. V teoretické části se diplomová práce zabývá terminologií, vysvětlením pojmů a uvedením do historie dětských domovů, dále dnešními typy ústavní výchovy, jejich nedostatky a dotýká se i psychiky dětí, kteří touto ústavní výchovou prošly. Praktická část je rozdělena na části, které odpovídají testům experimentální a kontrolní skupiny. Díky těmto testům se ověřuje, zda děti z experimentální skupiny trpí, či netrpí subdeprivací a zda se od výsledků experimentální skupiny liší skupina kontrolní.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.