Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 955 záznamů.  začátekpředchozí945 - 954další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
DĚTI V KRIZOVÝCH SITUACÍCH
KÜMMELOVÁ, Jana
Záměrem bakalářské práce je upozornit na některé krizové situace dítěte a poukázat na možné příčiny jejich vzniku. Výzkum se zabývá poruchami chování dětí přijatých v roce 2004 a 2005 do péče sociálních kurátorů pro děti a mládež v Jindřichově Hradci.
Rodina a její vliv na poruchy chování dětí
SIHELNÍKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá negativními vlivy rodiny působící na dítě a zároveň jak tyto vlivy ovlivňují rozvoj poruchového chování dětí.
Problematika úrazů u dětí předškolního věku
NOVOTNÁ, Jana
Tato práce se věnovala problematice úrazů předškolních dětí. Úrazy dětí jsou jednou z nejčastějších příčin dětské úmrtnosti a nemocnosti. Proto jde o celosvětovým problémem. Bohužel je Česká republika hodnocena podle úrazových statistik jako jedna z nejhorších v Evropě. Proto je třeba více se zaměřit na prevenci těchto jevů. V rámci výzkumu bylo zjištěno, že znalosti dětí i jejich rodičů jsou nedostatečné. Zvýšení těchto znalostí u dětí bylo dosaženo vytvořeným preventivním programem.Pro rodiče byla zvolena forma informačního letáku. Podle mého názoru, by bylo pro snížení dětských úrazů třeba soustavného působení na děti, ale také na jejich rodiče.
Anatomické zvláštnosti dětského věku - potřeba podkladů pro zobrazovací techniky
LAUB, Tomáš
Práce Anatomie dětského věku ukazuje viditelné a zřejmé rozdíly v anatomických poměrech dítěte oproti dospělému a to jak popisem, tak ilustračním doprovodem - především poměry v břišní dutině (velikost a tvar orgánů), poměry mezi velikostí kostí lebečních, a další. Svou koncepcí umožňuje snadno se orientovat v anatomických poměrech dítěte pro zobrazovací obory (radiodiagnostika), tak i pro související obory (pediatrie, rehabilitace, chirurgie, a další).
Střídavá péče o děti po rozvodu - výhody a nevýhody
ZELENÁ, Šárka
V roce 1998 byla vydána novela zákona o rodině z roku 1963, která po vzoru západních zemí umožnila svěřit dítě po rozvodu do střídavé péče rodičů. Ti tak mají možnost se po rozvodu rovnoměrně podílet na výchově a na rozhodování o důležitých záležitostech týkajících se dítěte. Tato forma porozvodového uspořádání péče o dítě je u nás poměrně nová, nemáme s ní proto zatím mnoho zkušeností. Odborníci, kteří se s problematikou střídavé péče setkávají, udávají celou řadu výhod i nevýhod. Cílem mé diplomové práce bylo zmapovat danou problematiku, zjistit, jaké názory má na střídavou péči laická i odborná veřejnost, a tyto výsledky následně porovnat. Dalším cílem bylo popsat výhody a nevýhody, které střídavá péče přináší. Svůj výzkum jsem založila na hypotéze, že podle názorů odborné veřejnosti je toto porozvodové uspořádání péče o dítě vhodné, dále na hypotéze, že laická veřejnost není o této možnosti porozvodového uspořádání péče o dítě dostatečně informována, a v neposlední řadě na tvrzení, že existují rozdíly mezi postoji laické a odborné veřejnosti k dané problematice. Během výzkumu došlo k potvrzení dvou ze tří hypotéz. Provedený výzkum má explorativní charakter, kombinuje prvky kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Použila jsem při něm v první řadě metodu dotazování formou anonymního dotazníku, získaná data byla zpracována v programu SPSS pro PC. U otázek, které obsahovaly kvalitativní data, jsem provedla kvalitativní obsahovou analýzu. Další použitou technikou byla sekundární analýza dat. Výzkumný vzorek tvořili náhodně vybraní zástupci laické a odborné veřejnosti na území Jihočeského a Královéhradeckého kraje. Práce bude sloužit jako zpětná vazba zainteresovaným odborníkům, bude využita pro potřeby Krizového centra pro děti a rodinu v Českých Budějovicích. Výsledky poslouží pro zlepšení informovanosti laické i odborné veřejnosti.
Kvalita výživy dětí školního věku
MIKÁTOVÁ, Martina
Naše výživa významnou měrou ovlivňuje náš zdravý vývoj, kvalitu našeho života a hlavně naše zdraví. Dnes už nikdo nepochybuje o tom, že nedostatky ve výživě se závažným až rozhodujícím způsobem, podílejí na vzniku a rozvoji v podstatě všech onemocnění. Na druhé straně je dostatek důkazů o velmi kladném vlivu pozitivních změn ve výživě na zdraví jedinců, populačních skupin i celé populace. Cílem diplomové práce bylo zjištění kvality výživy dětí školního věku. Ke zpracování diplomové práce byl použit kvantitativní výzkum. Sběr dat probíhal formou dotazníků, aby bylo možno oslovit co nejvíce respondentů. Dotazníky byly určeny pro žáky základních škol. Byly položeny tři hypotézy. Hypotéza 1: České děti školního věku přijímají nadměrně kalorickou stravu bohatou na sacharidy. Tato hypotéza byla potvrzena. Hypotéza 2: České děti školního věku přijímají méně než 30g vlákniny na den. Tato hypotéza byla také potvrzena. Hypotéza 3: Ve stravě českých dětí je příjem cholesterolu vyšší než 300mg na den. Tato hypotéza potvrzena nebyla. Z výsledků je patrné, že české děti školního věku se nestravují podle doporučení zdravé výživy. Výsledky práce by bylo možné použít jako podklad pro zlepšení výživy dětí školního věku. Pochybení rodičů ve výživě svých potomků je jedním z důležitých faktorů, přispívajících k nárůstu obezity a různých onemocnění .Rodiče by měli být informováni o špatných stravovacích návycích dětí a zároveň o tom, z čeho by se měl zdravý jídelníček skládat. Mohlo by to být formou letáčků ve škole, možností by bylo také přednášky ve škole pro rodiče dětí. Jelikož jsme jedním ze států, kde je obezita zastoupena ve velké míře, a to i v dětské populaci, jistě by tyto aktivity byly přínosem pro to, aby postupně docházelo ke změnám stravovacích návyků v populaci dětí školního věku a tím i zlepšení jejich zdravotního stavu a omezení obezity.
Rizikové faktory psychického zanedbávání dětí žijících ve vlastních rodinách
RŮŽIČKOVÁ, Martina
Práce se zabývá rodinou v kontextu psychického zanedbávání dítěte, zejména rizikovými rodiči a rizikovými dětmi jako hlavními rizikovými faktory. V závěru teoretické části jsou popsány dlouhodobé rizikové situace jako jeden z možných rizikových faktorů psychického zanedbávání. Praktická část obsahuje výsledky analýzy úředních dokumentů Oddělení sociálně-právní ochrany dětí, Odboru sociálních věcí Městského úřadu v Prachaticích. U dětí vedených v evidenci Odboru sociálních věcí se vyskytují jako rizikové faktory psychického zanedbávání nedonošenost, mentální retardace a lehké mozkové dysfunkce dítěte. U jejich rodičů byla jako rizikový faktor objevena zejména citová deprivace matek a psychické poruchy u otců, dále pak alkoholismus jednoho z rodičů a u matek ještě nedostatek času na děti kvůli zaměstnání. Většina těchto dětí je také psychicky a fyzicky týrána.
BABY BOXY - JEJICH VÝZNAM A VYUŽITÍ V PRAXI.
ALEXANDEROVÁ, Marcela
Babyboxy v České republice existují od roku 2005. Fungují jako nová možnost pro odložení nechtěného dítěte. Oslovený vzorek populace je dostatečně informován o funkci a potřebnosti tohoto zařízení. Toto zařízení se ukázalo jako potřebné. Od roku 2005 pomohlo již šesti dětem.
PROJEKTY ADOPCE NA DÁLKU V ČESKÉ REPUBLICE
BOUŠKOVÁ, Jana
Adopce na dálku se dostala do povědomí veřejnosti zejména v posledních letech. Postupně od roku 1991 i v České Republice vznikají nové projekty umožňující adopci dětí na dálku v nejchudších oblastech světa {--} Africe, Asii a Jižní Americe. Tyto projekty dávají adoptovaným dětem možnost navštěvovat plnohodnotně místní školy a tak zvyšovat vzdělanost jejich i celého národa. Zájem veřejnosti stále stoupá v důsledku působení médií a tím vzrůstající informovanosti, proto se také stále zvyšuje počet dětí adoptovaných na dálku.
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí v rámci volného času (předškolní věk)
HLAVATÁ, Jana
Předškolní věk je velmi důležitým obdobím pro získávání základních doved-ností, poznatků, návyků a zkušeností. Utváří se i základy životního stylu a trávení volného času. Cílem mé diplomové práce je poukázat na důležitost výchovy k rozvoji tvořivosti dětí předškolního věku v rámci volného času. Specializuji se především na rozvoj výtvarné tvořivosti. Má práce je rozdělena na dvě části. Na část teoretickou, ve které se zaměřuji na výchovu a vzdělání dětí předškolního věku. Přibližuji estetickou výchovu, rozvoj tvořivost, fantazie a představivosti dítěte. Snažím se proniknout do světa jejich volného času, zájmů a výtvarné hry. Neopomenula jsem zmínit ani motivaci a neméně důležité prostředí, v kterém se činnost provádí. Dále popisuji obecné zákonitosti vývoje dítěte, jeho socializaci a temperament. Zmiňuji se i o osobnosti pedagoga, o jeho vztahu k dítěti, k výtvarnému umění a způsobu vedení činnosti. Stěžejní je pak druhá, praktická část, ve které všechny získané poznatky uplatňuji v praxi, ve výtvarném projektu O Vzduchu. Projekt by měl přispět k rozvíjení vztahu k přírodě a k bohatšímu citovému vnímání a prožívání. V projektu se snažím využívat prvky estetické, pohybové, literární i dramatické výchovy. V závěru uvádím své poznatky při realizaci projektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 955 záznamů.   začátekpředchozí945 - 954další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.