Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výukové materiály k tématu chemického názvosloví na ZŠ i SŠ
Sejková, Tereza ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Cífková, Tereza (oponent)
Tereza Sejková: Výukové materiály k tématu chemického názvosloví na ZŠ a SŠ. Bakalářská práce. Praha: Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2016. Bakalářská práce se zabývá tématem chemického názvosloví na základních a středních školách. V teoretické části je vysvětlen pojem chemické názvosloví a normy rámcových vzdělávacích programů a školních vzdělávacích programů v této oblasti. V této části jsou také porovnány úrovně tří vybraných Školních vzdělávacích programů základních škol. V praktické části se práce zabývá zmapováním výukových materiálů v tématu chemického názvosloví dotazníkovým šetřením a zhodnocením učebnic pomocí rešerší a předem stanovených kritérií. Poslední část práce obsahuje návrh vlastních materiálů k upevnění znalostí v tomto tématu.
Chemické názvosloví: srovnání češtiny a španělštiny z hlediska jazykových postupů
TRAPPOVÁ, Karolína
Cílem bakalářské práce je představení a porovnání systémů české a španělské chemické nomenklatury, a to konkrétně nomenklatury anorganické. Bakalářská práce je zaměřena na rozdíly jednotlivých nomenklatur obou jazyků z hlediska jazykových postupů a vyzdvihuje praktičnost řady sufixů českého názvosloví v porovnání s tradiční španělskou nomenklaturou, která zdaleka nedosahuje takové preciznosti. V současnosti ve většině zemí dochází k nahrazování domácích tradičních nomenklatur, které jsou nahrazovány nomenklaturami doporučovanými organizací IUPAC. Toto ovšem neplatí v případě české nomenklatury anorganického názvosloví, která funguje téměř dvě stě let bez výrazných změn až dodnes.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.