| |
|
Tragicomedia de Lisandro y Roselia: charakteristika typu chvástavého vojáka
ZUBROVÁ, Anděla
Tato bakalářská práce se zabývá charakteristikou typu chvástavého vojáka neboli fanfaróna z divadelní hry Tragicomedia de Lisandro y Roselia, jejíž autorem je Sancho de Muňón. V teoretické části své práce se nejprve zabývám problematikou, jak je obecně autoritami definována postava chvástavého vojáka. Dále následuje stručná charakteristika hry, kde zmíním nejdůležitější faktory děje a na základě toho nastolím badatelskou otázku na téma, která postava by nejlépe odpovídala profilu fanfaróna. Část praktická se dále skládá už ze samotných výpovědí této postavy a jejich podrobné analýzy.
|
|
Centurio z Tragicomedia de Calisto y Melibea a Trasone z I due felici rivali: srovnání charakteristik postav
PETROVSKÁ, Sara
Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat a porovnat postavu Centuria z tragikomedie Tragicomedia de Calisto y Melibea, napsané Fernandem de Rojas, a Trasona z komedie I due felici rivali, napsané Iacopem Nardim. Tyto dvě postavy porovnávám vzájemně a zároveň s postavou chlubivého vojáka, též známého jako fanfarón. Práce je koncipována tak, aby čtenáře zprvu uvedla do problematiky vývoje renesančního divadla na přelomu patnáctého a šestnáctého století se zaměřením na italské a španělské území. Dále práce představuje krátké biografie autorů a díla, z nichž postavy, se kterými pracuji, pochází. Závěr práce přináší analýzu obou postav a jejich vzájemnou komparaci.
|
|
Divadelní typ chlubivého vojína v Comedia Thebayda
EXNEROVÁ, Andrea
Tato bakalářská práce se zabývá charakteristikou typu postavy chlubivého vojáka neboli fanfaróna z divadelní hry La comedia Thebayda, jejíž autorem je José Luis Canet Vallés. Na začátku mé práce si v teoretické části na základě různých autorů, jasně vymezuji tradici a koncept postavy chlubivého vojáka a následně si vytyčuji základní charakteristiky typického chování této postavy. Dále následuje stručné představení postav vystupujících v této hře a krátké shrnutí hry, ze které pozorujeme chování námi studované postavy chlubivého vojáka. Poté následuje samotná identifikace postavy, která se nejlépe shoduje s námi vytyčenými charakteristikami chlubivého vojáka, jenž jsou zmíněny v teoretické části. Nakonec ve své práci uvádím praktickou část, ve které detailně na námi uvedených charakteristikách ukazuji konkrétní vystupování postavy chlubivého vojáka, podkládající jeho fanfarónství.
|