Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Biopotraviny na regionálním trhu
NOVÁKOVÁ, Karolína
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou část. Předmětem bakalářské práce teoretické části je vymezení základních pojmů, teoretické poznatky. Popis rozdílů mezi biopotravinami a konvenčními potravinami. Dále ekologické zemědělství, marketing biopotravin, historie trhu s biopotravinami, zavedené označování biopotravin, marketing jako takový, marketingový mix a proces nákupního chování spotřebitele. Praktická část se zaměřuje na představení uskutečněného marketingového výzkumu dotazníkového šetření a analýzu získaných informací. Dále posouzení dvanácti vybraných vzorků biopotravin dostupných na regionálním trhu v Jihočeském kraji a roz-hovor s majitelem českobudějovického obchodu s biopotravinami - Zdravá spižírna. V neposlední řadě návrh marketingové strategie pro vybranou řadu biopotravin formou pěstování vhodného vztahu k biopotravinám od ranného školního věku přes hlavní zjištěnou spotřebitelskou skupinu. Strategie pro šíření spotřeby bioproduktů. Na závěr jsou shrnuty výsledky analýzy a praktického výzkumu. Doporučení pro spotřebitele, distributory a marketing.
Přímý prodej bioprodukce ve vybrané lokalitě
ŽIŽKOVÁ, Adéla
Předmětem mé diplomové práce je přímý prodej bioprodukce. Hlavním cílem mé diplomové práce bylo zjistit zájem spotřebitelů o prodej bioprodukce, respektive o přímý prodej bioprodukce. Dalším cílem bylo analyzovat současný stav přímého prodeje bioprodukce v Jihočeském kraji. První cíl diplomové práce jsem splnila na základě spotřebitelského výzkumu uskutečněného online pomocí dotazníku vytvořeného v aplikaci Google Docs. Z výzkumu vyplynulo, že přímého nákupu využívají více ženy. Nejčastějším důvodem žen, proč nevyužívají přímý nákup, je malá informovanost. Nejvíc mužů přímého nákupu nevyužívá pro nedostatek času a pro malou informovanost. Zájem o přímý prodej mají spíše ženy než-li muži. Nejvýznamnější důvod žen, proč by využili přímého nákupu je, že si myslí, že biopotraviny přímo od výrobce budou čerstvější, dalším důvodem je důvěra, že bioprodukt bude opravdu bio, důvěra ve výrobce (farmu). Nejvíc mužů by mělo zájem o přímý prodej také kvůli čerstvosti bioproduktů. Pohodlnost je hlavním důvodem mužů, proč by přímého nákupu nevyužili. Ženy jako důvod nezájmu o tento druh nákupu uváděly nejvíce nedostatek času. Druhý výzkum byl zaměřen na Jihočeské ekofarmy. Celkem bylo osloveno 64 biofarem, z nichž se průzkumu zúčastnilo 50 farem. U biofarem zabývajících se chovem dobytka je ze 32 % je odbyt zajištěn prodejem masa, nebo živých zvířat přímo na farmě, nebo ve vlastní prodejně. U ostatních komodit pěstovaných na ekofarmách v Jihočeském kraji, mají přímý prodej své bioprodukce pouze dvě firmy, které produkují mléko. U komodit ovoce, obiloviny, luskoviny a brambory ani jedna z firem, které pěstují tyto komodity, nemá přímý prodej své produkce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.