Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Operacionalizace pojmu šikana dětmi ze základních a středních škol
PLAŠIL, Jan
Bakalářská práce se věnuje operacionalizaci pojmu šikana dětmi ze základních a středních škol. Teoretická část se věnuje definici šikany, trojrozměrnému pohledu na šikanování, aktérům šikany, vývojovému hledisku, příčinám a následkům šikany a popisu "léčby" šikany. V praktické části je realizován výzkum na dvou školách, jedné základní (n = 88) a jedné střední škole (n = 84). Za pomoci smíšeného výzkumného designu je provedeno dotazníkové šetření a následné skupinové diskuse, jejichž cílem je zjistit, jak žáci základních a středních škol vnímají pojem šikana a jak by ho sami definovali. Výzkum se opírá o tři hlavní hlediska šikany a to: šikanování jako nemocné chování, šikanování jako závislost a šikanování jako porucha vztahů ve skupině. Výsledky potvrzují dobrou orientaci žáků v behaviorálních projevech šikany, ze strany všech jejích účastníků. Dále poukazují na složitost vztahů mezi agresorem a obětí, které se mohou jevit jako kamarádské, ale v praxi jde spíše o "falešné kamarádství", které je od skutečného těžko rozeznatelné. Výzkum ukazuje pozitivní postoj žáků k řešení šikany, jakožto problému, týkajícího se celého třídního kolektivu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.