|
Barokáři - historicky poučená interpretace staré hudby v Česku očima jejích aktérů
Vacek, Přemysl ; Wohlmuth, Petr (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
V této práci představuji společenství hudebníků zabývajících se specifickým přístupem k hudbě starších slohových období - historicky poučenou interpretací (HPI). Cílem práce je odpovědět na otázku, proč se tito perspektivní klasicky vzdělaní hudebníci rozhodli opustit tradiční kariérní cestu ve svém oboru a zvolili alternativní hudební vyjádření. Sleduji vznik a vývoj profesionální scény historicky poučené interpretace a její komunity od přelomu 80. a 90. let 20. století až do dnešních dnů. Na základě analýzy a interpretace orálně historických rozhovorů postihuji změny v tomto prostředí a jejich odraz ve vnímání profese a života aktérů. Věnuji se osobitému nahlížení autenticity a historického času barokářů, formovanému jejich působením uvnitř staré hudby.
|
|
Srovnávací analýza interpretací Janových pašijí Johanna Sebastiana Bacha
Kyjovská, Alžběta ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce je srovnání vybraných interpretací Janových pašijí Johanna Sebastiana Bacha. Analýze předchází pojednání o Bachově životě a díle. Třetí kapitola pokračuje krátkým rozborem libreta, obsazení a dobových provedení Janových pašijí. Závěrečnou kapitolu naplňují interpretační rozbory vybraných nahrávek Bachových Janových pašijí - Karl Richter (1970), Nikolaus Harnoncourt (1985), Masaaki Suzuki (2000) a Raphaël Pichon (2013). Cílem je poukázat na základní vývojové trendy interpretace Bachovské hudby v posledních padesáti let. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Barokáři - historicky poučená interpretace staré hudby v Česku očima jejích aktérů
Vacek, Přemysl ; Wohlmuth, Petr (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
V této práci představuji společenství hudebníků zabývajících se specifickým přístupem k hudbě starších slohových období - historicky poučenou interpretací (HPI). Cílem práce je odpovědět na otázku, proč se tito perspektivní klasicky vzdělaní hudebníci rozhodli opustit tradiční kariérní cestu ve svém oboru a zvolili alternativní hudební vyjádření. Sleduji vznik a vývoj profesionální scény historicky poučené interpretace a její komunity od přelomu 80. a 90. let 20. století až do dnešních dnů. Na základě analýzy a interpretace orálně historických rozhovorů postihuji změny v tomto prostředí a jejich odraz ve vnímání profese a života aktérů. Věnuji se osobitému nahlížení autenticity a historického času barokářů, formovanému jejich působením uvnitř staré hudby.
|
| |
|
Srovnávací analýza interpretací Janových pašijí Johanna Sebastiana Bacha
Kyjovská, Alžběta ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce je srovnání vybraných interpretací Janových pašijí Johanna Sebastiana Bacha. Analýze předchází pojednání o Bachově životě a díle. Třetí kapitola pokračuje krátkým rozborem libreta, obsazení a dobových provedení Janových pašijí. Závěrečnou kapitolu naplňují interpretační rozbory vybraných nahrávek Bachových Janových pašijí - Karl Richter (1970), Nikolaus Harnoncourt (1985), Masaaki Suzuki (2000) a Raphaël Pichon (2013). Cílem je poukázat na základní vývojové trendy interpretace Bachovské hudby v posledních padesáti let. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Specifika projektového řízení barokního souboru
Šandera, Jakub ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Šmíd, Ilja (oponent)
Cílem práce je specifikovat projektové řízení barokních souborů, případně nalézt prostor pro efektivní fungování. Zároveň práce slouží jako inspirační materiál pro začínající i zkušené manažery menších projektových týmů v kulturní sféře. Zkoumanými profesionálními soubory jsou Collegium 1704 a Musica Florea . V práci kvalitativně sleduji efektivnost projektového řízení obou těles. Využívám k tomu informace získané z odborné literatury, veřejnosti přístupných dat, expertních rozhovorů s klíčovými členy projektových týmů profesionálních souborů a osobní zkušenosti z přípravy a realizace vlastního projektu nesoucí název Mezisvěty. V závěru práce komentuji ideální strukturu a vhodné formy komunikace menších projektových týmů, získávání prostředků z privátního sektoru, příčiny vzniku konfliktních situací a potřebu závěrečného hodnocení na konci práce.
|
|
Barokní sonáta a taneční suita v hudbě pro zobcovou flétnu a jejich přínos pro výuku na ZUŠ
GRAMAN, Petr
Cílem této bakalářské práce je popsat historický aspekt i současnost hry na zobcovou flétnu. Důležitou součástí práce je také metodika a didaktika hry na tento často opomíjený hudební nástroj. Protože nejdůležitější skladby pro zobcovou flétnu vznikaly v době renesance a baroka, je zde velký prostor věnován taneční suitě a barokní sonátě. Součástí práce je i můj vlastní výběr skladeb, které jsou vhodné pro výuku hry na tento nástroj, včetně komentářů k jejich správnému nácviku. Skladby jsou v práci řazeny chronologicky dle data narození jejich autorů. Nedílnou součástí práce jsou případové studie dvou žákyň připravujících se na interpretační soutěže, které jsou vyhlašované nejen pro žáky základních uměleckých škol.
|
| |
| |