Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Barokáři - historicky poučená interpretace staré hudby v Česku očima jejích aktérů
Vacek, Přemysl ; Wohlmuth, Petr (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
V této práci představuji společenství hudebníků zabývajících se specifickým přístupem k hudbě starších slohových období - historicky poučenou interpretací (HPI). Cílem práce je odpovědět na otázku, proč se tito perspektivní klasicky vzdělaní hudebníci rozhodli opustit tradiční kariérní cestu ve svém oboru a zvolili alternativní hudební vyjádření. Sleduji vznik a vývoj profesionální scény historicky poučené interpretace a její komunity od přelomu 80. a 90. let 20. století až do dnešních dnů. Na základě analýzy a interpretace orálně historických rozhovorů postihuji změny v tomto prostředí a jejich odraz ve vnímání profese a života aktérů. Věnuji se osobitému nahlížení autenticity a historického času barokářů, formovanému jejich působením uvnitř staré hudby.
Srovnávací analýza interpretací Janových pašijí Johanna Sebastiana Bacha
Kyjovská, Alžběta ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce je srovnání vybraných interpretací Janových pašijí Johanna Sebastiana Bacha. Analýze předchází pojednání o Bachově životě a díle. Třetí kapitola pokračuje krátkým rozborem libreta, obsazení a dobových provedení Janových pašijí. Závěrečnou kapitolu naplňují interpretační rozbory vybraných nahrávek Bachových Janových pašijí - Karl Richter (1970), Nikolaus Harnoncourt (1985), Masaaki Suzuki (2000) a Raphaël Pichon (2013). Cílem je poukázat na základní vývojové trendy interpretace Bachovské hudby v posledních padesáti let. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Barokáři - historicky poučená interpretace staré hudby v Česku očima jejích aktérů
Vacek, Přemysl ; Wohlmuth, Petr (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
V této práci představuji společenství hudebníků zabývajících se specifickým přístupem k hudbě starších slohových období - historicky poučenou interpretací (HPI). Cílem práce je odpovědět na otázku, proč se tito perspektivní klasicky vzdělaní hudebníci rozhodli opustit tradiční kariérní cestu ve svém oboru a zvolili alternativní hudební vyjádření. Sleduji vznik a vývoj profesionální scény historicky poučené interpretace a její komunity od přelomu 80. a 90. let 20. století až do dnešních dnů. Na základě analýzy a interpretace orálně historických rozhovorů postihuji změny v tomto prostředí a jejich odraz ve vnímání profese a života aktérů. Věnuji se osobitému nahlížení autenticity a historického času barokářů, formovanému jejich působením uvnitř staré hudby.
Srovnávací analýza interpretací Janových pašijí Johanna Sebastiana Bacha
Kyjovská, Alžběta ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce je srovnání vybraných interpretací Janových pašijí Johanna Sebastiana Bacha. Analýze předchází pojednání o Bachově životě a díle. Třetí kapitola pokračuje krátkým rozborem libreta, obsazení a dobových provedení Janových pašijí. Závěrečnou kapitolu naplňují interpretační rozbory vybraných nahrávek Bachových Janových pašijí - Karl Richter (1970), Nikolaus Harnoncourt (1985), Masaaki Suzuki (2000) a Raphaël Pichon (2013). Cílem je poukázat na základní vývojové trendy interpretace Bachovské hudby v posledních padesáti let. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Specifika projektového řízení barokního souboru
Šandera, Jakub ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Šmíd, Ilja (oponent)
Cílem práce je specifikovat projektové řízení barokních souborů, případně nalézt prostor pro efektivní fungování. Zároveň práce slouží jako inspirační materiál pro začínající i zkušené manažery menších projektových týmů v kulturní sféře. Zkoumanými profesionálními soubory jsou Collegium 1704 a Musica Florea . V práci kvalitativně sleduji efektivnost projektového řízení obou těles. Využívám k tomu informace získané z odborné literatury, veřejnosti přístupných dat, expertních rozhovorů s klíčovými členy projektových týmů profesionálních souborů a osobní zkušenosti z přípravy a realizace vlastního projektu nesoucí název Mezisvěty. V závěru práce komentuji ideální strukturu a vhodné formy komunikace menších projektových týmů, získávání prostředků z privátního sektoru, příčiny vzniku konfliktních situací a potřebu závěrečného hodnocení na konci práce.
Barokní sonáta a taneční suita v hudbě pro zobcovou flétnu a jejich přínos pro výuku na ZUŠ
GRAMAN, Petr
Cílem této bakalářské práce je popsat historický aspekt i současnost hry na zobcovou flétnu. Důležitou součástí práce je také metodika a didaktika hry na tento často opomíjený hudební nástroj. Protože nejdůležitější skladby pro zobcovou flétnu vznikaly v době renesance a baroka, je zde velký prostor věnován taneční suitě a barokní sonátě. Součástí práce je i můj vlastní výběr skladeb, které jsou vhodné pro výuku hry na tento nástroj, včetně komentářů k jejich správnému nácviku. Skladby jsou v práci řazeny chronologicky dle data narození jejich autorů. Nedílnou součástí práce jsou případové studie dvou žákyň připravujících se na interpretační soutěže, které jsou vyhlašované nejen pro žáky základních uměleckých škol.
Hudební život klášterů Nového Města pražského v letech 1680 - 1780
Slavický, Tomáš
Příspěvky k dokumentaci hudebního života klášterů Nového Města pražského v letech 1680 - 1780
Nový hudební druh v Čechách - sólový koncert v tvorbě pražských skladatelů vrcholného baroka
Kapsa, Václav
Sólový instrumentální koncert se coby nový hudební žánr rozšířil po celé Evropě počátkem 18. století. Studie dokumentuje dosud nepovšimnuté prameny dokládající sólové koncerty skladatelů působících v této době v Čechách. Prameny koncertatních děl skladatelů Antona Reichenauera (cca 1694–1730) a Christiana Postela (+ 1730) se dochovaly pouze v zahraničních sbírkách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.