Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Within and Without: Ideology, Cinema, and Yugoslavia in the 1960s and 1980s
Basanovic, Pavle ; Šístek, František (vedoucí práce) ; Žíla, Ondřej (oponent)
Disertace analyzuje socialně-politické funkce jugoslávské kinematografie ve dvou životaplných dekádách 60. a 80. let. Jugoslávská kinematografie sice byla řízena státem, ale svými filmovými reprezentacemi vyjadřovala ideologickou pluralitu, která nabízí bohatější a dynamické porozumění jugoslávskému státu. Disertace vychází z předpokladu, že pozorováním jugoslávské kinematografie od jejího poválečného založení až do jejího rozpuštění na počátku 90. let odhalujeme fascinující ideologickou trajektorii reflektující vyvíjející se obrysy socio- politického a a ekonomického uspořádání Jugoslávie.
Češi hrají balkán: výzkum stereotypů českých hudebníků
Libánská, Alena ; Jurková, Zuzana (vedoucí práce) ; Seidlová, Veronika (oponent)
Předkládaná diplomová práce nabízí vhled do komunity pražských hudebníků, kteří hrají tzv. "balkánskou muziku". Ve výzkumu se věnuji českým hudebníkům, bez zjevných vazeb na Balkánský poloostrov a jejich představě Balkánu. Hudbu a hudební události považuji za momenty, ve kterých hudebníci svůj postoj a představy o Balkáně demonstrují. Převážná část práce vychází z mé osobní zkušenosti s "balkánskou muzikou" v českém prostředí a z působení v kapele Džezvica, na jejímž působení západní představu o Balkáně ukazuji především. Práce je spojením teoretických přístupů týkajících se stereotypizace a balkanismu, a terénního výzkumu, provedeného během let 2010 - 2012 v Praze. Nedílnou součástí je analýza polostrukturovaných rozhovorů s muzikanty na téma "balkánská hudba". Práce zachycuje, zda je možné na "český balkán" pohlížet optikou balkanismu a zda, jak a na jakém základě hudebníci své představy tvoří.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.