Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Téma ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí v hodinách občanské nauky
HLINKOVÁ, Miroslava
Cílem diplomové práce je analýza tématu "Ochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostí" se zaměřením na jeho začlenění do hodin výchovy k občanství a základů společenských věd. Jedná se o problematiku, která byla zařazena do obsahu vzdělávání poměrně nedávno a je pociťována absence literatury zaměřené na didaktická specifika tématu. V práci bude provedena analýza RVP pro ZŠ a gymnázia se zaměřením na dané téma, dále budou vysvětleny základní pojmy a kategorie z oblasti ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí. V empirické části práce budou vytvořeny návrhy rozložení učiva daného tématu do jednotlivých ročníků ZŠ a SŠ, a to včetně analýzy výukových metod a výukových materiálů spjatých s tímto tématem.
Výuka žáků na prvním stupni základní školy k ochraně obyvatelstva v zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín
ZUNT, Josef
Téma diplomové práce: "Výuka žáků na prvním stupni základní školy k ochraně obyvatelstva v zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín". Bylo zvoleno pro zpracování celistvého pohledu na danou problematiku výuky žáků prvních stupňů základních škol. V úvodu své diplomové práce uvádím stručnou historii ochrany obyvatelstva, probírané učivo základních škol na prvním stupni a platnou legislativu v oblasti ochrany člověka za mimořádných událostí. Cíle této práce jsou dva. První je zjištění informovanosti žactva základních škol o případných opatřeních v zóně havarijního plánování. Druhý je návrh na zlepšení výuky problematiky ochrany člověka za mimořádné události. Hypotéza zní: Provádění výuky o ochraně obyvatelstva v zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín odpovídá požadavkům stanovených ochranou obyvatelstva. Zaměřil jsem se na sběr dat a informací, které se touto problematikou zaobírají. Zkoumaný soubor tvoří pátý ročník základních škol, který je obrazem vědomostí celého prvního stupně, který byl podroben statistickému šetření Výsledky tohoto šetření jsou obrazem informovanosti prvních stupňů základních škol v zóně havarijního plánování jaderné elektrárny Temelín a zároveň podkladem pro případné zlepšení Z výsledků dotazníkového průzkumu je zjevné, že informovanost žáků, která by měla být, je velice odlišná. Nejsou rozdíly jen v konkrétních otázkách u jednotných žáků, ale liší se i vědomosti prověřovaných škol. Hlavním zjištěním průzkumu je, že poměrná část žactva neovládá problematiku první pomoci, např. jaká je frekvence stlačení hrudníku dospělého člověka při nepřímé srdeční masáži. Žáci často neví, jakým tónem zní siréna při mimořádné události a co mají dělat při jejím spuštění. Tyto problémy jsem ve své práci vyřešil návrhem na zlepšení informovanosti žáků, tedy: Zavedení samostatného předmětu, kvalitní výuka pro učitele, kvalitní výukové materiály, širší zapojení právnických a podnikajících fyzických osob, užší spolupráce s Českou školní inspekcí ČR. Přínos této práce vidím zejména ve výsledcích průzkumu, že stále je co zlepšovat a nejlepší je investovat právě do tohoto tématu již na základních školách. Práce shrnuje problematiku informovanosti žáků prvních stupňů v zóně HP JETE a navrhuje případná opatření. Je obrazem vědomostí žáků, zde se nacházejících a jejich nevelkých znalostí a zaměřuje se na jejich informovanost, osvětu a případnou nápravu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.