Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tematické konstanty románů Alda Palazzeschiho
Hendrychová, Jana ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na románovou tvorbu originálního italského autora 20. století Alda Palazzeschiho (1885 - 1974). Cílem práce je odhalení návratných motivů a společných rysů v jeho třech románech: Il codice di Perelà (Perelův zákoník, 1911), Sorelle Materassi (Sestry Materassiovy, 1934) a Il doge (Dóže, 1967). Práce nejprve seznamuje se svým cílem a posléze předkládá stručný biografický medailon Alda Palazzeschiho. Následně ve stručnosti nastiňuje hlavní historické události 20. století. V další části se práce zaměřuje na přehled vývoje Palazzeschiho tvorby v kulturně-estetickém kontextu 20. století. Jádro práce spočívá v analýze tří výše jmenovaných děl. Analýzy jsou zaměřeny na funkci postav a soustředí se na hlavní tematické motivy. V závěru jsou shrnuty návratné tematické motivy a rysy románů - neuchopitelnost a izolace hlavních postav, konformismus masy, dramatické rysy děl, opozice řádu a anarchie, provokace maloměšťácké morálky, odsouzení předsudečnosti či absurdno. Obrazová příloha přináší fotografie, které zachycují Alda Palazzeschiho.
Abstract expressionism and Raymond Roussel in the poetry of John Ashbery
Peková, Olga ; Quinn, Justin (vedoucí práce) ; Armand, Louis (oponent)
Abstraktní expresionismus a Raymond Roussel v poezii Johna Ashberyho John Ashbery jako vzorový příklad postmoderního autora zahrnuje do své tvorby řadu vlivů. Ty tvoří nedílnou součást pochopení a ocenění jeho poezie, ale také říkají mnoho o Ashberyho přístupu k literárnímu kánonu, přesněji řečeno jsou důkazem jeho zaujetí pro avantgardu a okrajové, nedoceněné či neortodoxní autory. Dva z těchto vlivů byly v práci podrobeny bližšímu zkoumání. Za prvé je to tvorba abstraktních expresionistů druhé generace, kteří byli během padesátých let minulého století úzce spjatí s prostředím takzvané "newyorské školy", jejímž významným zástupcem se Ashbery stal. Za druhé je to francouzský protosurrealista Raymond Roussel. Práce srovnává několik rysů Ashberyho poetiky s odpovídajícími rysy technik těchto dvou inspiračních zdrojů, aby tak přiblížila postupy a ideje skryté pod povrchem Ashberyho neotřelého stylu. Abstraktní expresionisté byli vybráni se zřetelem na Ashberyho dlouholeté působení jako kritika výtvarného umění a na již zmíněnou skutečnost, že spolu s ním sdíleli prostředí newyorské školy. Srovnání, které vychází z článku Charlese Altieriho "John Ashbery and the Challenge of Postmodernism in the Visual Arts", vyděluje dvě paralely mezi možnostmi jazykového a vizuálního materiálu: způsob zacházení s jazykem,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.