Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání autorskoprávní ochrany autorů a výkonných umělců
Martinka, Marek ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Srovnání autorskoprávní ochrany autorů a výkonných umělců Předkládaná diplomová práce se zabývá porovnáním ochrany práv autorů k autorským dílům a práv výkonných umělců k uměleckým výkonům, tak jak vyplývá z českého autorského zákona. Cílem je podat co nejúplnější pohled na danou problematiku de lege lata včetně úvah de lege ferenda. Toto téma jsem si zvolil zejména z toho důvodu, že předpokládá hlubší prostudování a pochopení a následnou analýzu většiny ustanovení autorského zákona, což může být velmi užitečné pro mé následné profesní směřování. Nadto probíhající diskuze na mezinárodní úrovni ohledně spravedlivosti podstatných rozdílů v délce ochrany práv autorů a výkonných umělců mě přesvědčují o aktuálnosti takového rozboru. Tato práce je členěna do několika kapitol, které si všímají těch nejpodstatnějších aspektů právní ochrany. První tři kapitoly se zabývají obecnou charakteristikou posuzovaných práv, jejich historickým vývojem a prameny právní úpravy. Dále následuje vlastní rozbor právní ochrany - srovnání subjektů, tedy autorů a výkonných umělců, srovnání autorských děl a uměleckých výkonů, kritéria ochrany, srovnání výlučných osobnostních a majetkových práv. Další dvě kapitoly se věnují srovnání z pohledu smluvních a mimosmluvních institutů autorského práv a délky trvání ochrany. Závěrečné...
Autorskoprávní ochrana v hudebním průmyslu
Cittová, Gabriela ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Ve své práci se zabývám autorskoprávní ochranou v hudebním průmyslu. Zaměřuji se především na popis autorských práv, práv souvisejících s právem autorským, kolektivní správu a ochranu těchto práv. Nejdříve uvádím vnitrostátní, mezinárodní a evropské prameny autorského práva a vysvětluji pojmy autorské právo, autorské dílo (včetně díla hudebního a díla zpracovaného) a autorství. Dále se zabývám autorským právem z hlediska jeho vzniku, obsahu a omezení. Autorské právo je založeno na kvazidualistické koncepci, což zjednodušeně znamená, že se rozlišují práva osobnostní a majetkové povahy. Ve své práci se zabývám vysvětlením obsahu všech těchto jednotlivých práv. Věnuji se úpravě licenční smlouvy, kterou autor opravňuje jinou osobu k výkonu práva užít jeho dílo. Zaměřuji se i na případy tzv. mimosmluvního užití děl, což znamená, že uživatel smí dílo užít bez souhlasu autora a bezplatně. Dále se věnuji vymezení pojmů a obsahu práv výkonného umělce k jeho uměleckému výkonu, výrobce zvukového a zvukově obrazového záznamu k jeho záznamu a rozhlasového a televizního vysílatele k jeho vysílání. Dále se zaměřuji na činnost kolektivních správců a v závěru se věnuji soukromoprávní a veřejnoprávní ochraně poskytované autorským právům a právům souvisejícím s právem autorským.
Souběh autorskoprávní a známkové ochrany
Holub, Lukáš ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Souběh autorskoprávní a známkové ochrany Klíčová slova: Autorskoprávní, známková, ochrana, souběh Abstrakt: Práce analyzuje pojetí autorskoprávní a známkoprávní ochrany v českém právu a důsledky jejich současného působení. Cílem je zjistit, zda stávající úprava vyhovuje aktuálním trendům a požadavkům v naší společnosti, kde stále častěji dochází k propojování podnikání a umění a kde hranice mezi těmito obory jsou stírány. Obě ochrany jsou nejprve zařazeny do teoretických souvislostí právních odvětví duševního vlastnictví a práv k nehmotným statkům. Následující kapitoly vycházejí z v této části uvedených zásad, na nichž stojí kontinentální pojetí autorského práva a práva průmyslového vlastnictví. Následně je rozebrána úprava autorskoprávní ochrany a úprava známkové ochrany ve dvou samostatných kapitolách. Tyto kapitoly mají stejné členění a celý text je pojat tak, aby byly zdůrazněny podobnosti i odlišnosti obou institutů. Pozornost je věnována předmětu obou ochran, jejich subjektům, vzniku, obsahu, trvání, prostředkům, omezením, mezinárodním souvislostem i problematice licencování. V kapitole věnované souběhu jsou na reálných příkladech ilustrovány nejrůznější situace, ke kterým v praxi při současném působení těchto ochran dochází. V jednotlivých podkapitolách je pojednáno o předmětu souběhu, o časové...
Autorskoprávní ochrana a užití počítačových programů
Domin, Lukáš ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Autorskoprávní ochrana a užití počítačových programů Abstrakt V předkládané diplomové práci se autor zabývá autorskoprávní ochranou a užitím počítačových programů. Cílem práce je vytvořit co nejkomplexnější ucelený přehled hmotněprávní úpravy ochrany počítačových programů, včetně otázek užití počítačového programu osobami rozdílnými od jeho autora. Práce je rozdělena do tří částí. První, nejrozsáhlejší část (kapitoly 1-7) je věnována zmíněnému komplexnímu ucelenému přehledu hmotněprávní úpravy autorskoprávní ochrany počítačových programů. Součástí této části je krátký exkurz do historie počítačových programů a s tím související východiska právní úpravy na mezinárodní a evropské úrovni. Dále následuje samotná definice pojmu počítačový program, včetně stručného vysvětlení, jak počítačové programy vznikají a jaká je jejich funkcionalita. Poté se autor dopodrobna věnuje právům, které autorovi softwaru jeho vytvořením vznikají, a to vždy na konkrétním případech z praxe. Následuje problematika přiznání a výkonu autorských práv k softwaru, pokud je vytvářen větší skupinou osob, které mohou vystupovat v různě vzájemných právních vztazích. V šesté kapitole jsou dopodrobna rozebírány možnosti užití počítačových programů osobami rozdílnými od autora, a také fenoménů jako jsou cloud computing, free software nebo open...
Srovnání autorskoprávní ochrany autorů a výkonných umělců
Šímová, Jiřina ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Srovnání autorskoprávní ochrany autorů a výkonných umělců Abstrakt Hlavním cílem této diplomové práce je přinést jejímu čtenáři informace a přehled o stávající právní úpravě autorských práv a práv výkonných umělců a tyto úpravy mezi sebou vzájemně porovnat. Předkládaná diplomová práce je systematicky členěna do jedenácti kapitol, jež zahrnují úvod i závěr. První kapitolou je úvod, ve kterém si vytyčuji cíle práce. Účelem druhé kapitoly je zařadit práva autorů a výkonných umělců do systému práva a obecně je vymezit, včetně uvedení základních shodných aspektů platících pro obě dvě skupiny práv. Třetí kapitola pojednává o právních pramenech, a to jak mezinárodních, evropských, tak i tuzemských. Ve čtvrté kapitole se věnuji výkladu pojmů autorské dílo a umělecký výkon, tedy objektů práv autorů a výkonných umělců a jejich definičních znaků. Následně v páté kapitole se zaměřuji na charakteristiku subjektů těchto práv. Šestá kapitola se zabývá obsahem práv, tedy osobnostními a majetkovými právy, náležejících autorům a výkonným umělcům k jejich autorským dílům a uměleckým výkonům. Sedmá kapitola je věnována licenční smlouvě, tedy smluvnímu typu obvykle užívaného v oblasti práva duševního vlastnictví, potažmo práv autorů a výkonných umělců. Autorským zákonem vymezené výjimky a omezení práv autorů a výkonných umělců,...
Souběh autorskoprávní a známkové ochrany
Holub, Lukáš ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Souběh autorskoprávní a známkové ochrany Klíčová slova: Autorskoprávní, známková, ochrana, souběh Abstrakt: Práce analyzuje pojetí autorskoprávní a známkoprávní ochrany v českém právu a důsledky jejich současného působení. Cílem je zjistit, zda stávající úprava vyhovuje aktuálním trendům a požadavkům v naší společnosti, kde stále častěji dochází k propojování podnikání a umění a kde hranice mezi těmito obory jsou stírány. Obě ochrany jsou nejprve zařazeny do teoretických souvislostí právních odvětví duševního vlastnictví a práv k nehmotným statkům. Následující kapitoly vycházejí z v této části uvedených zásad, na nichž stojí kontinentální pojetí autorského práva a práva průmyslového vlastnictví. Následně je rozebrána úprava autorskoprávní ochrany a úprava známkové ochrany ve dvou samostatných kapitolách. Tyto kapitoly mají stejné členění a celý text je pojat tak, aby byly zdůrazněny podobnosti i odlišnosti obou institutů. Pozornost je věnována předmětu obou ochran, jejich subjektům, vzniku, obsahu, trvání, prostředkům, omezením, mezinárodním souvislostem i problematice licencování. V kapitole věnované souběhu jsou na reálných příkladech ilustrovány nejrůznější situace, ke kterým v praxi při současném působení těchto ochran dochází. V jednotlivých podkapitolách je pojednáno o předmětu souběhu, o časové...
Autorskoprávní ochrana počítačových programů
Kozelka, Ondřej ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Autorskoprávní ochrana počítačových programů Tato diplomová práce se zabývá autorskoprávní ochranou specifických autorských děl - počítačových programů. Práce se zabývá autorským dílem a podmínkami, kdy je jím počítačový program, alespoň jako dílo fiktivní. U pojmu počítačového programu se snaží nalézt vhodnou definici, která je dostatečně obecná, ale současně přesně vystihuje tento pojem. Jsou popsány jednotlivé známé formy vyjádření počítačového programu (zdrojový kód, strojový kód, ale i kód mezijazyku) a je vysvětleno, proč je vhodné chránit počítačový program v jakékoliv formě. Je vysvětleno, že pojem " software" a pojem " počítačový program" nejsou totožné a jejich zaměňování může způsobovat problémy. Dále se práce zabývá autorem počítačového programu a spoluautorským dílem. V další části se práce zabývá právy autora díla. Je pojednáno o výlučných osobnostních i majetkových právech. Popsány jsou způsoby užití počítačového programu se zaměřením na jejich odlišnosti od ostatních autorských děl. Právem autora je také možnost poskytnout oprávnění k výkonu práva dílo užít třetí osobě - licenci. Hlavní částí je pojednání o zákonných licencích a jiných omezeních nositelů autorských práv. Tato úprava je totiž pro počítačové programy značně odlišná. Vedle běžného užití počítačového programu, možnosti pořizovat...
Autorskoprávní ochrana v hudebním průmyslu
Cittová, Gabriela ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Ve své práci se zabývám autorskoprávní ochranou v hudebním průmyslu. Zaměřuji se především na popis autorských práv, práv souvisejících s právem autorským, kolektivní správu a ochranu těchto práv. Nejdříve uvádím vnitrostátní, mezinárodní a evropské prameny autorského práva a vysvětluji pojmy autorské právo, autorské dílo (včetně díla hudebního a díla zpracovaného) a autorství. Dále se zabývám autorským právem z hlediska jeho vzniku, obsahu a omezení. Autorské právo je založeno na kvazidualistické koncepci, což zjednodušeně znamená, že se rozlišují práva osobnostní a majetkové povahy. Ve své práci se zabývám vysvětlením obsahu všech těchto jednotlivých práv. Věnuji se úpravě licenční smlouvy, kterou autor opravňuje jinou osobu k výkonu práva užít jeho dílo. Zaměřuji se i na případy tzv. mimosmluvního užití děl, což znamená, že uživatel smí dílo užít bez souhlasu autora a bezplatně. Dále se věnuji vymezení pojmů a obsahu práv výkonného umělce k jeho uměleckému výkonu, výrobce zvukového a zvukově obrazového záznamu k jeho záznamu a rozhlasového a televizního vysílatele k jeho vysílání. Dále se zaměřuji na činnost kolektivních správců a v závěru se věnuji soukromoprávní a veřejnoprávní ochraně poskytované autorským právům a právům souvisejícím s právem autorským.
Srovnání autorskoprávní ochrany autorů a výkonných umělců
Martinka, Marek ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Srovnání autorskoprávní ochrany autorů a výkonných umělců Předkládaná diplomová práce se zabývá porovnáním ochrany práv autorů k autorským dílům a práv výkonných umělců k uměleckým výkonům, tak jak vyplývá z českého autorského zákona. Cílem je podat co nejúplnější pohled na danou problematiku de lege lata včetně úvah de lege ferenda. Toto téma jsem si zvolil zejména z toho důvodu, že předpokládá hlubší prostudování a pochopení a následnou analýzu většiny ustanovení autorského zákona, což může být velmi užitečné pro mé následné profesní směřování. Nadto probíhající diskuze na mezinárodní úrovni ohledně spravedlivosti podstatných rozdílů v délce ochrany práv autorů a výkonných umělců mě přesvědčují o aktuálnosti takového rozboru. Tato práce je členěna do několika kapitol, které si všímají těch nejpodstatnějších aspektů právní ochrany. První tři kapitoly se zabývají obecnou charakteristikou posuzovaných práv, jejich historickým vývojem a prameny právní úpravy. Dále následuje vlastní rozbor právní ochrany - srovnání subjektů, tedy autorů a výkonných umělců, srovnání autorských děl a uměleckých výkonů, kritéria ochrany, srovnání výlučných osobnostních a majetkových práv. Další dvě kapitoly se věnují srovnání z pohledu smluvních a mimosmluvních institutů autorského práv a délky trvání ochrany. Závěrečné...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.