Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Avenger z hlediska fanouškovské recepce
ŠURANSKÁ, Barbora
Bakalářská práce na téma fanouškovské recepce Avengers se zaměřuje především na výsledný produkt konkrétního fandomu, ve formě sdíleného fanouškovského umění na sociálních sítích. V první části se zaměřuji na teoretickou stránku fanouškovství. Věnuji se jeho historii i postupnému vývoji. Snažím se představit fanouškovská studia, jež mají tradici na univerzitách ve Spojených státech amerických a u nás si postupně klestí cestu v rámci mediálních, televizních a kulturárních studií. V následujících dvou kapitolách vymezuji kategorie fandomů a typy fanoušků i nefanoušků, dle vynaložené míry aktivity. Poté, na základě typických fanouškovských aktivit označenými akademiky a akademičkami jsem sepsala několik praktik. Na závěr teoretické části rozebírám tři nejpodstatnější práce Henryho Jenkinse, Matta Hillse a Paula Bootha, na kterých staví fanouškovská studia a jsou často citována. Ve druhé části se podívám blíže na dvě práce zaměřené na hypersexualitu ženských komiksových postav webové stránky The Hawkeye Inititative a "rasového" muže, Black Panthera z pera amerického autora černé pleti, Reginalda Hudlina. Rozeberu video, natočené o fyzikálních milnících Marvel Universa s fyzikem Minnesotské univerzity Jimem Kakaliosem, který při přednáškách sám využívá některé scény k vysvětlení různých faktů. Následně se podívám na zásadní potitulkové scény, jež vedly k rozuzlení konce čtyř fází Infinity ságy, populární konspirační teorie fór, jako je Reddit na závěr uvedu několik příkladů z české fanouškovské tvorby na YouTube i umění sdílené na sociální síti Facebook apod.
Fanouškovství jako aktivní konzumace kultury
VANÍČKOVÁ, Simona
Tato bakalářská práce se zabývá tematikou fanouškovství, konkrétně fanouškovskými komunitami fikčních kulturních děl. V první části mapuje postupný výzkum masových médií od 20. století a rozvoj přístupu k publiku konzumujícímu mediální sdělení. Shrnuje, že otázka recipientů masmediálních sdělení byla dříve vnímána jako otázka jednolité masy pod totální nadvládou kulturního průmyslu; s postupem času výzkum však prokázal diverzitu v publiku, jejímž výsledkem je různorodost vnímání mediálních sdělení. Od obecného přístupu přechází v druhé části ke zkoumání specifické skupiny v rámci publika, fanoušků. Nastiňuje měnící se vhled akademického světa do světa fanouškovství skrz komparaci různých prací o této tematice a informuje o obecných kvalitách fanouškovských komunit v různých časových vymezeních. Dochází k závěru, že při práci s fanouškovskými komunitami je nosné se zabývat tématy jako rezistence vůči kulturnímu průmyslu, komunitní aspekt fanouškovství, aktivita a pasivita fanouška, a jeho reprezentace na akademické půdě a v médiích samotných.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.