Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spiritualita v arteterapii
KAVKOVÁ, Jitka
Tato práce pojednává především o spiritualitě. Spiritualita je ústředním tématem, které tato práce zpracovává zejména ve vztahu s arteterapií. Pracuje s dalšími spojeními spirituality s terapiemi a pomáhajícími profesemi celkově. Hovoří o tématech jako jsou teologie, religionistika, víra v postmoderní době. Práce obsahuje dvě části, teoretická zpracovává a popisuje výše zmíněné, praktická část se snaží nahlédnout do hlubšího propojení spirituality a arteterapie prostřednictvím výtvarných artefaktů v podobě koláží, které jsou v práci interpretovány a popsány ve smyslu spojení se spiritualitou.
Specifika užití arteterapie v etopedickém terénu
HANZLOVÁ, Michaela
Smyslem mé bakalářské práce je systematizovat zjištění získaná v průběhu praxe ve Výchovném ústavu v Jindřichově Hradci. Zde organizuji po dobu dvou let pravidelnou arteterapeutickou činnost, jež se odvíjí nejen od specifik práce s mládeží s poruchami chování obecně, tedy v systému etopedických zařízení, ale také ve vztahu ke konkrétním klientům na daném pracovišti tedy na základě jednotlivých kazuistik. Komparací obecné arteterapeutické metodologie s metodami aplikovanými v rámci určité skupiny bych ráda upozornila na postupy, které se osvědčily nebo které byly naopak nevyhovující a bylo potřeba je upravit.
Praktické využití arteterapie a artefiletiky ve volnočasových aktivitách
ŘEHÁKOVÁ, Petra
Předkládaná práce se zabývá využíváním arteterapie a artefiletiky ve volnočasových aktivitách. Teoretická část práce je věnována všem pojmům, které se týkají a jsou významné pro tuto práci. Dále pak významnému momentu shrnutí a objasnění vztahu mezi arteterapií a artefiletikou a ozřejmění jejich společných stránek a také znaků rozdílnosti. Též se zde ukazuje na reálnou možnost aplikování obou oborů do volnočasových i jiných typů zařízení. Praktická část se zaměřuje na náhled do využívání arteterapie a artefiletiky u dětí, kde jsou ukázány i různé metody a techniky práce. Dále práce ukazuje přímou práci s dětmi v keramickém kroužku, kde shrnuje průběh a okolnosti přímé tvorby a dokládá ji doloženými fotografiemi dětských artefaktů, které jsou následně zhodnoceny v rámci ontogenetické výmluvnosti. Celkově si práce klade za cíl doložit a potvrdit reálnost a prospěšnost využívání arteterapie a artefiletiky ve volnočasových aktivitách a také to, že promyšlené a cílené praktikování obou oborů ve volnočasové sféře je prospěšné, jak pro děti, tak i přínosem pro práci pedagoga volného času.
Arteterapie ve školní praxi
ČINČEROVÁ, Helena
Práce analyzuje možnosti využití arteterapeutických metod v praxi výuky výtvarné výchovy v nižších ročnících víceletého gymnázia. V první části stručně charakterizuje principy arteterapie a nejčastější poruchy chování, učení a sebepojetí žáků. Ve druhé části přibližuje autorčinu práci s vybranými studenty. Je zde zachycen posun ve výtvarném projevu žáků v důsledku dlouhodobého metodického působení autorky v hodinách výtvarné výchovy. V závěru shrnuje získané poznatky z praxe a upozorňuje na omezení arteterapeutického působení učitele vyplývající z podmínek školní výuky.
Hloupý Honza, Krabat, Zlatovláska; využití pohádkových motivů v arteterapii
BACHTJAN, Petr
Práce v první části nastiňuje historii pohádek, později vědeckého zájmu a výzkumu pohádek. Pokračuje nastínením způsobů porozumění a výkladu u několika psychologických škol: klasické psychoanalýzy, analytické psychologie a neoanalýzy, na závěr kapitoly nastiňuje několik moderních konceptů, které dle názoru autora souvisejí s tématem porozumění a interpretace pohádek. V další části analyzuji a interpretuji tři pohádky - O Hloupém Honzovi, Krabat a Zlatovláska. V závěru práce je přiložena kazuistika s tématem pohádky Krabat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.