Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Artikulační cvičení v MŠ
POSPĚCHOVÁ, Radka
Tématem této bakalářské práce jsou artikulační cvičení v MŠ. Cílem je vytvořit vzdělávací program artikulačních cvičení, který bude odpovídat specifikům předškolního vzdělávání. Teoretická část vymezuje pojem artikulace, její vývoj do konce předškolního věku, faktory ovlivňující tento vývoj a prevence narušení artikulace. Dále obsahuje metody vzdělávání a způsoby zařazení samotných artikulačních cvičení do edukačního procesu v mateřské škole. Obsahem praktické části jsou vhodně motivované náměty na artikulační cvičení, popis jejich realizace a evaluace. Tyto činnosti jsou zasazeny do běžného programu v mateřských školách, v rámci tématu ZIMA, a zpracovány hravou formou pomocí různých druhů aktivit. Tento vzdělávací program je ověřený v praxi v mateřské škole a to s dětmi ve věku 5-7 let. Pro vyhodnocení byly použity metody zúčastněného pozorování a analýza videozáznamů.
Prevence vad výslovnosti u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
MRÁZKOVÁ, Iva
Bakalářská práce je zaměřena na prevenci vad výslovnosti u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část seznamuje čtenáře s problematikou sociálně znevýhodněných rodin, vymezuje základní pojmy komunikace, seznamuje ho se stádii vývoje dětské řeči a s narušenou komunikační schopností a zaměřuje se na dyslálii. V neposlední řadě čtenáře obeznámí s možnostmi prevence vad výslovnosti. Cílem praktické části je sestavení artikulačních a dechových cvičení pro každodenní práci učitelek v MŠ a tím jí ukázat, jak pracovat s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí tak, aby se předcházelo vadám výslovnosti. Šetření je uskutečněno kvalitativně, metodou zúčastněného nestrukturovaného pozorování a doplněno pracovními listy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.