Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití arteterapeutických přístupů při výuce výtvarné výchovy na 1.stupni ZŠ
KNĚZOVÁ, Michaela
Práce pojednává o výtvarném vzdělávání na základní škole a o jeho propojení s arteterapií. Uvádí se požadavky na žáka a stanovení úspěšnosti, o fenoménu výtvarného projevu a jeho znacích v dětském projevu, komunikaci ve výtvarném projevu a ve výchově, imaginaci, vývoji výtvarného projevu a kognitivním vývoji dítěte a krizi ve výtvarném projevu. Dále pokračuje seznámením s východisky, přístupy a metodami arteterapie. Podrobně se zabývá projektivně intervenční arteterapií, která je založena na výtvarném ontogenetickém pojetí, její metodikou a metodikou používanou při vedení ve výtvarné výchově. Stručně pojednává o artefiletice, která je jedním z přístupů ve výtvarném vzdělávání. Dále v praktické části seznamuje s konkrétním využitím arteterapie s žáky během výuky výtvarné výchovy formou kazuistiky a popisu výtvarné činnosti. Popsána jsou témata zadávaná při výtvarném vedení a též různé alternativy metodického vedení a hodnocení posunu ve výtvarném vývoji.
Možnosti využití arteterapie u dětí ve speciální škole
DRÁPALOVÁ, Alena
Bakalářské práce se zabývá využitím arteterapie v různorodé skupině žáků speciální základní školy. Odpovídá na otázku, jak efektivně pracovat s heterogenní skupinou žáků mladšího školního věku, kteří mají odlišné vývojové potřeby. Posuzuje vhodné využití metod a forem práce s touto skupinou a hodnotí benefity a limity arteterapie s ohledem na fungování skupiny. Účinnost arteterapie jako metody je ověřována prostřednictvím pozorování výtvarného posunu jednotlivých žáků. Hledáním souvislostí výtvarného posunu s chováním žáků ve skupině, které je také ověřováno rozhovorem se školním psychologem a rodiči žáků. Autorka dospěla k závěru, že arteterapie v heterogenní skupině žáků je pro skupinu přínosná z hlediska porozumění individuálním odlišnostem jednotlivých členů skupiny a nácviku sociálních dovedností včetně pomoci a empatie. Nicméně má své výrazné limity především v možnostech reflexe výtvarných děl, které jsou dány výrazně odlišnými vývojovými potřebami jednotlivých žáků a limitují hloubku diskuze nad jednotlivými tématy.
Arteterapie jako podpůrná metoda u integrovaných žáků
LANČOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá využitím arteterapie na základní škole jako podpůrné metody při integraci žáků s různými poruchami. Odpovídá na otázku, jak efektivně začlenit arteterapii do integrace žáků se znevýhodněním, specificky do systému individuální péče a do reedukace poruch. Posuzuje vhodnost různých metod a forem práce pro tuto skupinu dětí. Pedagogům základních škol tato práce ukazuje konkrétní příklady začlenění arteterapie do systému podpůrných opatření při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Účinnost arteterapie jako metody je zde ověřena prostřednictvím pozorování výtvarného posunu zkoumané skupiny dětí. Autorka dospěla k závěru, že arteterapii lze zařadit mezi podpůrná opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Stejně jako je na školách prováděna reedukace specifických poruch učení, je vhodné do podpůrných opatření zařadit arteterapii.
Techniky frotáže a muchláže z pohledu arteterapie s dětmi na 2.stupni ZŠ
LEIPNEROVÁ, Jitka
Tématem bakalářské práce jsou výtvarné techniky frotáže a muchláže z pohledu arteterapie u dětí 2. stupně základní školy. V teoretické části jsou tyto techniky popsány ve výtvarném umění, výtvarné výchově i psychologických souvislostech. Důraz je dále kladen na symbol v dětském výtvarném projevu, apercepčně vizuální projektivní techniky a přístupy v arteterapii. Praktická část je věnována analýze volně dotvářených frotáží a muchláží dětí 2. stupně ZŠ. Je sledováno pojetí skvrny, barevnost, zobrazení prostoru, kompozice, náměty a obsahy výtvarných artefaktů, ale také projekční a abreakční potenciál frotáže a muchláže. V závěru je popsáno několik kazuistik. Zjištěné závěry jsou srovnány s poznatky odborné literatury.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.