Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 199 záznamů.  začátekpředchozí190 - 199  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Arteterapie z pohledu zážitkové pedagogiky
KNEIFLOVÁ, Anna
Práce je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je definována arteterapie, nastíněny její východiska, historie, cíle a cílové skupiny. Dále je představena zážitková pedagogika a formy její práce. V praktické části je sborník nápadů jak využít arteterapii formou zážitkové pedagogiky. Poslední část tvoří rozbor pěti dětských obrázků.
Využití arteterapie při práci s pěstounskými rodinami
KOPTA, Pavel
Bakalářská práce je vypracována na základě dlouhodobého arteterapeutického působení v rodině s dětmi v pěstounské péči. Je zaměřena především na sourozenecké vztahové konstelace, na celkové sociální klima v rodině a na možnosti využití arteterapie pro moderaci rodinných vztahů a na včasné odhalení problematických situací. V úvodu je krátké pojednání o problematice náhradní rodinné péči v České republice a o funkci rodiny a o významu ranných interakcích v rodině. Stručně je charakterizován ontogenetický vývoj výtvarného projevu. Dále jsou zhodnocena terapeutická východiska, možnosti a přístupy jimiž disponuje arteterapie, a které jsou vhodné pro tento typ klientely. Následuje rodinná anamnéza a konkrétní kazuistiky vybraných členů rodiny s komentáři. Naznačena je také další rodinná prognóza. V diskuzi se zabývám teoretickými východisky psychoanalýzy, o které se arteterapeutická práce opírá. V závěru je zhodnoceno arteterapeutické působení v konkrétní rodině a jsou naznačeny další možnosti arteterapeutické práce s pěstounskými rodinami
Využití arteterapie při práci s mentálně postiženými dospělými v prostředí chráněných dílen
DOLEČKOVÁ, Zuzana
Anotace: Využití arteterapie při práci s mentálně postiženými dospělými v prostředí chráněných dílen Bakalářská práce je zaměřena na zapojení arteterapeutických postupů do práce s mentálně retardovanými ve věku 20 {--} 30 let v chráněných dílnách. Shrnuje pětileté působení autorky v chráněných dílnách {\clqq}Modrý klíč`` v Praze, na artefaktech vybraných klientů hodnotí jejich výtvarný posun a v souvislosti s ním i vývoj emočních a sociálních schopností při dlouhodobém artemetodickém vedení, zhodnocení přínosu práce pro klienty.
Analýza a diagnostická využitelnost tvorby romských dětí a mládeže
ELICHOVÁ, Markéta
Práce popisuje současný stav romské dětské populace v ČR, diagnostickou využitelnost výtvarné produkce romských dětí, specifika této produkce a analyzuje produkci několika romských dětí pohledem Rožnovské arteterapie, u kterých byl také sledován vliv arteterapie na tvořivost. Součástí práce je také výzkum tvořivosti romských dětí a vlivu rodinného prostředí na kresbu postavy u prvňáků.
Arteterapie ve školní praxi
ČINČEROVÁ, Helena
Práce analyzuje možnosti využití arteterapeutických metod v praxi výuky výtvarné výchovy v nižších ročnících víceletého gymnázia. V první části stručně charakterizuje principy arteterapie a nejčastější poruchy chování, učení a sebepojetí žáků. Ve druhé části přibližuje autorčinu práci s vybranými studenty. Je zde zachycen posun ve výtvarném projevu žáků v důsledku dlouhodobého metodického působení autorky v hodinách výtvarné výchovy. V závěru shrnuje získané poznatky z praxe a upozorňuje na omezení arteterapeutického působení učitele vyplývající z podmínek školní výuky.
Instituce pomáhající lidem léčeným z abúzu drog v Jižních Čechách
ČENOVSKÁ, Petra
Práce přibližuje zařízení, které se orientují na pomoc lidem, vracejícím se z psychiatrických léčeben a terapeutických komunit po léčbě závislosti zpět do společnosti. Vzhledem k tomu, že tato zařízení nemají dlouhou historii a začala vznikat až po roce 1996 a v České republice jich není mnoho, vybrala jsem si Centrum následné péče v Českých Budějovicích. Popisuji filosofii, cíle, provoz, nabídku služeb, jejich definování a poskytování v uváděném zařízení. V praktické části jsem zjišťovala spokojenost klientů s nabízenými službami a se zařízením celkově. Při mém krátkodobém pobytu v zařízení jsem si všimla, jak jsou všichni pracovníci ke klientům vstřícní a otevření, nabízené služby vykonávají s velkou zodpovědností a notnou dávkou pochopení a podpory, což se odráží i v odpovědích v mém dotazníku. Dělají svoji práci s velkým nasazením a klienti to dokáží ocenit při hodnocení nabízených služeb.
ODRAZ DOWNOVA SYNDROMU V KRESBĚ KLIENTŮ
KLOZOVÁ, Lucie
Problematika Downova syndromu je u nás stále aktuální. S touto vrozenou genetickou anomálií se u nás rodí přibližně 70 dětí ročně, což je asi jedno dítě s Downovým syndromem na 1500 živě narozených dětí. Downův syndrom provází řada typických příznaků ve zjevu, náchylnosti k určitým nemocem a vždy je přítomna mentální retardace různého stupně. Rozhodla jsem se v této práci věnovat porovnání kresby lidí s Downovým syndromem a dětí mladšího školního věku.
Hloupý Honza, Krabat, Zlatovláska; využití pohádkových motivů v arteterapii
BACHTJAN, Petr
Práce v první části nastiňuje historii pohádek, později vědeckého zájmu a výzkumu pohádek. Pokračuje nastínením způsobů porozumění a výkladu u několika psychologických škol: klasické psychoanalýzy, analytické psychologie a neoanalýzy, na závěr kapitoly nastiňuje několik moderních konceptů, které dle názoru autora souvisejí s tématem porozumění a interpretace pohádek. V další části analyzuji a interpretuji tři pohádky - O Hloupém Honzovi, Krabat a Zlatovláska. V závěru práce je přiložena kazuistika s tématem pohádky Krabat.
Arteterapie v Terezíně 1942-1944
KABÍČEK, Jakub
Práce pojednává o arteterapeutickém působení Friedly Dicker-Brandejsové v terezínském ghettu v letech 1942-1944 a analýzou dětských obrázků a koláží, které pod jejím vedením vznikly. Pro pohled na obrázky používám hlediska Rožnovské arteterapie. Dále se práce zabývá vývojem a formováním Friedly Dicker Brandejsové jako výtvarnice, pedagožky a artetrerapeutky a jak se setkání a spolupráce s osobnostmi, jakými byli např. Johannes Itten, Paul Klee nebo Viktor Lowenfeld, odrazila v její práci v terezínském ghettu.
Obraz jako výtvarná metafora existence závislého
PETROVÁ, Sylvie
Bakalářská práce se zabývá problematikou drogových závislostí. Teoretická část je zaměřena na zkoumání osobnostních rysů toxikomanů a motivů jejich chování. Dále porovnává poznatky teorií emočně kognitivního vývoje s úrovní výtvarného vyjadřování klientů. Praktická část hledá v produkci závislých osob konkrétní výtvarné metafory pudových tužeb, které nebyly vytěsněny. Pokouší se odkrýt motivy nevědomé, ale i neuvědomované a s ohledem na ně kultivovat emočně nezralý výtvarný projev závislých. V závěru je zařazeno srovnání výtvarné produkce alkoholiků a drogově závislých klientů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 199 záznamů.   začátekpředchozí190 - 199  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.