Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj výtvarné tvořivosti u dětí předškolního věku
HLAVOVÁ, Jolana
Bakalářská práce "Rozvoj výtvarné tvořivosti u dětí předškolního věku" se zabývá rozvojem výtvarné tvořivosti prostřednictvím výtvarné výchovy u dětí předškolního věku. Je rozdělena na dvě základní části: teoretickou a praktickou. Cílem práce je na základě teoretické části zabývající se rozvojem výtvarné tvořivosti u dětí předškolního věku zorganizovat ve vybraném zařízení výtvarný projekt orientovaný na tvořivou výtvarnou činnost dětí v předškolním věku a využití výtvarné hry. Autor se v teoretické části věnuje vysvětlením stěžejních pojmů jako volný čas, předškolní věk, výtvarná výchova, tvořivost a rozvoj výtvarné tvořivosti, které tvoří základní strukturu. Tato struktura je doplněna o další důležitá témata rozvíjející základní pojmy. Praktické část obsahuje původní metodologicky propracované výtvarné aktivity zaměřené na rozvoj kreativity v předškolní výchově, které autorka realizovala v Církevní mateřské škole svatého Jakuba v Kutné Hoře. Metodické listy jednotlivých hodin vycházejí z pohádek a jsou strukturovány, tak aby byly využitelné i jinými pedagogy působícími v preprimární výchovné oblasti. Autor čerpá z oblasti pedagogiky, psychologie a výtvarné výchovy. Pro praktickou část vychází z dětských pohádkových knih a z knih zaměřených na výtvarné činnosti.
Tělo jako médium a námět ve výtvarné výchově pro 1. stupeň ZŠ
JIŘÍKOVÁ, Markéta
Diplomová práce se zabývá tematikou těla a tělesnosti, která je aplikována ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ. Teoretická část mapuje tělo a tělesnost v historickém kontextu současného výtvarného umění. Zabývá se přístupy těla a tělesnosti z pohledu filozofických a antropomorfních výkladů s návazností na vývoj výtvarné kultury. Zachycuje vývoj zdobení těla etnických kultur i aktuálních bodyartových formací. Projektová část je zaměřena na transfer námětu těla a tělesnosti do hodin výtvarné výchovy. Předkládá podrobnou analýzu výtvarné řady, která je logicky uspořádána v metodických krocích v návaznosti na teoretickou část.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.