Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Symbolický zápis ve vybraných početnicích 16. století z českého prostředí: příklad Jiřího Goerleho
Fantová, Anna ; Zdichynec, Jan (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Práce si klade za cíl charakterizovat matematickou symboliku (používání zástupných znaků obvykle daného významu pro popis objektů a dějů), v početnicích 16. století psaných českým jazykem a zaměřených především na primární osvojení si aritmetiky. Nejprve přímou metodou analýzy pramenů kategorizuji dobovou symboliku dle její formy a účelu použití. Následně porovnávám symboliku popsanou v jednotlivých početnicích a zasazuji odhalené odlišnosti do časových souvislostí, v omezené míře též vzhledem k podobám symbolického zápisu v soudobé matematice. Ve své analýze se soustředím na početnici Jiřího Goerl spadající zhruba do druhé třetiny sledovaného období. Podrobněji rozebírám i ranější početnici Ondřeje Klatovského a početnici Beneše Optáta. Celkově se přidržuji chronologického řazení pramenů. Dalším cílem mé studie je zhodnotit tři uvedené početnice po formální stránce. V té souvislosti se dotýkám obsahu početnic, jejich uspořádání a paratextů literární i obrazové povahy. Zajímají mě i jednotlivé příklady a úlohy jakožto zdroje poznání každodennosti doby autorů. U vybraných příkladů hodnotím vhodnost tehdejšího způsobu zápisu a řešení ve srovnání s dnešním přístupem. Pro zajištění ucelenosti, dostatečné vypovídací hodnoty a mezioborovosti v práci soustavně propojuji historickou rovinu s matematickou....
Analýza řešení vybraných úloh matematické olympiády kategorie Z - aritmetika
ŘIČICOVÁ, Jana
Cílem bakalářské práce je podrobně řešená sbírka vybraných dvaceti úloh matematické olympiády kategorie Z5-Z9. Je určena žákům 5. až 9. třídy a odpovídajícím třídám osmiletého a šestiletého gymnázia, kteří se připravují na matematickou olympiádu či jinou podobnou soutěž. Zároveň je určena i pro učitele, kteří jim pomáhají s přípravou. Některé úlohy ze sbírky mohou být využity i v běžné hodině matematiky jako zpestření výuky. Součástí práce jsou také základní informace o matematické olympiádě.
Matematika ve staré Indii
Sýkorová, Irena ; Bečvář, Jindřich (vedoucí práce) ; Veselý, Jiří (oponent) ; Hykšová, Magdalena (oponent)
Práce je věnována staré indické matematice, popisuje matematické vědomosti, výpočetní postupy a metody řešení různých aritmetických, algebraických a geomet- rických úloh, které Indové znali a používali. Práce sleduje vývoj indické matematiky od nejstarších poznatků obsažených ve starověkých védských textech až po znalosti uvedené v klasických středověkých aritmetických a algebraických dílech. Jedná se o první ucelený text napsaný v českém jazyce, který obsahuje překlad původních úloh a analýzu jejich řešení v současné matematické formulaci a symbolice. Vý- chozími zdroji byly zejména anglické překlady starých sanskrtských textů a jejich komentáře.
Matematika ve staré Indii
Sýkorová, Irena ; Bečvář, Jindřich (vedoucí práce) ; Veselý, Jiří (oponent) ; Hykšová, Magdalena (oponent)
Práce je věnována staré indické matematice, popisuje matematické vědomosti, výpočetní postupy a metody řešení různých aritmetických, algebraických a geomet- rických úloh, které Indové znali a používali. Práce sleduje vývoj indické matematiky od nejstarších poznatků obsažených ve starověkých védských textech až po znalosti uvedené v klasických středověkých aritmetických a algebraických dílech. Jedná se o první ucelený text napsaný v českém jazyce, který obsahuje překlad původních úloh a analýzu jejich řešení v současné matematické formulaci a symbolice. Vý- chozími zdroji byly zejména anglické překlady starých sanskrtských textů a jejich komentáře.
Interaktivní slovní úlohy s programem GeoGebra
JANČICH, Jakub
Tato práce slouží jako pomocná sbírka matematických příkladů ze základů aritmetiky. Všechny příklady jsou zpracovány v programu GeoGebra a jsou umístěny na webových stránkách. Použitím programu GeoGebra je dosaženo dynamického prostředí, kde si každý uživatel může měnit vstupní údaje dané slovní úlohy. Jelikož jsou úlohy koncipovány na výsledky v přirozených číslech, změna vstupních údajů může vést i k úlohám, které nemají řešení. Tím si každý uživatel může vyzkoušet všechny možnosti výsledků úlohy. Pro každý příklad je vysvětleno algoritmické pozadí a návod na tvorbu podobného příkladu. Všechny tyto příklady testovaly děti druhého stupně. A z jejich chyb a výsledků jsou na konci příkladů nastíněny a řešeny problémové části.
Využití počítače na prvním stupni ZŠ při výuce tématu Přirozená čísla do 1000.
SELUCKÁ, Eva
Má diplomová práce je zaměřená především na pracovní listy vytvořené v programu SMART Notebook 10, určené pro 3. ročník základní školy. V úvodu se zabývám didaktickou složkou vybraného učiva použitého v mnou vytvořeném materiálu. Dále porovnávám dostupné učebnice, které se vztahují k tématu matematiky ve třetí třídě základní školy. Hlavní část obsahuje metodickou příručku pro uživatele pracovních listů vytvořených v programu SMART Notebook 10. Zaměřuje se zejména na ovládání, využití a správný postup vypracování jednotlivých úloh. V závěru své práce shrnuji závěry z hodin a hodnotím své zkušenosti získané odučením vybraných pracovních listů na základní škole.
Zpracování vybraných témat z matematiky pro děti s omezenou hybností rukou - druhá třída ZŠ
ŠTEFKOVÁ, Kateřina
Ve své diplomové práci se zaměřuji hlavně na mnou vytvořené elektronické pracovní listy pro děti s omezenou hybností horních končetin ? druhá třída ZŠ. V úvodní části se zabývám didaktickou složkou vybraného učiva použitého v pracovních listech. Srovnávám metodické postupy, které jsem ve své práci použila, s metodami, jež se nabízejí jako alternativní. V hlavní části pak věnuji pozornost softwarovému prostředí SMART Board 10 pro interaktivní tabuli, v němž jsou elektronické pracovní listy vytvořeny, a jeho ovládání, jednotlivým nástrojům z panelu nástrojů a mnou vytvořeným příkladům. Dále v diplomové práci popisuji vyučování handicapované žákyně, s níž jsem příklady řešila. V závěru shrnuji své zkušenosti s výukou pomocí mnou vytvořených pracovních listů a hodnotím své pokusy jak vyučovat danou látku.
Itálie a pakt stability a růstu
Mrozková, Tea ; Šaroch, Stanislav (vedoucí práce) ; Karpová, Eva (oponent)
Téma této bakalářské práce je Itálie a Pakt stability a růstu. V první kapitole je charakterizována podstata a funkce Paktu stability a růstu a jeho dodržování. Druhá kapitola přibližuje stabilizační programy, které byly předloženy italskou vládou v období od reformy Paktu až po současnost, se zaměřením na střednědobé cíle, hospodářský vývoj a makroekonomické ukazatele. Třetí kapitola obsahuje analýzu hypotetických vývojů makroekonomických ukazatelů vztahujících se k veřejným financím za využití fiskální aritmetiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.