Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fluid flow in narrow gap between two cylinders induced by pressure gradient
Bartková, Tamara ; Štefan, David (oponent) ; Štigler, Jaroslav (vedoucí práce)
This thesis is focused on the description of fluid flow through an annulus pipe. The flow is examined for various conditions, leading to laminar as well as the turbulent regime. This paper contains research part which depicts known relations describing this particular flow type and means for measuring velocity profiles. The following part contains an overview of creating computational model, flow simulations with specific conditions and their evaluation. Results from the simulations are used in the description of turbulent flow characteristics. These characteristics are then used in the ensuing part, which aims to obtain relation defining time centred mean velocity profile for turbulent flow through annulus.
Druhá etapa přeložky I/9 Dubice – Dolní Libchava
Belda, Miroslav ; Jíra, Daniel (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práci se bude zabývat druhou etapou přeložky I/9 Dubice – Dolní Libchava procházející západně od České Lípy v přibližné délce úseku 3 km. Odhadované uvedením do provozu tohoto úseku je stanoveno na rok 2014. Tato stavba by měla v budoucnu navazovat na obchvat České Lípy a Nového Boru, který je v současné době bez finančních prostředků pro realizaci do roku 2025. Dopravní zátěž po dokončení celého obchvatu by měla být v roce 2030 přibližně 16500 vozidel­ / 24 hodin. Úsek je navržen v kategorii S 9,5 s variantním řešením dvou významných křižovatek. Diplomová práce bude zaměřena na snižování nákladů na výstavbu daného úseku.
Kritické tepelné toky na hladkých a upravených površích
Suk, Ladislav ; Kolat, Pavel (oponent) ; Katovský, Karel (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou kritických tepelných toků (KTT) na technicky hladkých a upravených površích při nízkých tlacích. Teoretická část uvádí základní pojmy dvoufázového proudění a rozbor dosavadních prací o vlivu povrchu na KTT. V hlavní části práce je popsáno vybudované experimentální zařízení pro výzkum KTT při nízkých tlacích 100 -1500 kPa (1-15 bara) s vertikální mezikruhovou testovací sekcí. Mezikruží je tvořeno venkovní skleněnou trubkou s vnitřním průměrem 14,8mm a vnitřní trubkou z Inconelu™ 625 / Optimized ZIRLO™ o vnějším průměru 9,14mm a vytápěnou délkou 380/365mm. Experimentální část se zabývá přesností měření, metodikou testování a interpretací výsledků. Experimenty KTT na hladkém povrchu byly provedeny na tlakových hladinách 120 kPa, 200 kPa a 300 kPa, při vstupní teplotě 64,78,91°C a při hmotnostních tocích 400, 500, 600 a 800 kg/m2s. Experimenty na povrchu upraveném broušením (brusným plátnem hrubosti 150zrn/cm2) a balotinováním, byly provedeny při hmotnostních tocích 400, 500 a 600 kg/m2s. Celkově 122 experimentů bylo porovnáno s literaturou. Maximální zvýšení KTT na broušeném/balotinovaném povrchu bylo 18,12%/16,17%. Struktura povrchu byla analyzována laserovým mikroskopem. Smáčivost povrchů byla měřena metodou sedící kapky. Prvkové složení povrchu bylo vyhodnoceno pomocí metody EDS.
Kritické tepelné toky na hladkých a upravených površích
Suk, Ladislav ; Kolat, Pavel (oponent) ; Katovský, Karel (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou kritických tepelných toků (KTT) na technicky hladkých a upravených površích při nízkých tlacích. Teoretická část uvádí základní pojmy dvoufázového proudění a rozbor dosavadních prací o vlivu povrchu na KTT. V hlavní části práce je popsáno vybudované experimentální zařízení pro výzkum KTT při nízkých tlacích 100 -1500 kPa (1-15 bara) s vertikální mezikruhovou testovací sekcí. Mezikruží je tvořeno venkovní skleněnou trubkou s vnitřním průměrem 14,8mm a vnitřní trubkou z Inconelu™ 625 / Optimized ZIRLO™ o vnějším průměru 9,14mm a vytápěnou délkou 380/365mm. Experimentální část se zabývá přesností měření, metodikou testování a interpretací výsledků. Experimenty KTT na hladkém povrchu byly provedeny na tlakových hladinách 120 kPa, 200 kPa a 300 kPa, při vstupní teplotě 64,78,91°C a při hmotnostních tocích 400, 500, 600 a 800 kg/m2s. Experimenty na povrchu upraveném broušením (brusným plátnem hrubosti 150zrn/cm2) a balotinováním, byly provedeny při hmotnostních tocích 400, 500 a 600 kg/m2s. Celkově 122 experimentů bylo porovnáno s literaturou. Maximální zvýšení KTT na broušeném/balotinovaném povrchu bylo 18,12%/16,17%. Struktura povrchu byla analyzována laserovým mikroskopem. Smáčivost povrchů byla měřena metodou sedící kapky. Prvkové složení povrchu bylo vyhodnoceno pomocí metody EDS.
Fluid flow in narrow gap between two cylinders induced by pressure gradient
Bartková, Tamara ; Štefan, David (oponent) ; Štigler, Jaroslav (vedoucí práce)
This thesis is focused on the description of fluid flow through an annulus pipe. The flow is examined for various conditions, leading to laminar as well as the turbulent regime. This paper contains research part which depicts known relations describing this particular flow type and means for measuring velocity profiles. The following part contains an overview of creating computational model, flow simulations with specific conditions and their evaluation. Results from the simulations are used in the description of turbulent flow characteristics. These characteristics are then used in the ensuing part, which aims to obtain relation defining time centred mean velocity profile for turbulent flow through annulus.
Druhá etapa přeložky I/9 Dubice – Dolní Libchava
Belda, Miroslav ; Jíra, Daniel (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práci se bude zabývat druhou etapou přeložky I/9 Dubice – Dolní Libchava procházející západně od České Lípy v přibližné délce úseku 3 km. Odhadované uvedením do provozu tohoto úseku je stanoveno na rok 2014. Tato stavba by měla v budoucnu navazovat na obchvat České Lípy a Nového Boru, který je v současné době bez finančních prostředků pro realizaci do roku 2025. Dopravní zátěž po dokončení celého obchvatu by měla být v roce 2030 přibližně 16500 vozidel­ / 24 hodin. Úsek je navržen v kategorii S 9,5 s variantním řešením dvou významných křižovatek. Diplomová práce bude zaměřena na snižování nákladů na výstavbu daného úseku.
Určení objemového průtoku vazkoplastických kapalin mezikružím za pomoci aditivní metody
Filip, Petr ; David, Jiří
Je presentována aditivní metoda umožňující přímé určení axiálního objemového průtoku v koncentrickém mezikruží pro kapalinu, jejíž chování lze popsat mocninovým či Vočadlovým modelem. Je ukázáno, že průtok lze vyjádřit jako součet dílčích průtoků jednotlivými mezikružími tvořícími v součtu původní celé mezikruží.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.