Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Generování herního prostředí na základě hudby
Vaněk, Jiří ; Fapšo, Michal (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tématem této práce je generování herního prostředí na základě hudby. Zabývám se zde především analýzou hudby. Řeším otázku, jaké informace jsou pro generování hry užitečné a jak je z hudby můžeme získat. Návrh systému pro analýzu hudby, předložený v této práci, vychází z teorie zpracování signálů a statistické klasifikace. Navržená analýza hudby je zaměřená především na detekci rytmu, rozpoznávání hudebních žánrů a segmentaci písně. Druhá část práce se zabývá návrhem hry, která své prostředí generuje na základě dat, získaných při analýze hudby. Implementoval jsem kompletní systém pro analýzu hudby a prototyp hry, na kterém je možné zhodnotit výsledky vytvořené analýzy. Implementaci a dosažené výsledky popisuji v závěru práce.
Automatické generování šipek pro DDR
Skála, František ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je navržení metod vhodných pro automatickou tvorbu souborů šipek z hudebních souborů k taneční počítačové hře DDR. Tento problém je rozdělen na dvě hlavní fáze - detekci beatů, tedy stanovení tempa písničky, a samotnou tvorba šipek. Pro detekci beatů se využívá detekce nárůstů energií v jednotlivých frekvenčních pásmech a následné statistické zarovnání výsledků. Tvorba šipek pracuje obdobně, zaměřuje se však na detekci všech výrazných okamžiků hudby a obsahuje logiku pro rozmísťování šipek do jednotlivých směrů. Testování uživateli ukázalo, že má aplikace potenciál oslovit hráče hledající sadu jednoduchých šipek pro svou oblíbenou písničku. Kvalita detekce beatů dává prostor pro využití těchto postupů i mimo rámec ukázkové aplikace. V práci je též navrženo několik možných vylepšení použitých postupů.
3D Hra v Unity s využitím analýzy hudby
Petrjanoš, Jakub ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o zpracování hudby a jejím využití při tvorbě hry v herním engine Unity. Pomocí analýzy hudby je ve hře řešeno hledání cesty přes procedurálně generovaný terén. Při vývoji byly použity experimentální postupy a výsledkem je hra, která podle vybrané skladby vygeneruje trať v procedurálně vytvořeném terénu a vizuálně reaguje na prvky hudby.
3D Hra v OpenGL s využitím analýzy hudby
Baranovičová, Hana ; Polok, Lukáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na analýzu signálu hudby a zakomponování výsledních dat do hry. Cílem je demonstrovat možnosti analýzy hudby, které jsou prakticky využitelné při vytváření hry založené na této analýze, způsoby procedurálního generování grafické  reprezentace hudby a využití těchto znalostí na vytvoření hry.
Harmonizace melodie
Svoboda, Jan ; Motlíček, Petr (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo prozkoumat možnosti automatické harmonizace melodie. Výsledný harmonizační systém je postaven na slovníkové metodě založené na komprimačním algoritmu LZW. Výstupem systému jsou zharmonizované melodie ve formátu MusicXML.
Artificial Composition of Multi-Instrumental Polyphonic Music
Samuel, David ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Neruda, Roman (oponent)
David Samuel Představujeme generativní model pro skládání klasické i populární hudby, jehož cílem je vytvářet hudbu na lidské úrovni. Hlavní překážkou je její složitá hierarchická struktura a absence rozumného automatického vyhodnocení její kvality. Na rozdíl od ostatních prací na podobné téma se snažíme generovat symbolickou reprezentaci hudby o více nástrojích hrajících současně, abychom pokryli širší hudební spektrum. Pro samotné skládání využíváme tři moduly založené na LSTM neuronových sítích; velké úsilí je vynaloženo na zjednodušení vstupní hudební reprezentace důkladnou analýzou dostupných dat. Naše práce slouží především jako ukázka toho, že současné technologie umožňují skládání hudby. Věříme, že námi navržený hudební analyzátor a generátor poslouží jako základ pro další výzkum v této oblasti. 1
Music Visualization in 3D
Vincena, Petr ; Rittig, Tobias (vedoucí práce) ; Hajič, Jan (oponent)
Hudba je důležitou součástí našich životů a rozpoznávání emocí v hudbě je perspektiv- ním oborem s aplikací v každodenním životě. V naší práci jsme se zaměřili na rozpoznání klíčových vlastností v hudbě a následně na vytvoření systému pro detekci emocí. Rozší- řili jsme předchozí práci Huna a kol. [2009] a vytvořili dopřednou neuronovou síť, která predikuje emoce pro použití ve vizualizaci. Získali jsme výsledky srovnatelné s předchozí prací a rozebrali jejich dopad a použití. Vytvořili jsme C# projekt pro rozpoznání hu- debních vlastností, který lze použít na platformě Unity. Zároveň jsme v Unity vytvořili ukázkovou scénu, která některé z těchto vlastností vizualizuje. 1
3D Hra v Unity s využitím analýzy hudby
Petrjanoš, Jakub ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o zpracování hudby a jejím využití při tvorbě hry v herním engine Unity. Pomocí analýzy hudby je ve hře řešeno hledání cesty přes procedurálně generovaný terén. Při vývoji byly použity experimentální postupy a výsledkem je hra, která podle vybrané skladby vygeneruje trať v procedurálně vytvořeném terénu a vizuálně reaguje na prvky hudby.
Artificial Composition of Multi-Instrumental Polyphonic Music
Samuel, David ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Neruda, Roman (oponent)
David Samuel Představujeme generativní model pro skládání klasické i populární hudby, jehož cílem je vytvářet hudbu na lidské úrovni. Hlavní překážkou je její složitá hierarchická struktura a absence rozumného automatického vyhodnocení její kvality. Na rozdíl od ostatních prací na podobné téma se snažíme generovat symbolickou reprezentaci hudby o více nástrojích hrajících současně, abychom pokryli širší hudební spektrum. Pro samotné skládání využíváme tři moduly založené na LSTM neuronových sítích; velké úsilí je vynaloženo na zjednodušení vstupní hudební reprezentace důkladnou analýzou dostupných dat. Naše práce slouží především jako ukázka toho, že současné technologie umožňují skládání hudby. Věříme, že námi navržený hudební analyzátor a generátor poslouží jako základ pro další výzkum v této oblasti. 1
3D Hra v OpenGL s využitím analýzy hudby
Baranovičová, Hana ; Polok, Lukáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na analýzu signálu hudby a zakomponování výsledních dat do hry. Cílem je demonstrovat možnosti analýzy hudby, které jsou prakticky využitelné při vytváření hry založené na této analýze, způsoby procedurálního generování grafické  reprezentace hudby a využití těchto znalostí na vytvoření hry.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.