Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti využití regionálních objektů pro technické exkurze na 1. stupni ZŠ
NOVOTNÁ, Dominika
Diplomová práce je zaměřena na vybrané technické objekty Pelhřimovska, jež byly ztvárněny do exkurzí a uplatněny ve výuce na 1. stupni ZŠ. V teoretické části se práce zabývá technickou výchovou a jejími cíli ve vzdělávání na 1. stupni ZŠ, aktivizačními výukovými metodami, jejich klasifikací a charakteristikou. Další část práce se zabývá Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, konkrétně vzdělávacími oblastmi Člověk a jeho svět a Člověk a svět práce, jsou zde také charakterizované vybrané objekty Pelhřimovska. V praktické části práce byly vytvořeny konkrétní výukové materiály - exkurze, pro žáky na 1. stupni základního vzdělávání, část z nich byla se žáky ověřena prezenčně či distančně. Vzhledem k pandemické situaci proto nemohly být ověřeny všechny exkurze. v kapitole Přílohy jsou k nalezení pracovní listy k využití, jejich správné řešení a vypracované pracovní listy u exkurzí, jež byly ověřeny.
Výukové metody používané v hodinách občanské výchovy na ZŠ
ČERVENKOVÁ, Martina
Tato diplomová práce se zaměřuje na to, které výukové metody používají učitelé v hodinách občanské výchovy na základních školách. Diplomová práce se dělí na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou na základě odborné literatury zpracovány informace, které se týkají vzdělávání, občanské výchovy, procesu a činitelů výuky. Stěžejní část teoretické části práce pojednává o výukových metodách, jejich klasifikaci a charakteristice konkrétních výukových metod. Praktická část práce je založena na kvalitativním výzkumném šetření, které bylo realizováno formou polostrukturovaných rozhovorů s učiteli občanské výchovy. Cílem praktické části je zjistit, které výukové metody používají učitelé občanské výchovy na 2. stupni ZŠ.
Praktické činnosti jako prostor rozvoje ekologického myšlení žáků primární školy
KÁNDLOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá rozvojem ekologického myšlení žáků primární školy v rámci projektového vyučování v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni ZŠ. Obsahuje deset projektů, z nichž bylo realizováno šest projektů. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. První částí je část teoretická, kde jsou obsaženy teoretické poznatky z literatury. Přibližujeme si témata týkající se projektového vyučování, aktivizačních výukových metod a technické a ekologické výchovy. Druhou částí je část praktická, kde jsou popsány jednotlivé projekty. Součástí praktické části je fotografická dokumentace a reflexe z odučených projektů.
Hra jako pedagogický fenomén
PODRUHOVÁ, Petra
Práce se zabývá hrou z pedagogického pohledu a jejím využitím prostřednictvím aktivizačních výukových metod, didaktických a pedagogických her. V první kapitole teoretické části se seznamujeme s obecnou charakteristikou pedagogické hry a didaktické hry a vlivem hry na rozvoj jedince ve vztahu k cílům výchovy a vzdělávání. V další kapitole se zabýváme aktivizujícími výukovými metodami z hlediska jejich členění a kategorií, role učitele, metodologie výuky prostřednictvím aktivizačních výukových metod a z hlediska porovnání formy výuky prostřednictvím těchto metod s formou klasické frontální výuky. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření týkající se využití hry (aktivizujících výukových metod, didaktické a pedagogické hry nebo prvků alternativních pedagogických směrů) ve výuce na všech ZŠ v Českém Krumlově.
Česko-anglická výuková příručka k výuce regionální geografie území Kanady na 2. stupni ZŠ
KREJČÍ, Jana
Diplomová práce se zabývá tématem výuky regionální geografie území Kanady na 2. stupni ZŠ. Hlavním cílem je vytvoření česko-anglické pracovní učebnice, která odpovídá platným zásadám vzdělávacích dokumentů (RVP ZV), moderním trendům ve výuce, snaží se o maximální zapojení mezipředmětových vazeb, hlavně anglického jazyka. K učebnici je vypracována metodická příručka pro učitele. Součástí teoretické práce je didaktická analýza učebnic a pracovních sešitů zeměpisu pro ZŠ i učebnice anglického jazyka. Pro představu o rozsahu učiva a aktuální výuce tématu bylo provedeno šetření metodou řízeného rozhovoru s učiteli zeměpisu i anglického jazyka na sledovaných školách.
Moderní trendy ve výuce zeměpisu 2. stupně ZŠ na příkladu učiva "Země ve vesmíru"
STANĚK, Michal
Hlavním cílem mé diplomové práce je vytvoření návrhu vlastního učebního materiálu k výuce tématu "Země ve vesmíru" v rámci zeměpisu na 2. stupni ZŠ, který zahrnuje nejen pracovní učebnici pro žáky, ale také metodickou příručku pro učitele a další výstupy využitelné na interaktivní tabuli. Samotný učební text odpovídá zásadám definovaným platnými vzdělávacími dokumenty. Součástí teoretické části práce je zhodnocení významu a postavení učiva v kontextu RVP ZV a ŠVP sledovaných škol. Další kapitola je věnována didaktické analýze aktuálních učebnic a pracovních sešitů pro 2. stupeň ZŠ, které obsahují toto učivo. Diplomová práce obsahuje rovněž přehled vybraných moderních prvků ve výuce zeměpisu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.